Neostrada do 80mb/s przez pół roku spadła na 40mb/s


(SuperGT) #1

Tak jak w temacie...

 

Zdj ze statystyk.


(Jack_Daniels) #2

Czyli działa poprawnie  do 80 :slight_smile:


(Pablo79) #3

Nie masz na pewno w umowie 80Mb/s jako prędkość gwarantowaną tylko właśnie “do”.


(Longhorn2009) #4

Linia sypie błędami pewno, stąd obniżenie prędkości. Zgłaszałeś sprawę do orange?


(SuperGT) #5

Sprawy do orange nie zgłaszałem, lecz tu chodzi o to że pół roku temu było faktyczne te 80mb/s. A to że jest do to rozumiem, ale żeby o 50% spadło przez pół roku? 


(roobal) #6

Nie wiem co to jest “margines hałasu”, ale wiem, że jest coś takiego jak “margines szumu”, tzw. SNR Margin. Poza tym przydałoby się jeszcze znać wartość tłumienia linii, tzw. line attenuation. Te statystyki bierzesz z jakiego programu czy z routera? Jak z programu, zmień program. Jak z routera, zmień router.

Wedle tego co jest na zrzucie, to ledwie 1 sekunda.


(SuperGT) #7

 

Statystyki z livebox’a 3.0.

 

Nie potrafie znaleźć dokładniejszych statystyk.


(cinkibolek) #8

No to na co czekasz, zgłaszaj.

Ja im zgłaszam regularnie co pare tygodni, bo mi też parametry łącza spadają, za każdym razem niby nic nie robią, mówią że wszystko działa dobrze, ale po każdej interwencji jakość się poprawia i chodzi jak powinno wszystko. I tak w kółko.


(SuperGT) #9

 

I co dzwoniąc mam im powiedzieć, żeby DLM mi zresetowali czy jak? :wink:


(roobal) #10

Oni Ci niczego nie zresutują, bo nie tylko Ty jesteś wpięty do DSLAM. Możesz spróbować odłączyć modem na parę minut i podłączyć ponownie. Bez tłumienia linii ciężko powiedzieć co się tam dzieje.


(SuperGT) #11

 

Ja mam modem wyłączany codziennie na noc więc już dawno by wzrosło, a spada…

 

W takim razie jak zdobyć informacje o tłumieniu linii?


(Longhorn2009) #12

Ze statystyk routera/modemu.


(SuperGT) #13

 

Przeczytaj posty wyżej. Tych statystyk właśnie w moim modemie livebox3 nie ma.


(cinkibolek) #14

 

Powiedz im to co jest (po prostu, że ma być 80 a jest 40), a nie kombinuj z technikaliami. Dziwne pytania zadajesz. Po prostu im powiedz normalnie co się dzieje, niech sprawdzą i naprawia. Proste jak but. 


(Longhorn2009) #15

Jeśli livebox 3 nie podaje statystyk z jakiegoś powodu, to zostaje podmiana routera na inny i odczytanie z niego parametrów.


(JNJN) #16

 

Podejrzewam, że nigdy tyle nie miałeś? i może od zawsze było 40?

 

Ciesz się, bo w/g umowy gwarantowane to 21?

 

Ja mam do 20, a faktycznie 12? ale gwarantowane to 10 i nie masz szans wygrania z Orange, tylko ich dobra wola?

 

Dlatego jest do … nie mniej niż 21?


(SuperGT) #17

 

Tak. Odpowiedzieli mi iż mieszczę się w ofercie “DO 80mb/s” i nic z tym nie zrobią.

 

Miałem 80mb/s jak zawarłem umowę i te 80mb/s miałem przez 2-3miesiące i zaczęło spadać aż do 40mb/s.