Neostrada do 80Mb/s montaż i zamówienie parę pytań


(folusek) #1

witam mam parę pytań w związku zamówienia Neostrady do 80Mb/s jako Nowy Klient bez lini w domu.

 

Jakie są widełki prędkości Neostrady Download oraz Upload

 

od - do upload i download:

10Mb/s

20Mb/s

80Mb/s

 

 

czy jeśli zamówię neostradę do 80Mb/s przez telefon lub internet to będę miał możliwość odstąpienia od umowy (bez podania przyczyny) jeśli stwierdzę że prędkość mnie nie zadowala ? 

 

czy za mawiając Neostradę do 80Mb/s można od razu telefon zawiesić czy po miesiącu mogę dopiero zawiesić - zaznaczam że nie mam żadnej lini Orange w domu a zawieszenie telefonu wychodzi taniej niż płacić za utrzymanie lini.

 

internet + utrzymanie lini = 39.90zł + 29,24zł 

internet + zawieszenie telefonu = 39.90zł + 21,53 

internet + telefon stacjonarny = 39.90zł + 32,36zł 

 

i najtaniej wychodzi zawieszenie telefonu ale czy warto się w to pchać - nie będą problemy ? 


(Martin8731) #2

10Mb daje widełki 1Mb-10Mb. Gdy nie spanie poniżej 1Mb nie da się reklamować. W przypadku większych prędkości musisz się upewnić czy są techniczne możliwości do świadczenia usług tych prędkości. Ja mieszkam w Warszawie niedaleko centrali w sumie i max co mogę osiągnąć to 12Mb:).

 

Czy w przypadku zawieszenia linii nie zostanie zablokowany także sygnał ADSL? Bo jeśli tak to internetu nici. A wydaje się mi że tak będzie.

 

Sprawdź oferty innych operatorów, Neostrada to ostateczność.


(folusek) #3

chodzi mi o zawieszenie telefonu nie lini :slight_smile: , teraz mam Netie na miedzianej lini z max co mogę to 12-13Mb/s a w Neostradzie mam możliwość do 80Mb/s  sprawdzane na stronie Orange jak i również na infolini i tam mi właśnie zaproponowali zawieszenie telefonu za 21,53zł zamiast opłaty za utrzymanie lini 29,24zł i nie wiem jak to będzie bo nie miałem nigdy Neostrady i lini z Orange 

 

muszą mi nową linie do mieszkania poprowadzić 


(Dimatheus) #4

folusek , zapoznaj się, proszę, z tym tematem i stroną, a następnie - korzystając z przycisku Edytuj (na dole pierwszego posta po prawej stronie) i opcji Użyj pełnego edytora - popraw tytuł wątku tak, by mówił konkretnie o problemie. Poprawnie zatytułowany wątek zwiększa szansę na uzyskanie szybkiej pomocy. Zignorowanie tej prośby będzie skutkować przeniesieniem tematu do kosza.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Martin8731) #5

W przypadku uruchomienia linii nie jest przypisany do niej numer telefonu stacjonarnego. Więc raczej nie da się wykonywać połączeń telefonicznych czy wydzwaniać połączenia internetowego. Myślę że zawieszenie linii zabija każdy sygnał na danej linii: Internet ADSL, telefon, telewizja. Więc się nie da świadczyć usługi internetowej. Jakby się tak dało, to by nie było płaczu w Internecie o tej opłacie za utrzymanie linii. Możesz to potwierdzić pisząc emaila bezpośrednio do Orange. kontakt@orange.com

 

80Mb raczej nie jest tanią opcją, więc oszczędności z rzędu kilku złotych nawet nie zauważysz;). Napisz zapytanie na ten adres email lub pytaj bezpośrednio w salonie Orange, oni prędzej będą wiedzieć.


(folusek) #6

dzwoniłem do orange i zaproponowano mi zamiast za utrzymanie lini 29.24zł  zawieszenie telefonu w cenie 21,53zł miesięcznie do internetu ale na razie nic nie mam nawet lini jeszcze więc jak to zrobią :slight_smile:

 

co do cen to jestem w zasięgu promocji geopromocja dla neostrady i płaciłbym przez całą umowę 39.90zł za internet do 80Mb/s + utrzymanie lini lub telefon bądź zawieszenie telefonu 

 

internet + utrzymanie lini = 39.90zł + 29,24zł 

internet + zawieszenie telefonu = 39.90zł + 21,53 

internet + telefon stacjonarny = 39.90zł + 32,36zł 


(Martin8731) #7

To ja płacę dwa razy tyle za 10Mb.Bierz drugą opcję.


(roobal) #8

To jaką osiągniesz szerokość pasma zależy od parametrów linii. Jeśli linia nie wyciągnie wiecej jak 10Mb/s, to nawet nie powinni Ci oferować umowy na 80Mb/s. Co do zerwania umowy, masz prawo zerwaćumowę za wypowiedzeniem bez żadnych kar. Uważaj tylko na oferty promocyjne, regulamin może zastrzec sobie zwrot różnicy pomiędzy ceną standardową, a promocyjną, ale tylko za okres korzystania z umowy.


(folusek) #9

mieszkam w dużym mieście w samym centrum więc będzie ok z podłączeniem z jednej strony okna mam skrzynkę Netia a z drugiej Tp  , sprzęty mam wszystkie w standardzie “n” 

 

w razie odstąpię od umowy za internet to telefon-utrzymanie lini-zawieszenie telefonu też obejmuje odstąpienie ? bo na co mi to skoro z internetu zrezygnuje i od kiedy biegnie czas odstąpienia ( od aktywacji, podpisania umowy , przyjścia montera )


(roobal) #10

Netię masz na liniach Netii czy TP? Jeśli na liniach TP, to żeby nie było rozczarowań, znajdź w routerze parametry linii i wklej je do tego tematu :arrow: http://forum.dobreprogramy.pl/jak-sprawdzić-jaki-internet-maksymalnie-na-moim-łączu-t372321/ tam Ci powiedzą ile wyciągniesz na tej linii.

Jeśli Netię masz na liniach Netii, to Twój router prawdopodobnie pracuje w annex B, a TP wymaga routera z annex A.

Jak to dokładnie wygląda z telefonem, to Ci nie powiem, bo z telefonu w TP to nie korzystam już z dobre 10 lat. Ze stacjonarki też całkowicie zrezygnowałem niedawno. Natomiast okres wypowiedzenia musi być podany albo na umowie, albo w regulamienie. Wszystkie regulaminy znajdziesz na stronie Orange, więc możesz się z nimi w każdej chwili zapoznać. U mojego operatora jest to np. 1 miesiąc i jak pisałem, ja podpisywałem umowę po promocyjnej cenie, więc rezygnacja przed zakończeniem umowy wiąże mnie z tym, że będę musiał zwrócić różnicę między ceną standardową, a promocyjną (tak wynika z regulaminu promocji i nie jest to kara za zerwanie umowy) i tylko za okres korzystania z usługi, tj. jeśli korzystam z usługi 4 miesiące, to zwracam za 4 miesiące, a nie za tyle ile było na umowie, np. 24 miesiące. W Orange może być podobnie, a może być inaczej, dlatego najlepiej zapoznać się z regulaminem, żeby potem nie było, że czujesz się oszukany.


(Martin8731) #11

To nie jest to kara za zerwanie przez terminem zakończenia umowy: jakaś kwota x ilość miesięcy do końca umowy, im bliżej końca umowy tym mniejsza opłata za zakończenie umowy przed czasem?


(folusek) #12

mam sam internet Netia na ich własnej lini miedzianej z NetiaSpot płacę 45.90zł za opcję do 20Mb/s i jestem na czas nie określony ,ale mam max 12-13 Mb/s i Vdsl brak i nie wiadomo kiedy się tym zajmą , a już 3 lata truję im o VDSL.

   Z drugiej strony jest skrzynka Tp czyli Orange i mam dostęp do VDSL 80Mb/s za 39.90zł + ( utrzymanie lini, telefon lub zawieszenie telefonu ) - tak więc musiałbym mieć nowy kabel położony do domu od Orange i tak to właśnie wygląda + nowy router od Orange lub swój bym kupił VDSL np: Tp-Link TD-W9980.

 

komputery, tv, smartfony itd… mam wszystkie w technologi wi-fi “n” 


(roobal) #13

Oficjalnie nie, bo umowę możesz zerwać za okresem wypowiedzenia i bez płacenia kary umownej. Z tym, że kara umowna różniła się tym, że jak miałeś umowę, np. na 24 miesiące, to umowę mogłeś zerwać przed czasem, ale trzeba było zapłacić za resztę miesięcy trwania umowy, np. 20x50zł.

Jeśli mają zamiar pociągnąć Ci kabelek, to popytaj u jednego i drugiego czy w gre by weszło FTTH.


(folusek) #14

w Netii na pewno nie da rady nic po za tym co teraz mam, a w Orange max na dzień dzisiejszy to VDSL do 80Mb/s

i co byście wybrali

internet + utrzymanie lini = 39.90zł + 29,24zł

internet + zawieszenie telefonu = 39.90zł + 21,53

internet + telefon stacjonarny = 39.90zł + 32,36zł