Net przez kablówkę - jak połączyć 2 kompy w sieć w mieszkani

Witam, proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam net przez kablówkę i ostatnio doszedł mi drugi komp w chacie. Net jest przez modem za którym postawiłem switcha i w tej chwili net śmiga elegancko na 2 kompach. Ale chciałbym aby te kompy widziały się nawzajem. Proszę o pomoc czy jest to możliwe, czy jeśli tak to czy będzie to bezpieczne dla moich danych bo słyszałem że powinienem wstawić zamiast swicha - router żeby blokował dostęp innych użytkowników sieci z mojej kablówki. Jeśli to co mam wystarczy to prosiłbym o radę jak skonfigurować kompy bo w sieciach jestem prawie laikiem. Dodam że IP mam dynamiczne (nie mam jednego na stałe) więc na dwóch kompach są różne nr IP, różne bramy itp. Tylko początki się zgadzają tj. dwa pierwsze człony. Dodam jeszcze że w jednym kompie mam kartę sieciową a w drugim korzystam z karty zintegrowanej na płycie. Jeszcze kwestia czy net nie będzie chodził wolniej czy mogą być jeszcze inne problemy ?? Będę wdzięczny za każdą sugestię. Pozdrawiam.

Polecam router… wtedy bedziesz miał stałe IP wewnątrz sieci :wink:

ja mam neta z kablówki i oni na swojej stronie opisali co jest potrzebne aby widziały się dwa kompy /podział łącza przez rutera / Przesył danych między nimi bez problemu po dograniu na obu kompach PROTOKOŁU /NetBEUI w XP / cały opis jest tutaj http://moya.toya.net.pl/podstrona.php?m … net_beui&s

Dzięki za info, hmm, liczyłem że uda się coś zrobić nie inwestując dodatkowej kasy na routera, w takim razie narazie się wstrzymam z tą siecią i poprzestane na przenoszeniu danych na pendraku i już. Pozdro.

możesz to zrobić w inny sposób. Mianowicie do pierwszego kompa podłączyć modem z kablówki i na nim zrobić udostępnienie połączenia internetowego dla drugiego kompa (inwestycja to zakup dodatkowej karty sieciowej). Minusem tego rozwiązania jest to, że żeby na drugim kompie śmigał net pierwszy komp musi być włączony.