Przekopałem kilka stron wyszukiwarki ale nie znalazłem niestety tematu stosownego do mojego problemu.
Otóż posiadam Internet neostrada. Modem Sagem fast 800. Od okołu pół roku mam “disconnecty” od usługi, średnio co 2,3 godziny. Po kilku telefonach w końcu zjawił się “” fachowiec “” , który stwierdził, że to błędy crc odczytane z monitorowania działania modemu są przyczyną rozłączeń. Tyle że nie ma on pojęcia skąd takie błędy się biorą. Zalecił mi wtedy podłączyć komputer do gniazdka z uziemieniem i stwierdził, że to może od braku uziemienia (?!). Testowałem na uziemieniu 2 dni i było tak samo.
Ponieważ na tym forum już od dwóch lat mogę liczyć na szybką i fachową pomoc ludzi wtajemniczonych : ) zwracam się z pytaniem o przyczynę błędów crc i ewentualne dygresje na temat tych uporczywych rozłączeń. Mam nadzieję, że nie zawiodę sięi tym razem.
Błędy CRC wywodzą się z słabej linii bądz jakaś złączka na Lini biegnącej od centrali do ciebie po prostu puściła. Może być zwarcie lub ziemia na jednej z żył. Jest dużo możliwości. Ale na początek zacząłbym od wymiany modemu.
tak najczęstrzą przyczyną rozłączeń są błędy w transmisji spowodowane zakłóceniami na linii, tepsiarz sprawdzał co się dzieje w gniazdku ?? robił pomiary parametrów linii od strony centrali i od twojej strony ?? można spróbować z jakimś porządnym routerem…
Dzięki za odpowiedzi! Pożyczyłem modem od znajomego, chyba nawet nowy nie używany i nic to nie pomogło.
Co do tepsiarza- podłączył swojego laptopa pod mój modem z internetem i nie miał błędów. Choć zauważyłem, że im więcej stron przeglądam tym więcej wyskakuje błędów.
Tym od prądu? czy od telefonu? (Sprawdzał tylko czy mam jakieś napięcie w obudowie komputera i stwierdził że powinienem mieć komputer uziemiony.)
Z kolei teoria o tym że to przez te modemy chyba trochę przesadzona, wtedy wszyscy z Sagemem 800 mieliby rozłączenia więc tspa by jakoś je wycofała, tak mi się wydaje… Za to motyw z linią może być bardzo prawdopodobny ale pewnie dłużej by to naprawiali.
jaki ?? ten sam ?? to nie ma się co dziwić sagem to lipa…
to zaktualizuj sterowniki do sagema ze strony producenta wywal aplikację neostrady same sterowniki.
usługa tp jest na linii telefonicznej a zatem tylko tam może zagrzebać tepsiarz, jakość instalacji prądowej nie ma znaczenia, sagem jest zasilany przez porty usb
a znasz jakiś produkt sagema który jest godny polecenia ?? francuskie produkty są znane z tandeciarstwa i dziadostwa.
już od dłuższego czasu sagemów nie ma w sprzedaży teraz się dostaje xdsl’a lub kupuje liveboxa ^^
Można jeszcze zrobić pomiary szerokopasmowe kabla magistralnego, rozdzielczego (tylko tepsiarz). Może być problem także z samym portem na centrali, niech ci zmienia port. dowiedz się jaki masz sygnał/szum oraz tłumienie, syg/szum nie powinien być niższy niż 10db a tłumienie wyższe niż 50db to jest taka norma na której pracuje stabilnie łącze
Spróbuję załatwić innym, nowszy modem i pod niego zainstalować neta. Jeśli to nie pomoże to zadzwonię po tepsiarza. A jeżeli mi nie pomoże to wypowiem umowę i cześć, bo konkurencji jest dosyć.
zgłoś prawdopodobną awarię linii telefonicznej i co jakiś czas rozłączanie internetu. Dadzą ci nr zlecenia. Będzie Ci później potrzebny. Niech to będzie teraz numer 1. Przyjdzie do Ciebie serwisant ELTEL (technicy tp). Jeżeli stwierdzi coś z modemem, to dzwonisz na infolinię w sprawie nr (1). Oni dadzą ci dadzą nr zlecenia (2), idziesz z tym do salonu. Musisz mieć przy sobie :
Nr zlecenia (2)
Pudełko. A w pudełku :
Modem
2 mikrofiltry
rozdzielacz czy tam rozgałęźnik
instrukcje instalacji
przewodnik użytkownika
kabel RJ-11 otrzymany z modemem
i całą resztę, czyli wszystko to, co na pudełku pisze, że jest w środku;)
W salonie mówisz, że musisz wymienić modem. Poprosi Cię o numer zlecenia. A dalej
.
Jak Ci dadzą nowy modem (Najlepiej na ten, co masz, czyli SAGEM F@ST 800, albo na liveboxa) to standardowa procedura install/configure.
A jak to nic nie da to dzwonisz do nich znowu i znowu zgłaszasz to rozłączanie. I wtedy przyjedzie techników dwóch, sprawdzą linię, na skrzynce i u ciebie w domu. Jak coś wykryją i będą musieli wymienić linię to niestety
i będziesz musiał zapłacić 150 pln za linię, 50 pln dla każdego technika za fatygę, itd…
kolego masz dosć duże tłumienie. w zaawansowananych bedziesz miał dokłanie podany sygnał szum, może tzw odbierany i wysyłany. ale masz straszna licze błędów crc oraz fec. Nie wiem jaka masz dociągnietą linie do domu czy to jest od słupa czy tez ziemia. Ale ja bym stawiał na jakąś złączke w kablu… muszą to dobrze zbadac bo to ciężkie do zlokalizowania uszkodzenie.
Kabel leci studzienką. Mam w zasięgu komputera dwa gniazdka telefoniczne(jeden numer tel.). Jedno rzeczywiście mogłoby nawalać ponieważ kiedyś przetarł się kabel podczas remontu ale zaizolowałem go. Przypomniałem sobie o tym i podłączyłem się do gniazdka nr 2. Problem się powtarzał.
A co do:
To już ja uważnie przeczytam regulamin i przestudiuję kodeks cywilny bo kable od centrali do mojego domu, analogicznie do rur z wodociągów czy gazowni- powinny być dostawcy a nie odbiorcy. Cóż, walczę dalej