Netia 20 Mb jaki to na prawdę transfer?


(Pinio150) #1

Witam serdecznie, chciałbym się zapytać tak jak w temacie jaki transfer osiąga faktycznie Netia 20Mb? :roll:


(Kpc21) #2

Zależy od lokalizacji.


(Cobra000) #3

pinio150 chodzi chyba o transfer rzeczywisty 20 m bit / s -> ?? m bajt /s. Jeżeli tak to już spieszę z pomocą: Otóż wystarczy podzielić 20 na 8 co daje 2,5MB/s czyli ~ 2560 KB/s. Oczywiście wszystko jest zależne od warunków na linii ale teoretycznie operator podpisując z Tobą umowę na 20mbps powinien Ci taką prędkość downloadu zapewniać (upload będzie pewnie na poziomie 0,5 MB/s)


(Hen Ry) #4

Ja mam na chwilę obecną 16 mb/s z Netii. Działa mi to jak 10 mb/s (tyle pokazuje ruter - realnie jest max 8 mb/s). Mieszkam na przeciwko centrali w centrum Warszawy. Także nie wiem w jakich warunkach te 20 mb/s występuje....


(Jigovsky) #5

Taka prędkość na miedzianych kablach (zapewne jeszcze bitstream przez TPSA) obija się o fikcję :wink: więc nie wierzcie w reklamy.

W większości przypadków będzie tak jak napisał hanssolo.


(boczi) #6

Jak nie wiesz to nie wymyślaj bajek i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Wysyłanie do 1Mb/s, Pobieranie do 20Mb/s. Transfer zależy przede wszystkim od odległości klienta od centrali. "Do" oznacza, że parametry łącza mogą być niższe w zależności od warunków technicznych.


(Hen Ry) #7

Dlatego cholernie mnie ciekawi czy na łączach TP (takie niestety posiadam) jest możliwość doścignięcia tych 20 mb/s. Na stronie TP przy próbie zamówienia neo 20 z tv nie wywala żadnego błędu. Błędy pewnie będą dopiero później:)


(Jigovsky) #8

Zgodzę się z boczi. Od dawien dawna jest na umowach "Do" więc sam operator nie daje nikomu gwarancji, że zawsze będzie ten pełen transfer.

Jest jednak też druga strona medalu. Jeśli ktoś ma (podam na przykładzie hanssolo) umowę na 16mb downloadu, a ma 8mb, ma święte prawo reklamować usługę, gdyż w tym przypadku operator nie wywiązuje się z umowy mimo tego "Do".

Swego czasu miałem podobnie z TP.SA. Miałem 6mb, a działało jak 4mb. Zareklamowałem, TP.SA reklamację przyjęła, po czym zaproponowała mi nową prędkość na 2mb. Zgodziłem się, aneks podpisałem, różnicę w prędkości też odliczyli od faktury za dany okres gdy była reklamacja, umowy później nie przedłużyłem.

Napiszę z doświadczenia, że lepiej zainwestować w usługodawcę, który ma własną infrastrukturę np. chello, aster, multimedia, toya.

Na stronie TP sprawdzają czy dany numer jest aktywny. Technicznie wyjdzie później w praniu.


(Hen Ry) #9

Poczekam do tej połowy maja na te moje 20 mb/s........ Może mnie jednak zadziwią i będzie działać chociaż jako 15.......


(michel666pl) #10

Ja mam internet aster 20 Mb i prędkość zależy też od godziny. Normalnie, w dzień trzyma się około 10/2, natomiast od około północy dostępną mam całą przepustowość 20/4.

Zaznaczam że jest to aster, a nie netia i może być inaczej. Tylko mała sugestia.


(I Tomasz I) #11

Kablówki to inna para kaloszy, tam nie ma znaczenia odległość od central i stan kabla miedzianego :slight_smile:

Ja wziąłem 20mbit i linia na drugi dzień dostała krosa na takie parametry:

2dwg9ao.png

Czyli połowa pełnego synchro na 20mbit, aby wyciągnąć 20 to chyba musisz mieszkać pod centralą.

Ale dobre i to bo zarówno 10 jak i 20mbit w netii kosztują 69zł, w porównaniu z 64zł za 1mbit jaki płaciłem w tpsa jest różnica.


(Hen Ry) #12

Jestem właśnie po rozmowie z "konsultantem" TP na tej ich nowej infolinii (801505505). Według niego prędkość 20 mb/s jest osiągana w odległości do 500 m od centrali. W moim przypadku tych metrów będzie max 100. Jedyne co osiągam to 10 mb/s. Pytałem się typa czy to wina infrastruktury to nie bardzo wiedział co powiedzieć. Także i TP robią w bambuko i w NETII - bo oferują coś co nie będzie nigdy działało jak potrzeba.


(Kpc21) #13

Wina jest zapewne infrastruktury. I żeby być uczciwi powinni ci obniżyć w tej sytuacji umowę do 10 Mb/s - choć prawo na nich takiego obowiązku nie nakłada. Bo nie ma ustalonych żadnych norm, jak łącze powinno trzymać przepustowość. A w umowie operatorzy piszą "do..." i to jest ich ubezpieczenie.


(Hen Ry) #14

Zdaje się, że NETIA ma w jednej cenie 10 i 20 mb/s pewnie właśnie z tej racji, że te 20 osiąga się tylko pewnie na miejscu w centrali. Bo bliżej niż mój zaden blok się nie zmieści


(lukasz_n) #15

Według mnie powinna być wymiana infrastruktury na światłowody, wtedy możemy poszaleć, ew jeszcze w grę wchodzi stawianie centrali co 200m (VDSL).

Co do tematu: jak wyżej zauważono wszystkie prędkości są "do" więc maksimum wcale być nie musi, pewnie dlatego 10 i 20 kosztuje tyle samo. Sam mam 6Mb Neostradę i chodzi mi na maksimum.


(Djwok) #16

a brałeś w jakieś konkretnej promocji te łącze 6mb/s?

TP ostatnio z tego co obserwuje kładzie duży nacisk na tą szybkość neostrady,

w następnym roku, ponoć ma być podstawową opcją sprzedaży.


(lukasz_n) #17

tzn dostałem taką ofertę:

umowa na 24mce

przez 6 pierwszych 69, potem 89

telefon przez pół roku 1zł-> potem 50zl


(Hen Ry) #18

Od dziś mam teoretycznie te 20 mb/s. Teoretycznie bo prędkość mimo, że się podniosła ze wskazywanych przez ruter 9950 kb/s do 13989 kb/s to nadal jest to dalekie od tego co być powinno (20480 kb/s). Przy ściąganiu z ftp osiągnięta prędkość to jakieś 1.3 MB/s czyli jakieś 10650 kb/s co się równa tak naprawdę połowie tego transferu który powinien być. Inaczej mówiąc jest lipa a nie 20 mb/s. Jedyna pociecha to to, że będę płacił połowę tego co płaciłem.


(folusek) #19

witam a ja mam problem jestem na lini netii i pani powiedziała mi ze pójdzie max 12mb i ze moge zamówić 8mb za 59zł czy robi cos przy sprawdzaniu lini jaka max predkość wycisne jak mam router Linksys zamiast netiowskiego modemu? Tzn nie mam szans na 20mb ? Przecież mam linie netii tym bardziej powinno pójśc


(Kpc21) #20

Nie ma znaczenia.

Nie tylko to decyduje. Może ta "linia Netii" jest za długa.