Neostrada-zrywanie połączenia

Witam. Od ok.2 lat mam problem z internetem. Czasem występuje on kilka razy dziennie,a czasem kilka razy w tygodniu. Na routerze nie świeci się wtedy dioda DSL i INTERNET. Mam router ZyXEL P-660HW-D1. Problem jest dość uciążliwy, kilka razy dzwoniłem do operatora i niby coś robili przy skrzynce jednak to nie pomogło. Firmware do tego routera raczej nie ma. Gdy problem występuje przy teście pojawia się : Upłynął limit czasu żądania. Nie wiem co mam robić, poniżej zamieszczam wszystkie logi z routera podczas poprawnego działania:

SAR Driver Counters Display:

inPkts = 0x00002a8d, inDiscards = 0x00000000

outPkts = 0x00002420, outDiscards = 0x00000001

inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000

inF5Pkts = 0x00000000, outF5Pkts = 0x00000000

openChan = 0x00000004, closeChan = 0x00000002

txRate(Bps) = 0, rxRate(Bps) = 0

DSL Line Status:

noise margin upstream: 15 db

output power downstream: 11 db

attenuation upstream: 10 db

tone 0- 31: 00 00 00 07 88 88 99 9a aa aa 9a aa a9 99 98 62

tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 96-127: 00 00 00 02 23 34 33 32 34 45 36 77 87 77 77 77

tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

noise margin downstream: 1 db

output power upstream: 12 db

attenuation downstream: 20 db

tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 32- 63: 00 00 00 0c cd dd dd de ed dd bd dd dd ee ee ee

tone 64- 95: 0e ee ee ee ee ee ed ee ee ed dd ed dd dd dd dd

tone 96-127: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd

tone 128-159: dd dd dd dd dc cc cd cc cd dc cc cd cc cc cc cc

tone 160-191: cc cc cc cc cc cc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc

tone 192-223: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bc cb bb bc bb bb

tone 224-255: bb bb bb ba ba aa aa a9 99 99 99 99 88 88 88 89

tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

DHCP: Server

IP Pool Starting Address: 192.168.1.33

Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ANW.1)D0 |11/19/2007

WAN Information:

DSL Mode: ADSL_G.dmt

IP Address: 83.20.209.124

IP Subnet Mask: 255.255.255.255

Default Gateway: N/A

VPI/VCI: 0/35

LAN Information:

IP Address: 192.168.1.1

IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Jak nie ma firmware?

http://www.zyxel.com/euosearch/dl-searc … ierd%C5%BA

Już dawno tam szukałem i zawsze pojawia się “Firmware upload error! The uploaded file was not accepted by the device. Please return to the previous page and select a valid upgrade file. Click Help for more information.”

Za pierwszym razem pobrane.

http://www49.zippyshare.com/v/73882966/file.html

Właśnie ta wersja,którą mi dałeś nie działa.

jaką posiadasz obecnie prędkość w umowie i jaki to dostawca ??

problemem jest zbyt niski noise margin downstream: 1 db

do prawidłowego działania łącza potrzeba minimum 6dB

czy technicy sprawdzali kiedykolwiek instalację w domu ??

na początek zacząłbym od sprawdzenia kabli

kiepski ,przetarty ,łączony w kilku miejscach kabel może powodować że jest tak niski sygnał , zepsuty lub źle podpięty filtr przy telefonie, kabel telefoniczny biegnący razem z kablem prądowym jak i gniazdko prądowe umieszczone obok telefonicznego

odłącz telefony ,filtry i pozostaw tylko sam router zrestartuj go i sprawdź ponownie czy wzrósł margin downstream (jeśli masz możliwość podepnij innym kablem modem)

warto byłoby sprawdzić też na innym routerze czy jest tak samo niski margin

jeśli u ciebie w domu jest wszystko ok to może być usterka karty adsl technicy powinni przepiąć cię do innej karty adsl w centrali najlepiej gdyby była to adsl2+ bo teraz jest adsl1