Neostrada z 10 na 20Mbps, spowolniła

Przed aneksem do umowy miałem takie parametry :

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/03_11_2013_7c918fd.jpg?sid=5f6dff1b8a9fd9cfe40fb338e5238a51

 

Po aneksie

miałem takie parametry:

Prędkość synchronizacji DSL w górę

Trzeba założyć konto na stronie Orange i bombardować ich nieustannie dzień w dzień zgłoszeniami awarii a jak to nie przynosi efektu to składać reklamacje aż do skutku. To normalna metoda pracy  w tej firmie. Zamiast unowocześniać łącza wolą po cichu obniżać prędkość synchronizacji wszystkim w nadziei, że się “klient” nie zorientuje. 

 

Ważne dla parametrów linii są prędkości synchronizacji w dół i górę (te niższe nie te maksymalne - u Ciebie przed aneksem 12442/796)

Dla Neostrady 10 MB powinny wynosić 12448/1312

Dla Neostrady 20 MB powinny wynosić 24544/1312 - oczywiście to stan idealny ale firma powinna do tego dążyć a nie obniżać drastycznie tych parametrów

Przy tych tłumieniach które podałeś  powinieneś mieć dla Neostrady 20MB swobodnie ustawioną  synchronizacją na poziomie 17000/1200 co daje faktyczna prędkość pobierania i wysyłania na  około 15,5Mbps/0.98 Mbps

 

Jednym słowem reklamować

 

@ PIOZO Ale co reklamować ?

Przy podanych parametrach synchronizacji 20528 Kb/s i 963 Kb/s nie ma podstaw.

Parametry całkiem przezwoite tym bardziej, że to jest opcja - DO 20 MEGA !

 

To, że prędkość “pobierania” jest na poziomie 6-7 Mbps też o niczym nie świadczy - nie wiemy z jakich serwerów i czym “ściąga”.

Proponuję przeprowadzić test np ze strony speedtest.net co może pokazać w miarę wiarygodne wyniki.

Dodatkowo najlepiej przeprowadzić je o różnych porach dnia.

Pozwoli to na określenie czy występuje zjawisko przeciążenia sieci (np. węzła)

To dopiero może być podstawą do jakichkolwiek reklamacji.

Nieporozumienie polega na tym, ze podano tzw “maksymalną prędkość synchronizacji” zamiast “prędkości synchronizacji” która jest dużo mniejsza od maksymalnej i ma wpływ na jej wielkość dostawca internetu. Ja też mam opcję 20MB i na początku przy podobnych wartościach tłumienia jak w tym przypadku, wynosiła ona około 17000kbps a potem cichaczem co miesiąc Orange obniżał mi ją dyskretnie o 1000. Zacząłem reagować przy 13000 i po długiej batalii ustawili mi ją na około 16382 kbps - co daje predkość pobierania 14,85 Mb/s (na teście Orange). Jeszcze dostałem od Orange 100 zł rekompensaty za to “szkody moralne” Pozdrawiam.

Oczywiście ze test jest na speed testach w tym Orange. oraz Noc.gts.pl

Reklamacje to już dla mnie nie pierwszyzna u nich heheh

Opcja do 20Mbps ma zapis już ze jest minimum 12Mbps D. i U. 0.5Mbps

 

W nowym sofcie LB dane sa znacznie ukrócone :frowning:

Chciałem się dowiedzieć ile tak realistycznie można by było zadać od nich. 

 

PS: w razie jak by powiedzieli ze nie mogą świadczyć 20 na łączu to murze przejść na 10 czy mogę bez płacenia kary zakończyć umowę?

Dobrze, nie dywaguj, tylko zgłoś pro forma reklamację, przyjedzie ekipa, sprawdzi linię, skonfiguruje ponownie sprzęt, wtedy po części sytuacja się rozjaśni…a Ty w międzyczasie poczytaj bardzo dokładnie regulamin świadczenia usługi oraz zawartą umowę…

Co masz na myśli ??

Znalezienie racjonalnych podstaw do ewentualnej rzeczowej i skutecznej reklamacji…

transfer niższy od gwarantowanego, nie wspominając już o pełnej możliwości oferty, to chyba wystarczający powód ?

Dla Ciebie zapewne tak…ale czy dla Orange to już inna sprawa, diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.<br />Zgłoś problem, poczekaj na wizytę…

Dla Orange tez obowiązkowo, bo tak maja w umowie.

Poczekam jeszcze. trochę co do zgłaszania, bo teraz będą jęczeć o nie uzasadnionym wezwaniu techników. I mogą zwalać winę na te trudne warunki atmosferyczne co były heheh