Netia rozwiązanie umowy

Witam

Od 20 lipca nie mam ani internetu ani telefonu bo spaliło wszystkie kable na osiedlu na którym mieszkam, czy jest możliwość odstąpienia od umowy bez ponoszenia kosztów ? Dzwoniłem na biuro obsługi i jedni mówili że po 30 dniach od zgłoszenia awarii można bez problemu rozwiązać  a dziś mi powiedziano że nie ma takiej opcji. Czy ktoś się może orientuje jak to jest ?

A co na ten temat mówi regulamin usługi?

Znalazłem takie coś ale nie wiem czy coś jeszcze jest 

Tylko problem w tym ze od miesiąca nie mam internetu ani telefonu z ich winy chyba musi jakoś się dać rozwiązać umowę 

Poszukaj zapisu mówiącego o tym ile czasu mają na usunięcie usterki, jeśli ten czas już upłynął to wypowiadasz umowę w związku z niedotrzymaniem jej warunków.

Rozumiem, że 21 lipca została wysłana do Netii pisemna reklamacja?

Telefonicznie zgłoszona awaria 

A nie ma gdzieś w regulaminie, że przerwy w działaniu usługi spowodowane siłami wyższymi typu burze itp. nie stanowią podstawy do rozwiązania umowy bez ponoszenia kosztów z twojej strony?

nie, nic nie jest takiego napisane, ani nic nie ma o możliwości zerwania umowy z winy operatora … 

Przerabiałem to.

Po 1 jaka jest przyczyna że infrastruktura nie działa ? Jeżeli walnął jakiś piorun to nie ma podstaw do rozwiązania umowy (ale da się to obejśc patrz poniższe ptk), jeżeli spaliła to jakaś osoba / firma / koparka etc, a firma nie naprawiła szkody w 14 dni roboczych możesz rozwiązać umowę.

Po 2 masz chyba 12 miesięcy na zgłoszenie usterki od momentu jej wystąpienia.

Po 3 Wyślij pismo że żadasz skorygowania opłat za czas kiedy usługa nie działa

Po 4 możesz ich przycisnąć i wysyłająć im:

  • Przed sądowe wezwanie do ostąpienia / wypowiedzenia umowy z ich winy (bardzo szybko rozwiązali mi umowę po tym pismie, praktycznie 24h)

  • Powiadomienie o złożeniu skargi w UOKIK

  • Jeżeli nie chcą ci odliczyć opłat (ale raczej nie są tacy głupi), to możesz postraszyć złożniem zgłoszenia w prokuraturze (wyłudzenie);

Po 5 doprowadz do sytuacji w której ktoś z działu reklamacji się do Ciebie odezwie telefonicznie, zanotuj imię i nazwisko a następnie powiedz że jeżeli nie może załatwić sprawy to z powództwa cywilnego wysąpisz do sądu przeciwko tej osobie, nagle konsultanci mogą zrobić i zdziałać sporo więcej.

Zacznijmy od tego że najprawdopodobniej to nie jest linia Netii tylko Orange :slight_smile: