od 5 lat używałam router+modem NETGEAR do neostrady. Od tygodznia miałam kłopoty z netem - zrywało połączenie, gasła dioda DSL i INTERNET a ostateczbnie dioda netu świeci na stałe na czerowno. Sprawdzałam w innym gniazdku telefonicznym i bez zmian. Przyjechała ekipa z TP i sprawdziła swoim Liveboxem i powiedzieli ze mam uszkodzony modem. Wieć kupiłam nowy (ASUS DSL-N10) podłączyłma able, skonfigurowałam siec i net działam przez jakąs godzine i teraz powonie gasna diody i zrywa połaczenie. W czym moze być więc problem…??
gaśnie dioda nr3 od Internet czy ta druga ADSL też ? dobrze skonfigurowany ? jeśli tak to raczej problem po stronie TP nie miałem nigdy problemu z tymi Asusami
(jedna uwaga do tego Asusa - jest naprawdę bardzo dobry lecz ma jedną wadę ma problem z ponownym połączeniem do internetu jeśli wyłączysz go z prądu trzeba kliknąć w ustawieniach wtedy restart lub wznów
jeśli nie będziesz go wyłączać jest super )
Kiedy loguję sie w ustawienia routera prz rozłączeniu z netem pojawia się komunikat błędu: “kabel telefoniczny nie jest podłączony”., Pomyślałam że to może wina kabla, więc go zmieniła, ale niestety dalej to samo.
Jezeli chodzi o diody to gaśnie zarówno internetu jak i ADSL, róznie to bywa czasem obie czasem tylko jedna.
Zgłosiłam awarie do TP jeszcze raz. I okaże ze wina leży po stronie TP, a przy diagnozie powiedzieli zę moja i kazali kupić nowy modem…kto mi teraz odda kase
A weź podaj parametry/statystyki/charakterystyki łącza, wtedy może się orientacyjnie określi po której stronie leży problem (ten asus powinien mieć gdzieś w swoich opcjach możliwość wyświetlenia takich informacji -może kolega wyżej poda gdzie się to w tym sprzęcie kryje, bo ja tego routera nie znam).
Przykład parametrów z LB (coś podobnego powinien dawać też Twój asus):
ZNALAZŁAM TAKIE COŚ:
Update Counter : 4187
Modulation : G.Dmt
Annex Mode : Annex A/L
Line State : up
Lan Tx : 168786
Lan Rx : 109730
ADSL Tx : 86801
ADSL Rx : 99777
CRC Down : 12
CRC Up : 136
FEC Down : 3
FEC Up : 3652
HEC Down : 640
HEC Up : 8
SNR Up : 6.0
SNR Down : 5.0
Line Attenuation Up : 6.0
Line Attenuation Down : 9.5
Data Rate Up : 992
Data Rate Down : 9856
– Dodane 11.11.2012 (N) 13:15 –
A CZY TU JEST WSZYSTKO ok ?
Modulacja DSL
T1.413
G.lite
G.Dmt
ADSL2
ADSL2+
Multiple Mode - TA OPCJA JEST ZAZNACZONA
Tryb załącznika
Annex A
Annex I
Annex A/L
Annex M
Annex A/I/J/L/M - TA OPCJA JEST ZAZNACZONA
Przełącz modulację na adsl2+ i tryb na annex a, bo na tym neostrada powinna u Ciebie działać. Jeśli jednak stracisz połączenie po zmianie, to sprawdź ustawienia modulacji na G.Dmt (8Mb/1Mb) lub adsl2 (12Mb/1Mb).
Co do parametrów łącza to “ujdą w tłoku”, jedynie ten FEC na wyjściu jest zastanawiający, ale być może liczba jest powiązana z “automatem” dla modulacji i trybu.
zmieniłam te ustawienia. Jednak internet nada zrywa i jest niestabilny. Ciągle pojawia sie komunikat: kabel telefoniczny niepodłaczony. Gaśnie dioda ADSL i internetu.
Czyli podsumowując, przy ustawieniach Annex A, ADSL2/ADSL2+, VPI=0, VCI=35, PPPoA VC-Mux, dalej są kłopoty z połączeniem. Komunikat z odłączonym kablem może w takim razie świadczyć o problemie między routerem, a centralą, którego nie naprawisz we własnym zakresie. Możesz co najwyżej przedstawić wyniki dostawcy, to jest:
-dokonanie wymiany routera i kabla
-dane nt. CRC, HEC, FEC, SNR + logi z pracy routera
-opis i częstotliwość objawów problemu z łączem
W gestii ISP pozostaje sprawdzenie łącza po swojej stronie i dokonanie naprawy.
W moim mniemaniu najprawdopodobniej jest coś nie tak z centralą, pod którą jesteś podłączona i to po jej stronie następuje zerwanie łączności (o czym może świadczyć komunikat). Być może jest na tyle wiekowa, że nie wyrabia z ilością użytkowników - a i wielce prawdopodobne, że jakaś część z nich przeszła na szybsze łącza, co dodatkowo ją obciąża.
Teraz kwestia, o której wspomniałaś. Jeśli ISP naprawi problem po swojej stronie, a Ty w tym wypadku wydałaś niepotrzebnie pieniądze (gdy naprawią, sprawdź też stary router…), masz w sumie dwa wyjścia:
-
sprzedać któryś z routerów (tak byłoby najprościej)
-
domagać się od dostawcy rekompensaty za poniesione koszty przez jego/ich błędną diagnozę, równej zakupionemu sprzętowi (oczywiście jak się pewnie domyślasz, to wyjście jest “drogą przez mękę” i zanim się na nią “wejdzie”, należałoby się zaznajomić z odpowiednimi dokumentami prawnymi…)
PS. Co do diod, “gaśnięcie” tylko internetowej oznacza brak/niemożność zalogowania się do sieci ISP (poprzez login i hasło, które wpisujesz w router), przy diodzie ADSL występuje brak synchronizacji.
Napisz jeszcze szybkość połączenia jaką masz bo chyba się nie doczytałem tego?
moja prędkośc netu to 6 MB, ale jak sprawdzxam na www.speedtest.pl to pokazuje nawet 8 MB. od 1.11 mieli mi zwiększyć do 10 MB. Kłopoty z netem mam od 1.11 - czy może to ię związek ze zwiększeniem prędkości ?
Wielce prawdopodobne, tym bardziej że zwiększenie prędkości wiąże się ze zmianą ustawień sieciowych/linii po stronie ISP i według “doniesień”, jakiekolwiek anomalie w działaniu internetu mogą występować przez około 10 dni (podobno przez ten okres dostawca testuje możliwości przesyłowe linii).
Jednakże rozłączanie się sieci może wskazywać na brak stabilności łączą przy większych -od wcześniejszych- prędkościach.
Jednak nie zmienia to “faktu”, że otrzymałaś najprawdopodobniej błędną diagnozę i zakupiłaś niepotrzebnie nowy router (jakaś dezinformacja u ISP jest, on kombinuje przy linii, a technicy o tym nie wiedzą, doradzając tym samym zmianę sprzętu…).
PS. Ostatnio sam miałem przejście na wyższą opcję (z 2Mb/s na 10Mb/s), ale nie doświadczyłem rozłączania połączenia internetowego. Jedyną anomalią jaką miałem, były spadki w prędkościach (latała pomiędzy około 6Mb/s, a 10Mb/s -pewnie dlm się ustawiał…) przez około tydzień. Teraz, po otrzymaniu umowy, łącze wydaję się stabilne (choć może to też zasługa wprowadzonych prze zemnie zmian w instalacji telefonów w mieszkaniu ;)).
Masz jeszcze ten router netgear?jesli tak podaj jaki to model dokładnie bo może być przydatny w zdiagnozowaniu problemu.
Ogolnie to masz już włączone to 10Mb ale nie działa pełna prędkość ponieważ w g.dmt czyli adsl1 nie da się osiągnąć takiej przepustowości dopiero adsl2 umożliwia przesył danych z prędkością 10Mb i powyżej
Masz niski stosunek sygnału do szumu i pewnie dlatego zrywa żeby polepszyć parametry i osiągnąć całe 10Mb monterzy muszą cie przepiąć na centrali do karty adsl2+ ,dziwne że tego jeszcze nie zrobili
No to masz za słabe łącze, jaka może być odległość od Ciebie do serwera z którego ciągniesz neta? tak na “oko”?
masz na myśli centralę? daleko nie ma ,max 400 metrów więc bez problemu powinno działać 10Mb/20Mb/40Mb a nawet niecałe 80Mb
pod warunkiem że DSLAM obsługuje odpowiednie karty adsl przykładowo na 20Mb potrzebne adsl2+ ,na 40Mb VDSL
http://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Su … ultiplexer
w g.dmt nie osiągnie pełnych 10Mb http://pl.wikipedia.org/wiki/G.DMT
ma max ile da się wycisnąć na adsl1 ,a nawet więcej niż piszą na wikipedia pewnie przez to jest tak niski SNR na down choć dla takich routerów jak netgear nie powinno to sprawiać problemu ,dla pewności odłącz telefony z filtrami i zobacz czy wzrośnie
SNR Up : 6.0
SNR Down : 5.0
może to wina filtra między aparatem tel. a gniazdkiem
no więć podłaczyłam ponownie NETGEAR DG834G i … wszystkie diody świecą i jest internet.
zobacz na naklejce pod routerem jaka to jest wersja
fajnie gdyby była to wersja DG834G V4 jest możliwość wgrania do nich alternatywnego oprogramowania które usprawnia jego działanie i daje ciekawe funkcje jak regulacja SNR margin