Netia - decyzja UOKiK

Netia, zgodnie z decyzją UOKiK będzie musiała zrekompensować konsumentom to, że konsultanci wydzwaniali do nich i składali oferty bez wcześniej wyrażonej zgody na kontakt marketingowy.
https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=15607

Wzięliby się jeszcze za wciskanie przez Orange zgód marketingowych na siłę.
Konsultanci uzgadniają cenę i warunki umowy, a dopiero na końcu rozmowy, kiedy człowiek zacznie się wykłócać o sprzedawanie swoich danych podmiotom zewnętrznym, to się najpierw dowiaduje ze rezygnacja jest niemożliwa, a ostatecznie, że jest możliwa, ale cena za abonament wzrośnie o 5 zł.

Oczywiście na wstępie informują ze rozmowa jest nagrywana, ale kiedy chcesz ID nagranej rozmowy do celów dowodowych (bo w pewnym momencie konsultant zmienia front i twierdzi, że klient ma urojenia) to nagrania żadnego nie ma, albo takich informacji nie może udzielić.

Przez takie praktyki nie wziąłem u nich oferty pomimo ze mieli najlepsza (nawet z dopłatą 5 zł :wink: )

Tak że Netia to pikuś, ale jak to pewnie zwykle bywa: małego się bije, bo dużego strach :stuck_out_tongue:

2 polubienia

Wzieliby się gdyby dostawali zgłoszenia :slight_smile: na forum nie wystarczy :wink:

1 polubienie

Nie chciało mi się biegać po urzędach, żeby „naprawiać świat” nie mając w dodatku żadnych dowodów, bo nie zwykłem nagrywać rozmów, a słowo przeciwko słowu w sądzie raczej nie miałoby żadnej wartości :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hi. Po śmierci mojej żony teraz w czerwcu zakończyła się umowa z UPC. Umowa była na żonę i po zamknięciu umowy jeszcze przyszło badanie satysfakcji z działalności UPC. Po zabraniu sprzętu ani myślałem o UPC.
Zadzwoniłem do miejscowego Telion. Od razy przybyli i podłączyli w mieszkaniu światłowód. Podpisywałem umowę i tam było m.in o warunkach RODO. Zaznaczałem wszystkie pozycje, że się nie zgadzam.
No i nie ma nic na maila. Przyszła tylko specyfikacja opłat - na trzy miesiące po 1 zł i potem miesięcznie po 29,90zł.
Okazuje się, że internet z UPC po kablu 150 Mbs był bardziej niestabilny i strony wcale szybciej nie ładowały się, niż w Telion 50 Mbs, czyli mam malutki stabilny pingi pobieranie w granicach 6MBs. Też wystarczy. Jestem mega zadowolony, bo mam niską rentę.
Internet może śmigać bez spamu RODO i korzystam z tego.

Tu pisze, że nie trzeba biegać, można np wysłać faxem :stuck_out_tongue_winking_eye:
https://www.uokik.gov.pl/skargi_i_wnioski.php

Współczuję z powodu żony.

Kiedy przyszli instalatorzy z Multimedii to sami zaznaczyli mi, że się nie zgadzam, bo “przecież i tak by pan tego nie chciał”

Dziękuję za serce. Jeszcze nie umiem żyć.
Druki umowy były gotowe, bo tak chciałem. Jestem niemobilny. Druk o RODO - sam musiałem zaznaczać odpowiednie kwadraciki. Nawet nie było nic małym druczkiem.
Mieliśmy dziesięć lat Multimedia do 2017 roku. Potem zamienił stryjek siekierę na kijek i było UPC. Też nawet w tv wyświetlały się propozycje nowych kanałów, choć przyznam, że Multimedia mniej spamowała na maila, niż UPC. Za to więcej spamowała na telefon, czyli w nocy, albo rano propozycje… tfu!

1 polubienie

Szczere kondolencje, Bogdanie!

Bardzo dobre podejście. :slight_smile:

Dlatego ja takie rozmowy się staram rejestrować dla celów dowodowych. Chociaż ostatnia z rozmów z UPC była naprawę niezła i w pełni profesjonalna. :slight_smile: Pani dzwoniła, czy nie chciałbym przyśpieszyć łącza do 500 Mbps. W sumie na downloadzie mi już nie zależało, ale na uploadzie już tak. No to zacząłem wypytywać o kilka szczegółów. I Pani mi mówi, że pracuje od nieco ponad tygodnia, a ja takie pytania do niej szczegółowe. Ale powiedziała, że zaraz zapyta. I faktycznie - nie rozłączyliśmy się, a ona poszła dowiedzieć się wszystkiego. Od razu zaznaczyłem, żeby w zleceniu zaznaczyła, że ma mi zostać jako domyślny protokół TCP/IP w wersji 4, bo jak jest w wersji 6, to routera od UPC nie da się przełączyć w tryb mostu, a nie po to mam własne urządzenia sieciowe, by router z UPC zakłócał ich pracę. Powiedziała, że nie wie, jak to zrobić, ale się dowie. I faktycznie - dowiedziała się, zaznaczyła i jak aktywowali większą prędkość, to i TCP/IP 4 zostało. :slight_smile:

3 polubienia

Miałem w orange umowe na 2 lata na neostrade + TV i mi wystarczy,nigdy więcej przy rozwiązywaniu umowy nałożyli coś około 800zł kary za brak mikrofiltra i dopiero jak awanture zrobiłem to mi powiedzieli gdzie ten mikrofiltr moge dokupić żeby oddać sprzęt .Cena mikrofiltra 15 zł no ale musiałęm sie z nimi wykłócać,u mnie to nawet tego mikrofiltra nie było bo ten co mi montował go nie założył.Ale przy zwrocie chcieli żebym im zwrócił rzecz której mi nie dali.Takie z nimi są przejścia ostatecznie rozwiązałem umowe po zakupie tego mikrofiltra za 15 zł.

2 polubienia

Potem będą chcieli nano, piko, femto i/lub attofiltry…

Oczywiście informując wcześniej o tym rozmówce, inaczej działasz niezgodnie z prawem :wink:

To wiedza z amerykańskich serialów prawniczych? :wink: OIW w Polsce nie musisz informować swojego rozmówcy o tym, że jest nagrywany. Nie obowiązuje także zasada “zatrutego jabłka”.

Faktycznie w większości wypadków można nagrywać rozmowę w której się uczestniczy w celach dowodowych, a ja niesłusznie przyjąłem, że podchodzi to pod podsłuch.
https://maszprawo.org.pl/2015/02/czy-mozna-nagrywac-rozmowy-bez-zgody-rozmowcy/
Uszczypliwości sobie daruj :stuck_out_tongue_winking_eye:

Spoko, najczęściej poinformowanie o tym, że nagrywam, oznacza zakończenie rozmowy. Ale cóż… Tak więc moja informacja lub jej brak zależy od konkretnej sytuacji.