Netia - częste rozłączenia z siecią, brak internetu


(krzysiekx) #1

Hej,

Używam sobie routera TP-LINK TD-w8901G, mam internet i telefon Netii na liniach TP. Internet jest połączony z telefonem splitterem ADSL. Od długiego czasu sporadycznie Internet się rozłącza. Kiedyś wystarczyło poczekać albo kilka razy zresetować i Internet wracał. Teraz czasami nie wraca i żeby mieć dostęp muszę podpinać się bezpośrednio bez tegoż splittera co funkcjonuje brakiem internetu. Czasami po resecie Neta mam problemy i istne jaja z tymże splitterem - muszę kilka razy resetować router, sprawdzać czy Internet pojawi się ze splitterem czy bez. Ostatnio zauważyłem też, że jak za starych, dobrych czasów, rozłącza mi się Internet gdy ktoś rozmawia przez telefon stacjonarny. Jest to dość Irytujące.

Jak to naprawić? Nowy splitter, router? Da się coś zrobić czy trzeba dzwonić do ISP?

PS: Kupiłem nowy splitter lecz jest troszkę inny od tego, który dostałem kilka lat temu w Netii. Nowy ma wejście TEL i kabel LINE. Stary za to miał 3 sloty - jeden na modem i odpowiednio kolejne na telefon i linię. Nowy ma przy sobie jeszcze jakiś rozgałęziacz. Próbowałem rozmaitych kombinacji z nowym splitterem, ale Internet nie banglał.

PS2: Problemem mógł być uszkodzony kabel, który był pogryziony przez pupila - kabel wymieniłem, problem dalej występuje.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,

Krzysiek X :slight_smile:


(Szymon606) #2

Masz możliwość sprawdzenia routera w innym miejscu? Lub sprawdzić pod innym routerem czy problem występuje?


(krzysiekx) #3

W sumie mam drugi router, TL-WR741ND, ale dostałem go od SamKnows i miał służyć jako urządzenie do pomiaru prędkości Internetu, nie wiem czy się nada. Z tego co czytam to jest pod DSL więc chyba się nie nada. Nie mam więc jak sprawdzić czy to router.


(thommy181) #4

Czy masz jakiś oryginalny modem do internetu, który dostarczyła ci Netia ? Jeżeli urywa internet w trakcie rozmowy przez telefon to znaczy, że splitter przestał działać. Skoro masz drugi splitter to podłącz telefon pod TEL, a modem pod LINE i wtedy sprawdź czy będzie dobrze działało. Jeśli tak to spróbuj zaktualizować firmware w routerze i jeszcze raz go skonfigurować pod swojego operatora.


(krzysiekx) #5

Niestety nie mam żadnego modemu. Jest jakiś inny sposób?

Mój splitter wygląda tak tutaj wystaje kablel zakończony wtyczką ----> [----- [line tel] <— slot na kabel

Nie wiem jak to podłączyć, próbowałem różnych kombinacji.

Teraz mam "oryginalnie tak podłączone

linia tel ---- kabel do splittera - splitter - kabel do tel idzie do tel - kabel do neta idzie do modemu - modem do komputera.

Mam jeden slot Line, i po jednym Modem i Phone. Nie wiem jak podłączyć to tym nowym, dziwnym splitterem

edit:/ co do firmware routera - ostatnio po resecie ustawień zostawilem domyślne hasło a teraz nie mogę się zalogować - czy to może świadzyć o problemach z firmware?