Neostrada do 10 Mb/s - wolna i awaryjna


(michałł) #1

Witam.

Mam poważny problem z Neostradą, może tutaj ktoś mi pomoże.

Przez parę lat korzystałem z Neostrady w opcji 1 Mb/s. Łącze stabilne, brak poważniejszych problemów (choć 1 Mb to dzisiaj nie za dużo). Ostatnio postanowiłem przesiąść się na mocno promowaną Neostradę "do 10 Mb/s". Umowa została więc zmieniona na tę drugą opcję. W pierwszych dniach internet działał naprawdę rewelacyjnie. Download potrafił utrzymywać się na poziomie 8-9 Mb/s. Był nawet dzień, w którym pobierałem z prędkością 10,3 Mb/s..

Teraz minęło około 4 tygodni odkąd mam tą nową opcję. Bez przeprowadzania jakichkolwiek testów łącza odczuwalny jest drastyczny spadek wydajności internetu. Ponadto połączenie regularnie ulega rozłączaniu i mój router na nowo musi się podłączać (taki jakby restart). Wygląda to tak, że kiedy zaczynam korzystać z sieci internet chodzi na poziomie ok. 7Mb/s, z czasem transfer zaczyna spadać, strony wczytują się coraz dłużej, aż wszystko się zatrzymuje, tracę połączenie, a kontrolki ADSL i Internet w routerze przestają świecić. Po chwili router na nowo wyszukuje i podłącza się do Neo i znów transfer na poziomie 7 Mb/s. I tak w kółko. (sprzęt oczywiście 100% sprawny)

Sytuacja jest nie do zniesienia. Na pobranie pliku większego rozmiaru nie mogę sobie pozwolić, gdyż jeśli po drodze nastąpi takie chwilowe rozłączenie, to plik wynikowy najprawdopodobniej będzie uszkodzony (nie zawsze da się korzystać z akceleratorów pobierania)..

Czy mam prawo reklamować nową usługę u operatora Orange :?: Czy ktoś korzysta z tego internetu i ma podobne problemy :?: Co w tej sytuacji mogę zrobić :?:


(Aldaris) #2

Problem techniczny, mogą zaproponować ci reset routera do ostawień fabrycznych i rekonfigurację, a później także "reset portu", jeśli i to nie pomoże, to czeka cie wizyta techników.

Możesz sprawdzić tez jakość kabli i filtrów.

Zgłoś to na 801505505, ale streszczaj się z rozmowa, numer płatny.

Przy okazji, mógłbyś wkleić dane swojego łącza?


(SnykeShadow) #3

Mam te same problemy. Reset portu wizyta techników znowu reklamacja reset portu wizyta techników i tak na okrągło. Nękaj ich na okrągło – może coś wskórasz.


(bison616) #4

jak zgłosisz to jako awarie, to zrobia ci to samo co dla mnie

miałem 6mb ale dość czesto rozłączało, zgłosiłem to i w ramach naprawy zmniejszyli mi prędkość do 2mb a net dalej rozłącza tylko nieco rzadziej


(michałł) #5

Na twoim miejscu tak bym tego nie zostawił


(djosdanielos) #6

najlepiej zaopatrzyć się w router z chipsetem broadcom , polecam TP-Link w8960N

lub TD-W8950ND są wyjątkowo stabilne modele