NEOSTRADA - zrywanie połaczenia


(Aga Brodzia) #1

od 5 lat używałam router+modem NETGEAR do neostrady. Od tygodznia miałam kłopoty z netem - zrywało połączenie, gasła dioda DSL i INTERNET a ostateczbnie dioda netu świeci na stałe na czerowno. Sprawdzałam w innym gniazdku telefonicznym i bez zmian. Przyjechała ekipa z TP i sprawdziła swoim Liveboxem i powiedzieli ze mam uszkodzony modem. Wieć kupiłam nowy (ASUS DSL-N10) podłączyłma able, skonfigurowałam siec i net działam przez jakąs godzine i teraz powonie gasna diody i zrywa połaczenie. W czym moze być więc problem.....??


(Lechoslawgmer) #2

gaśnie dioda nr3 od Internet czy ta druga ADSL też ? dobrze skonfigurowany ? jeśli tak to raczej problem po stronie TP nie miałem nigdy problemu z tymi Asusami

(jedna uwaga do tego Asusa - jest naprawdę bardzo dobry lecz ma jedną wadę ma problem z ponownym połączeniem do internetu jeśli wyłączysz go z prądu trzeba kliknąć w ustawieniach wtedy restart lub wznów

jeśli nie będziesz go wyłączać jest super )


(Aga Brodzia) #3

Kiedy loguję sie w ustawienia routera prz rozłączeniu z netem pojawia się komunikat błędu: "kabel telefoniczny nie jest podłączony"., Pomyślałam że to może wina kabla, więc go zmieniła, ale niestety dalej to samo.

Jezeli chodzi o diody to gaśnie zarówno internetu jak i ADSL, róznie to bywa czasem obie czasem tylko jedna.

Zgłosiłam awarie do TP jeszcze raz. I okaże ze wina leży po stronie TP, a przy diagnozie powiedzieli zę moja i kazali kupić nowy modem....kto mi teraz odda kase !!


(manieKMP) #4

A weź podaj parametry/statystyki/charakterystyki łącza, wtedy może się orientacyjnie określi po której stronie leży problem (ten asus powinien mieć gdzieś w swoich opcjach możliwość wyświetlenia takich informacji -może kolega wyżej poda gdzie się to w tym sprzęcie kryje, bo ja tego routera nie znam).

Przykład parametrów z LB (coś podobnego powinien dawać też Twój asus):

Livebox_2012-11-11_11-44-26.png


(Aga Brodzia) #5

ZNALAZŁAM TAKIE COŚ:

Update Counter : 4187

Modulation : G.Dmt

Annex Mode : Annex A/L

Line State : up

Lan Tx : 168786

Lan Rx : 109730

ADSL Tx : 86801

ADSL Rx : 99777

CRC Down : 12

CRC Up : 136

FEC Down : 3

FEC Up : 3652

HEC Down : 640

HEC Up : 8

SNR Up : 6.0

SNR Down : 5.0

Line Attenuation Up : 6.0

Line Attenuation Down : 9.5

Data Rate Up : 992

Data Rate Down : 9856

-- Dodane 11.11.2012 (N) 13:15 --

A CZY TU JEST WSZYSTKO ok ?

Modulacja DSL

T1.413

G.lite

G.Dmt

ADSL2

ADSL2+

Multiple Mode - TA OPCJA JEST ZAZNACZONA

Tryb załącznika

Annex A

Annex I

Annex A/L

Annex M

Annex A/I/J/L/M - TA OPCJA JEST ZAZNACZONA


(manieKMP) #6

Przełącz modulację na adsl2+ i tryb na annex a, bo na tym neostrada powinna u Ciebie działać. Jeśli jednak stracisz połączenie po zmianie, to sprawdź ustawienia modulacji na G.Dmt (8Mb/1Mb) lub adsl2 (12Mb/1Mb).

Co do parametrów łącza to "ujdą w tłoku", jedynie ten FEC na wyjściu jest zastanawiający, ale być może liczba jest powiązana z "automatem" dla modulacji i trybu.


(Aga Brodzia) #7

zmieniłam te ustawienia. Jednak internet nada zrywa i jest niestabilny. Ciągle pojawia sie komunikat: kabel telefoniczny niepodłaczony. Gaśnie dioda ADSL i internetu.


(manieKMP) #8

Czyli podsumowując, przy ustawieniach Annex A, ADSL2/ADSL2+, VPI=0, VCI=35, PPPoA VC-Mux, dalej są kłopoty z połączeniem. Komunikat z odłączonym kablem może w takim razie świadczyć o problemie między routerem, a centralą, którego nie naprawisz we własnym zakresie. Możesz co najwyżej przedstawić wyniki dostawcy, to jest:

-dokonanie wymiany routera i kabla

-dane nt. CRC, HEC, FEC, SNR + logi z pracy routera

-opis i częstotliwość objawów problemu z łączem

W gestii ISP pozostaje sprawdzenie łącza po swojej stronie i dokonanie naprawy.

W moim mniemaniu najprawdopodobniej jest coś nie tak z centralą, pod którą jesteś podłączona i to po jej stronie następuje zerwanie łączności (o czym może świadczyć komunikat). Być może jest na tyle wiekowa, że nie wyrabia z ilością użytkowników - a i wielce prawdopodobne, że jakaś część z nich przeszła na szybsze łącza, co dodatkowo ją obciąża.

Teraz kwestia, o której wspomniałaś. Jeśli ISP naprawi problem po swojej stronie, a Ty w tym wypadku wydałaś niepotrzebnie pieniądze (gdy naprawią, sprawdź też stary router...), masz w sumie dwa wyjścia:

  • sprzedać któryś z routerów (tak byłoby najprościej)

  • domagać się od dostawcy rekompensaty za poniesione koszty przez jego/ich błędną diagnozę, równej zakupionemu sprzętowi (oczywiście jak się pewnie domyślasz, to wyjście jest "drogą przez mękę" i zanim się na nią "wejdzie", należałoby się zaznajomić z odpowiednimi dokumentami prawnymi...)

PS. Co do diod, "gaśnięcie" tylko internetowej oznacza brak/niemożność zalogowania się do sieci ISP (poprzez login i hasło, które wpisujesz w router), przy diodzie ADSL występuje brak synchronizacji.


(Sebastian Semmerling) #9

Napisz jeszcze szybkość połączenia jaką masz bo chyba się nie doczytałem tego?


(Aga Brodzia) #10

moja prędkośc netu to 6 MB, ale jak sprawdzxam na www.speedtest.pl to pokazuje nawet 8 MB. od 1.11 mieli mi zwiększyć do 10 MB. Kłopoty z netem mam od 1.11 - czy może to ię związek ze zwiększeniem prędkości ?


(manieKMP) #11

Wielce prawdopodobne, tym bardziej że zwiększenie prędkości wiąże się ze zmianą ustawień sieciowych/linii po stronie ISP i według "doniesień", jakiekolwiek anomalie w działaniu internetu mogą występować przez około 10 dni (podobno przez ten okres dostawca testuje możliwości przesyłowe linii).

Jednakże rozłączanie się sieci może wskazywać na brak stabilności łączą przy większych -od wcześniejszych- prędkościach.

Jednak nie zmienia to "faktu", że otrzymałaś najprawdopodobniej błędną diagnozę i zakupiłaś niepotrzebnie nowy router (jakaś dezinformacja u ISP jest, on kombinuje przy linii, a technicy o tym nie wiedzą, doradzając tym samym zmianę sprzętu...).

PS. Ostatnio sam miałem przejście na wyższą opcję (z 2Mb/s na 10Mb/s), ale nie doświadczyłem rozłączania połączenia internetowego. Jedyną anomalią jaką miałem, były spadki w prędkościach (latała pomiędzy około 6Mb/s, a 10Mb/s -pewnie dlm się ustawiał...) przez około tydzień. Teraz, po otrzymaniu umowy, łącze wydaję się stabilne (choć może to też zasługa wprowadzonych prze zemnie zmian w instalacji telefonów w mieszkaniu :wink:).


(djosdanielos) #12

Masz jeszcze ten router netgear?jesli tak podaj jaki to model dokładnie bo może być przydatny w zdiagnozowaniu problemu.

Ogolnie to masz już włączone to 10Mb ale nie działa pełna prędkość ponieważ w g.dmt czyli adsl1 nie da się osiągnąć takiej przepustowości dopiero adsl2 umożliwia przesył danych z prędkością 10Mb i powyżej

Masz niski stosunek sygnału do szumu i pewnie dlatego zrywa żeby polepszyć parametry i osiągnąć całe 10Mb monterzy muszą cie przepiąć na centrali do karty adsl2+ ,dziwne że tego jeszcze nie zrobili


(Sebastian Semmerling) #13

No to masz za słabe łącze, jaka może być odległość od Ciebie do serwera z którego ciągniesz neta? tak na "oko"?


(djosdanielos) #14

masz na myśli centralę? daleko nie ma ,max 400 metrów więc bez problemu powinno działać 10Mb/20Mb/40Mb a nawet niecałe 80Mb

pod warunkiem że DSLAM obsługuje odpowiednie karty adsl przykładowo na 20Mb potrzebne adsl2+ ,na 40Mb VDSL

http://pl.wikipedia.org/wiki/Digital_Su ... ultiplexer

w g.dmt nie osiągnie pełnych 10Mb http://pl.wikipedia.org/wiki/G.DMT

ma max ile da się wycisnąć na adsl1 ,a nawet więcej niż piszą na wikipedia :smiley: pewnie przez to jest tak niski SNR na down choć dla takich routerów jak netgear nie powinno to sprawiać problemu ,dla pewności odłącz telefony z filtrami i zobacz czy wzrośnie

SNR Up : 6.0

SNR Down : 5.0

może to wina filtra między aparatem tel. a gniazdkiem


(Aga Brodzia) #15

no więć podłaczyłam ponownie NETGEAR DG834G i ................. wszystkie diody świecą i jest internet.


(djosdanielos) #16

zobacz na naklejce pod routerem jaka to jest wersja

fajnie gdyby była to wersja DG834G V4 jest możliwość wgrania do nich alternatywnego oprogramowania które usprawnia jego działanie i daje ciekawe funkcje jak regulacja SNR margin