Neostrada z Nielimitowanymi Rozmowami-warto?

Witajcie!

W październiku kończy mi się aktualna umowa na Neostradę. Na stronie Orange znalazłem taką ofertę:

http://www.orange.pl/kid,4002268607,id,4002235352,title,Neostrada-z-Nielimitowanymi-Rozmowami-,article.html

Mam odnośnie tej oferty kilka pytań do tych osób które już z niej korzystają…

  1. Jak to jest z tym Livebox’em? Działa dobre? Czy np dość często łapie zawiechy??

  2. Rozumiem, że telefon trzeba podłączyć pod Livebox’a jaka jest jakość rozmów telefonicznych? I co kiedy np. jednocześnie coś ściągamy i rozmawiamy przez tel?

  3. Czy Orange przy podpisywaniu umowy nadaje Nam nowy numer czy pozostaje on bez zmian?

  4. Czy są jakieś dodatkowe opłaty za np. korzystanie z Livebox’a?

Działa poprawnie. Zasięg WiFi jest zdecydowanie lepszy.

Jakość rozmów telefonicznych - w porównaniu do kabla jest zdecydowanie gorsza, zresztą to normalne przy telefonii IP. Część pasma musi być zarezerwowana dla VOIP, więc transfer będzie nieco ograniczony. Z tego zresztą wynika jeszcze jeden minus (oczywiście zależy jak dla kogo): awaria internetu = awaria telefonu.

Numer można przepisać.

O ile mi wiadomo - nie.

To może i ja wtrącę swoje 3 grosze.

Miałem nieprzyjemność korzystania (o ile można to tak nazwać) z telefonii VOIP i modemu “szajsbox” od TP - dziś Orange. Początkowo na liveboxie 1. Bez przerwy modem się zawieszał, a co z tym idzie stale brak możliwości korzystania z internetu i telefonu. Jakość rozmów tragedia szumi, trzeszczy, jakieś dziwne echo. (niezależnie od aparatu telefonicznego przewodowy czy bezp.). Umowę miałem podpisaną na 2 lata (niedawno się skończyła wreszcie). Dwa lata walczyłem z TP i ich serwisem o naprawienie tej usterki. Co najciekawsze linia ma bardzo dobre parametry, jestem niecałe 200m od centrali. Z większych działań jakie podjęła TP pomijając ich rady nt. resetu Liveboxa i ponownej konfiguracji, podłączenie jego zasilania do listwy z filtrem było położenie nowej linii tel. z klatki do mojego mieszkania i wymiana gniazdka. Niestety nic to nie dało. Regularne zawiechy szajsboxa 3x w tygodniu. Niezależnie od jego obciążenia. Zawieszał się o różnych porach dnia i nocy. Pomagało jedynie wyjęcie wtyczki z gniazdka i ponowne włączenie.

Ja jednak nie dawałem za wygraną zgłosiłem sprawę pisownie do TP. Dostałem nowego liveboxa 2 i obniżyli mi abonament z tytułu reklamacji. Miało być już pięknie z nowym Liveboxem jednak było jeszcze gorzej. Zawieszał sie jeszcze częściej lub po prostu jak ktoś do mnie dzwonił to stale słyszał sygnał zajętości lub głuchą ciszę. Do końca umowy zostało pół roku. Dali mi kolejnego “nowego” liveboxa, oczywiście bez rezultatu.

Całe szczęście że skończyła się umowa i moje problemy wraz z tym. Dziś dalej mam internet w Orange prędkość 20mb bez VOIP-a i z moim routerem TP-Link. Śmiga aż miło nie zrywa połączeń, nie zawiesza się nie muli transferu.

Być może są osoby którym rzeczony VOIP działa dobrze wraz z liveboxem. Ja osobiście nie polecam tych wynalazków.

Pozdrawiam.

Zagrywka dla frajerów imo.

99,01 zł za 10mb. ja obecnie place za 10mb 64zł.

Lepiej wziąśc jakiegoś neta taniej mozesz zostac przy neo albo zobaczyc na netie np może wyjdzie taniej i do tego samemu sobie kupic sprzęt i wykupić nr do voipa