Neostrada - rozłaczanie internetu

Witam,

mam problem z internetem i telefonem w TP.

tzn internet sam chodzi bardzo dobrze, problem pojawia się przy korzystaniu z telefonu stacjonarnego, na czas trwania rozmowy tracę połączenie z internetem.

od sierpnia 2010 mam 6Mb/s, wcześniej miałem 2Mb/s i nie było tych problemów.

zgłosiłem do TP usterkę technik przyjechał wymienił mikrofilt, stwierdził że to może przez to że mam router (łączę się przez wifi) i telefon bezprzewodowy, po czym pojechał.

Teraz znalazłem swój stary modem Sagem Fast 800 ET4 i podłączyłem telefon przewodowy!

Problem jest ten sam, rozłącza neta i mam szumy w słuchawce podczas rozmów, szumów nie mam kiedy modem jest odłączony, czyli kiedy linia nie jest synchronizowana z netem.

Nie jest to wina mikrofiltra ponieważ testowałem na 3 sztukach i technik dał mi swój :frowning:

Kable wymieniem na nowe i nic ;(

Modem jak i router synchronizują się z prawidłową prędkością 7456/640kbps :smiley:

Na telefon stacjonarny nie mam umowy więc mogę zrezygnować, jednak nie chciał bym płacić opłaty 29zł za utrzymanie łącza, chcę mieć to za darmo ponieważ to wina TP, jest szansa wygrać? Gdzie powinienem złożyć pismo?

Miałem podobnie, Twoja linnia jest za słaba na 6mb , ja też kombinowałem bo miałem kilkanaście resetów netu dziennie.

Po prostu gdy używasz telefonu tłumnienie się zmienia i zrywa.

Zadzwon do nic niech Ci zmienia na probe spowrotem na 2MB to zobaczysz

Mnie rozłączało dziennie ok 10-20 razy przy Neo 2 Mb/s i miałem 2 telefony, jeden w moim pokoju, a drugi w przedpokoju i ten co był w przedpokoju to gdy ktoś dzwonił to w nim szumiało, wiec zamieniłem telefony, ten co był w przedpokoju dałem do siebie, a ten od siebie do przedpokoju i wszystko ustało, nawet nie rozłącza mnie już, telefony nie są bezprzewodowe.

Pozdrawiam

można jeszcze pozakładać jeszcze filktry przed routerem, może być też wina ustawień w routerze, podaj jego model

gniazdko telefoniczne mam tylko jedno. wszytko jest prawidłowo podłączone. jeżeli nikt nie dzwoni to internet działa prawidłowo, w ogóle się nie rozłącza.

prędkość transferu też prawidłowa 720-750 KB/s :slight_smile:

pada tylko kiedy telefon dzwoni, i dzieje się to i na modemie fast800 i router linksys wag200g.

parametry z routera:

DSL Status: Connected

DSL Modulation Mode: G.dmt

DSL Path Mode: Interleaved

Downstream Rate: 7456 kbps

Upstream Rate: 640 kbps

Downstream Margin: 12 db (kiedy net pada jest tu kosmiczna wartość)

Upstream Margin: 17 db

Downstream Line Attenuation: 25 db

Upstream Line Attenuation: 7.5 db

Downstream Transmit Power: 12 db

Upstream Transmit Power: 4 db

nie chcę zmniejszać z powrotem na 2Mb/s, tylko chcę zrezygnować z stacjonarnego bo z niego nie korzystam, ale jeżeli się zrezygnuje z telefonu to płaci się opłatę za utrzymanie łącza 29zł brutto, a ja nie chcę tego płacić bo to nie z mojej winy. I nie wiem gdzie pismo złożyć i co napisać?

A nie możesz zadzwonić na 800 102 102 lub 19393 (darmowe linie jeżeli dzwonisz z telefonu TP)i tam składać reklamacje i żądać żeby Ci zrobili “wywiad techniczny”, jak Ci nie wyślą za 1-m razem to dzwoń np. 6 razy, znajdziesz tam taką osobę która Ci wyśle zgłoszenie na ten “wywiad techniczny”, przyjedzie monter/technik i Ci powie co jest nie tak.

Ps.

ja mam tak:

Margin ==>> 37 dB

Attenuation ==>> 0-1 dB

Margin Downstream ==>> 37

Margin Upstream == 31

Ave :smiley:

Według mnie za duże tłumnienie masz i na takich parametrach zawsze będzie rwać. Chyba ,że by spróbowali Ci puścić ze słupa rozdziałkę na tel i router odzielnym kablem

Możesz mieć źle podłączony lub zły mikrofiltr. Jego przecież zadaniem jest rozdzielanie sygnału internetu i telefonu. Jego niesprawność lub złe podłączenie objawia się wzajemnym zakłócaniem internetu i telefonu. Na łączu 2048 to działało, ale przy zmianie na 6144 pogorszyły ci się parametry łącza i dlatego dał o sobie znać problem z mikrofiltrem. Spróbuj podłaczyć mikrofiltr przy gniazdku, gdzie wchodzi kabel telefonu do budynku. Jeśli masz tak podłączone, to zignoruj mój post.

Ja mam bardzo podobną sytuacje tylko że mi chodzi o sam internet.Zmieniłem sobie ostatnio z 2mb na 6mb.Rozłącza mi się internet praktycznie codziennie.Wczytują mi się wolno strony i buforują filmiki(np.youtube).Transfer też mam mniejszy max 600kb.Modem mam fast 800.Jeżeli zmienię na router Modem WiFi ZTE (bo taki mi zaproponowali w TP) to poprawi mi sie neostada.Prosze o odpowiedź.

jak zrywa , to łącze nie uciągnie 6mb, trzeba zadzwonić do TP to zmienią spowrotem na 2mb i przyślą Ci nową umowę. Szkoda ,że TP nie ma 4MB bo ta prędkość poszła by pewnie większości co ma problemy z 6mb.

Ale oni powiedzieli że 6 mb pójdzie bez problemu.Kolega zmienił na router i wszystko zaczęło chodzić mu bez problemu.Więco nie wiem o co chodzi

Miałem identyczna sytuację parę lat temu. Zwiększyłem łącze z 2048 na 6144 i po zmianie nagle i cyklicznie zaczęło zrywać mi połączenie. Dzwoniłem na niebieską linię. Przyjechał technik, podłączył jakiś czujnik pod telefon i stwierdził, że mamy bardzo słabiutki sygnał. Poszedł w teren, podłączył nam inne przewody w budce i po problemie. W tej chwili wszystko śmiga super. Jeśli ktoś ma podobny problem, to sam sobie nie poradzi. Trzeba dzwonić do TP

To znaczy że router nie ma znaczenia w tym przypadku?

No mnie zrywało na routerze pentagram. Ale myślę, że na zwykłym modemie też by zrywało. Przecież to była u mnie wina linii a nie sprzętu

Ale mi się zdaje że router jest lepszy od zwykłego modemu dlatego bo chyba może lepszy zasięg złapać.

Dodane 10.04.2011 (N) 2:31

Ale mi się zdaje że router jest lepszy od zwykłego modemu dlatego bo chyba może lepszy zasięg złapać.

Modem łączy z internetem przez system i gniazdo USB, trzeba instalować oprogramowanie, natomiast router łączy z internetem przez kartę sieciową, nie wymaga oprogramowania, tylko sterowniki i dlatego router to lepsze rozwiązanie, wygodniejsze i sprawniejsze, z dużymi możliwościami konfiguracyjnymi. Jednak dla jakości połączenia nie ma znaczenia, czy to router, czy modem. Wszystko zależy od linii zewnętrznej