Netia Spot + Access Point

Witam,

Jestem od kilku tygodni posiadaczem nowego Internetu z Netii. Po dłuższym użytkowaniu doszedłem do wniosku, że konieczne jest zwiększenie zasięgu sieci bezprzewodowej. Mieszkam w domku szeregowym, gniazdko telefoniczne znajduję się na parterze, a mój pokój niestety półtora piętra wyżej. Dlatego przewiercanie ścian w moim przypadku odpada. Mam już zakupiony Access Point TP-Link WA5110G. Jestem laikiem w sprawach sieciowych, dlatego nie mam zielonego pojęcia jak zrobić, aby zakupiony przeze mnie AP przesyłał dalej sygnał. Podłączyłem to urządzonko kablem do laptopa i zasilania, zalogowałem się w panel konfiguracyjny. Próbowałem wielu ustawień, ale za każdym razem moje próby kończyły się fiaskiem. Jedyne co udało mi się zrobić, to zmienić adres IP inny dla Netia Spot, a inny dla Access Pointa…

Dodam, że w Quick Setup w konfiguracji AP mam do wyboru: AP Client Router, AP Router, AP. Przy czym AP Client Router dalej dzieli się na PPPoE, Dynamic IP i Static IP. Z tego co czytałem to trzeba ustawić AP na reapeter lub universal reapter. Takie opcje też gdzieś widziałem, bodajże w Wireless Mode --> WAN. Ale jak już wyżej pisałem, kompletnie się na tym nie znam, więc naprawdę proszę o pomoc :slight_smile:

Reasumując, moim celem jest aby AP łączył się radiowo z routerem (bez połączenia kablowego). Prosiłbym o szczegółową instrukcję jak mam po kolei postępować. Czekam na Wasze sugestie. Pozdrawiam :slight_smile:

Jeżeli AP ma radiowo odbierać internet od SPOTA to:

Operation Mode: AP Client Router

Network > WAN: Dynamic IP

Wireless > Wireless Mode: Zaznacz Client następnie zjedź na dół i kliknij SURVEY znajdź swojego spota i kliknij CONNECT.

Wireless > Wireless Security: zaznacz WPA-PSK/WPA2-PSK następnie pozostałe dwie opcje ustaw na AUTOMATIC, a w polu PASSPHASE wpisz swoje szyfrowanie jak nie zmieniałeś ustawień od netii to jest ono podane na dolnej ściance netiaspota.

W tym momencie powinno zacząć działać.