Netgear - problem z siecią

Witam,

Mam problem z routerem Wi-Fi firmy Netgear. Mianowicie zakupiłem laptopa więc chciałem podzielić internet bezprzewodowo na dwa komputery (laptop, PC). Ta część planu zakończyła się sukcesem, natomiast mam problem z konfiguracją sieci LAN. Pierwszy problem jest taki iż po przydzieleniu IP na każdy z komputerów zostaje ono zmienione np. z 192.168.0.3 na 192.168.0.7 i tak w obu przypadkach przy czym IP na każdym z komputerów pozostaje inne. Kolejnym problemem jest to że w momencie próby gry sieciowej w większości przypadków wszystko wygląda pozornie w porządku bo niby wyszukuje server ale przy próbie połączenia za każdym razem wyświetla komunikat iż nie można połączyć z tym że serverem. Jestem kompletnie zielony z zakresu sieci bezprzewodowych a tym bardziej konfiguracji routera więc istnieje spora szansa że robię coś nie tak. Prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników o pomoc i o wytłumaczenie wszystkiego w miarę prosto gdyż jak nadmieniłem jestem kompletnie zielony z tego zakresu.

Mój router to Negear DG834Gv5, jeżeli potrzebna jest specyfikacja komputerów, prozę pisać podam ją. Proszę równierz o wyrozumiałość jeżeli zapomniałem podać jakiś informacji, jeżeli będą koniecznie również je podam.

Z góry dziękuje za pomoc

Czyli mam rozumiec ze w opcjach systemu przydzieliles stale ip do kompów tak?

Nie w opcjach systemu tylko w opcjach routera. W opcjach routera dodałem oba komputery na stałe przydzielając im adresy IP, wcześniej były wykrywane jako tymczasowe. Robiłem to z pomocą znajomego który posiada podobną sieć i twierdzi on iż to wystarczy do przydzielenia IP przy czym bladego pojęcia nie ma czemu IP jest inne niż to które podaliśmy. Może to nie wystarczy i faktycznie trzeba ustawiać coś systemowo. Problem polega na tym iż na komputerze mam XP a na laptopie Viste i wszystko wygląda trochę inaczej w ustawieniach, więc prosiłbym w razie czego o podanie jak mam to wszystko poustawiać w obu przypadkach