Netgear ReadyNAS Duo na Macu z Liveboxem

Cześć, chciałabym postawić stronę na wygrzebanym z piwnicy Natgarze ReadyNAS Duo RDN2210. Podłączyłam go złótym kablem do Liveboxa, zainstalowałam RAIDar 4_3_8 dla Maca (po drodzę starą wersję Javy), ale radar nie wyszukje żadnego urządzenia. Czy znalazła by się dobra dusza, która przeprowadziłaby mnie przez cały proces? Jestem studentką Akademii Sztuk Pięknych i chce budżetowo zrobić sobie portfolio online :slight_smile:

Przez przeglądarkę po IP nie ma do niego dostępu?
Zaloguj się na Liveboxa przez przeglądrkę: 192.168.1.1
Sprawdź jakie IP lokalne ma twój Netgear i w przeglądarce je wpisz, powinnaś mieć dostęp do niego.

Alternatywnie możesz IP Netgeara sprawdzić jakimś narzędziem pod Maca - np. Network Radar.

Nie wiem jak z tym ReadyNAS, ale nowsze (system w wersji 6) można przez usługę ReadyCloud zalogować:
https://readycloud.netgear.com/client/index.html

Netgear powinien na wyswietlaczu pokazać adres IP. Jak dostaniesz się do panelu, to tam powinna być zakładka zarządzania wolumenami i tam tworzy się RAID.

Przy dwóch dyskach będziesz mogła zrobić tylko RAID0 lub RAID1. RAID0 to tak w skrócie jeden wielki wolunen, czyli jak masz 2 dyski po 1TB, to będziesz miała wolumen o pojemności 2TB. Przy RAID1 jeden z dysków jest lustrzanym odbiciem drugiego, czyli to co jest na pierwszym​, będzie na drugim. Przy dwóch dyskach 1TB, wielkość wolumenu to 1TB.

Przy RAID0, gdy padnie Ci jeden z dysków, tracisz wszystko. Przy RAID1 może paść Ci tylko jeden dysk, wymieniasz, działa dalej. Pamiętaj tylko, że RAID1 to nie backup, więc to co będzisz miała na NASie musisz zgrywać sobie, najlepiej codziennie, na dysk zewnętrzny podpięty na USB do NASa. Ten NAS powinien mieć harmonogram wykonywania kopii zapasowych.

Bardzo dziękuję za odpowiedź.