Netgear ReadyNAS Duo na Macu z Liveboxem


(Dagmara21) #1

Cześć, chciałabym postawić stronę na wygrzebanym z piwnicy Natgarze ReadyNAS Duo RDN2210. Podłączyłam go złótym kablem do Liveboxa, zainstalowałam RAIDar 4_3_8 dla Maca (po drodzę starą wersję Javy), ale radar nie wyszukje żadnego urządzenia. Czy znalazła by się dobra dusza, która przeprowadziłaby mnie przez cały proces? Jestem studentką Akademii Sztuk Pięknych i chce budżetowo zrobić sobie portfolio online :slight_smile:


(Domker) #2

Przez przeglądarkę po IP nie ma do niego dostępu?
Zaloguj się na Liveboxa przez przeglądrkę: 192.168.1.1
Sprawdź jakie IP lokalne ma twój Netgear i w przeglądarce je wpisz, powinnaś mieć dostęp do niego.

Alternatywnie możesz IP Netgeara sprawdzić jakimś narzędziem pod Maca - np. Network Radar.

Nie wiem jak z tym ReadyNAS, ale nowsze (system w wersji 6) można przez usługę ReadyCloud zalogować:
https://readycloud.netgear.com/client/index.html


(roobal) #3

Netgear powinien na wyswietlaczu pokazać adres IP. Jak dostaniesz się do panelu, to tam powinna być zakładka zarządzania wolumenami i tam tworzy się RAID.

Przy dwóch dyskach będziesz mogła zrobić tylko RAID0 lub RAID1. RAID0 to tak w skrócie jeden wielki wolunen, czyli jak masz 2 dyski po 1TB, to będziesz miała wolumen o pojemności 2TB. Przy RAID1 jeden z dysków jest lustrzanym odbiciem drugiego, czyli to co jest na pierwszym​, będzie na drugim. Przy dwóch dyskach 1TB, wielkość wolumenu to 1TB.

Przy RAID0, gdy padnie Ci jeden z dysków, tracisz wszystko. Przy RAID1 może paść Ci tylko jeden dysk, wymieniasz, działa dalej. Pamiętaj tylko, że RAID1 to nie backup, więc to co będzisz miała na NASie musisz zgrywać sobie, najlepiej codziennie, na dysk zewnętrzny podpięty na USB do NASa. Ten NAS powinien mieć harmonogram wykonywania kopii zapasowych.


(Dagmara21) #4

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Heh, myślałam, że skoro kabel jest żółty, to trzeba podłączyć w Liveboxie do gniazdka z żółtą naklejką. W tej chwili RAIDar (stary) wyszukuje urządzenie, ale gdy klikam skonfiguruj wyświetla mi się polecenie o zmianie IP na 192.168.168.x Zmieniłam na stornie Liveboxa IP Liveboxa na 192.168.168.1, 192.168.168.168 (to IP wyświetla się w RAIDar), 192.168.168.169 ktoś napisał tak na kartce, która była w pudełku, wyszukiwałam ponownie i dostawałam ten sam komunikat.

Nowy RAIDar również wyszukuje, jest napisane, że kondycja dysków dobra, ale gdy klikam "strona administratora”, dostaję komunikat, że nie można połączyć z tego komputera, sprawdź ustawienia sieci.

Nie wiem jak sprawdzić lokalne IP. Kiedy wchodzę w ustawienia DNS wyświetla mi się lista urządzeń sieci lokalnej. Przy telefonie i komputerze podane są IPv4 i IPv6, a przy Netgearze nic nie ma. Na pierwszej stronie tego dostępu przez 192.168.1.1 raz pokazuje się, że Netgar ma takie samo IP jak telefon, raz jak komputer czyli 192.168.1 wpisywałam w przeglądarkę, dostaje komunikat, że nie może się połączyć z serwerem.

Ściągnęłam wersję próbną Network Radar - wyszukuje tylko modem, komputer i telefon :frowning:

Nie udaje mi się wyszukać na tym Ready Cloud, straszna szkoda, bo to wygląda bardzo przyjemnie.


(Dagmara21) #5

Nie wiem, czy dobrze Cię rozumiem, ale mój Netgear nie ma wyświetlacza. Wiem, że tam jest już jakaś zawartość. Nie wiem jak ktoś przede mną to ustawił. Nie rozumiem też dlaczego powinnam codziennie zgrywać zawartość. Ja chcę tylko udostępnić ludziom kilka swoich prac na ładnej stronie www. Nie będę go wykorzystywać jako backupu.


(roobal) #6

Jeśli uważasz, że backup Ci nie potrzebny, to okej. Faktycznie ten model nie ma wyświetlacza. Poszukaj jakiejś naklejki, tam powinien być adres MAC karty sieciowej NASa i po tym adresie znajdziesz IP NASa w routerze.


(Dagmara21) #7

Dzięki, faktycznie jest naklejka z MAC z tyłu. Podpowiedział byś mi jak mam znaleźć to w routerze?


(roobal) #8

Jeśli NAS pobiera adres z DHCP serwera na routerze, to w routerze szukaj czegoś takiego jak dhcp clients, clients list, computer list, devices lub podobnie. W różnych routerach różnie się to nazywa. Ewentualnie leases (dzierżawy).