Neostrada z 10 na 20Mbps, spowolniła


(Karolekc5) #1

Przed aneksem do umowy miałem takie parametry :

 

Po aneksie

miałem takie parametry:

Prędkość synchronizacji DSL w górę


(system) #2

Trzeba założyć konto na stronie Orange i bombardować ich nieustannie dzień w dzień zgłoszeniami awarii a jak to nie przynosi efektu to składać reklamacje aż do skutku. To normalna metoda pracy  w tej firmie. Zamiast unowocześniać łącza wolą po cichu obniżać prędkość synchronizacji wszystkim w nadziei, że się “klient” nie zorientuje. 

 

Ważne dla parametrów linii są prędkości synchronizacji w dół i górę (te niższe nie te maksymalne - u Ciebie przed aneksem 12442/796)

Dla Neostrady 10 MB powinny wynosić 12448/1312

Dla Neostrady 20 MB powinny wynosić 24544/1312 - oczywiście to stan idealny ale firma powinna do tego dążyć a nie obniżać drastycznie tych parametrów

Przy tych tłumieniach które podałeś  powinieneś mieć dla Neostrady 20MB swobodnie ustawioną  synchronizacją na poziomie 17000/1200 co daje faktyczna prędkość pobierania i wysyłania na  około 15,5Mbps/0.98 Mbps

 

Jednym słowem reklamować


(bobbi) #3

 

@ PIOZO Ale co reklamować ?

Przy podanych parametrach synchronizacji 20528 Kb/s i 963 Kb/s nie ma podstaw.

Parametry całkiem przezwoite tym bardziej, że to jest opcja - DO 20 MEGA !

 

To, że prędkość “pobierania” jest na poziomie 6-7 Mbps też o niczym nie świadczy - nie wiemy z jakich serwerów i czym “ściąga”.

Proponuję przeprowadzić test np ze strony speedtest.net co może pokazać w miarę wiarygodne wyniki.

Dodatkowo najlepiej przeprowadzić je o różnych porach dnia.

Pozwoli to na określenie czy występuje zjawisko przeciążenia sieci (np. węzła)

To dopiero może być podstawą do jakichkolwiek reklamacji.


(system) #4

Nieporozumienie polega na tym, ze podano tzw “maksymalną prędkość synchronizacji” zamiast “prędkości synchronizacji” która jest dużo mniejsza od maksymalnej i ma wpływ na jej wielkość dostawca internetu. Ja też mam opcję 20MB i na początku przy podobnych wartościach tłumienia jak w tym przypadku, wynosiła ona około 17000kbps a potem cichaczem co miesiąc Orange obniżał mi ją dyskretnie o 1000. Zacząłem reagować przy 13000 i po długiej batalii ustawili mi ją na około 16382 kbps - co daje predkość pobierania 14,85 Mb/s (na teście Orange). Jeszcze dostałem od Orange 100 zł rekompensaty za to “szkody moralne” Pozdrawiam.


(Karolekc5) #5

Oczywiście ze test jest na speed testach w tym Orange. oraz Noc.gts.pl

Reklamacje to już dla mnie nie pierwszyzna u nich heheh

Opcja do 20Mbps ma zapis już ze jest minimum 12Mbps D. i U. 0.5Mbps

 

W nowym sofcie LB dane sa znacznie ukrócone :frowning:

Chciałem się dowiedzieć ile tak realistycznie można by było zadać od nich. 

 

PS: w razie jak by powiedzieli ze nie mogą świadczyć 20 na łączu to murze przejść na 10 czy mogę bez płacenia kary zakończyć umowę?


(Madafaker) #6

Dobrze, nie dywaguj, tylko zgłoś pro forma reklamację, przyjedzie ekipa, sprawdzi linię, skonfiguruje ponownie sprzęt, wtedy po części sytuacja się rozjaśni…a Ty w międzyczasie poczytaj bardzo dokładnie regulamin świadczenia usługi oraz zawartą umowę…


(Karolekc5) #7

Co masz na myśli ??


(Madafaker) #8

Znalezienie racjonalnych podstaw do ewentualnej rzeczowej i skutecznej reklamacji…


(Karolekc5) #9

transfer niższy od gwarantowanego, nie wspominając już o pełnej możliwości oferty, to chyba wystarczający powód ?


(Madafaker) #10

Dla Ciebie zapewne tak…ale czy dla Orange to już inna sprawa, diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.<br />Zgłoś problem, poczekaj na wizytę…


(Karolekc5) #11

Dla Orange tez obowiązkowo, bo tak maja w umowie.

Poczekam jeszcze. trochę co do zgłaszania, bo teraz będą jęczeć o nie uzasadnionym wezwaniu techników. I mogą zwalać winę na te trudne warunki atmosferyczne co były heheh