Neostrada jak skonfigurowac QoS

Szukałem tego w internecie, ale to jest na jakiś innych routerach i  wszystko wygląda inaczej, a ja jestem zielony i nie  moge  sie połapać :/. Chciałbym troche ograniczyć prędkość internetu dla sieci bezprzewodowej. 

Napisz jaki masz router. Czy mas swój prywatny, czy dostałeś wraz z neostradą.

 

QoS w prostych routerach służy do nadawania priorytetów na porty oraz kanały LAN/WLAN i może ci się nie udać rozwiązać problemu strikte ograniczenia prędkości dla WiFi (np. 3Mbits dla WiFi i 17Mbits dla LAN)

 

QoS może nadać priorytet na np. port 80 czyli port przeglądarki WWW. Ustawiając priorytet wysoki na port 80 będzie świadczyło o tym, że podczas pobierania pliku przez np. qTorrenta przeglądarka będzie miała pierwszeństwo w zarządzaniu transferem. Oznacza to, że qTorrent “nie zamuli” ci przeglądania stron internetowych.

 

Rozwiązania zaawansowane typu przydział prędkości łącza do kanału są dostępne w droższych routerach i zazwyczaj nie występują w sprzęcie dostarczonym przez operatora (Neostrada, Multimedia, Netia, Inea, Vectra)

Tak, dostałem wraz z internetem. Nie chcę ustawiać priorytetu dla przeglądarki :/. Czy można dokupić router ? i jak to działa musze go zamieniac  go z obecnym czy jakoś połaczyć? 

Napisz co dostałeś, co to za sprzęt. Sprawdzę jego oprogramowanie i ci napiszę co można z tym zrobić.

 

Są 3 opcje:

 

  • twój obecny router posiada możliwośc ustawienia podziału łącza

  • zmiana routera na inny (coś co może działać na DD-WRT lub innym otwartym oprogramowaniu)

  • dokupienie jakiegoś taniego routera DSL (z możliwością zainstalowania oprogramowania Tomato) i podpięcie go do routera neostrady