Netiaspot, problem z zasięgiem sieci bezprzewodowej


(materaldo) #1

Witam, od dwóch dni używam Netiaspot. Od samego początku mam problemy z WiFi, problem polega na tym że nie łapie mi w ogóle sieci w odległości paru metrów(wcześniej miałem neostradę i Liveboxa 1 i takich problemów nie było, jedynie chwilowe rozłączenia). Nie wiem co w tym przypadku zrobić. Czy lepiej zaopatrzyć się w inny router, czy może jest jakiś sposób wzmocnienia sygnału WiFi, może jakaś antena zewnętrzna? Ogólnie czytałem opinie o Netiaspot i większość bardzo słabo ocenia ten router, a zwłaszcza jego siłę sygnału bezprzewodowego.


(Xemidra) #2

Jeżeli siła sygnału jest tak niska to niewiele jest co możesz zrobić. Jeżeli router posiada odłączaną antenę możesz spróbować zamontować nową. Ja bym pomyślał o zakupieniu nowego routera który pracowałby obok albo zamiast Netispot.


(Dimatheus) #3

Hej,

Spróbuj podłączyć się do panelu administracyjnego i sprawdź, jakie są ustawienia sieci WiFi. Największy zasięg sieć bezprzewodowa ma w trybie n. Oczywiście jeśli z sieci mają korzystać urządzenia, które standardu n WiFi nie obsługują, ustaw tryb na Mixed g/n bądź Mixed b/g/n. Ewentualnie może warto zmienić kanał, na którym nadaje sieć WiFi na inny - może występują jakieś zakłócenia na używanym kanale...

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Agatonster) #4

materaldo ,

Proszę zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(materaldo) #5

Więc tak, kupiłem nowy router jest to tplink td-w8960n, skonfigurowałem go pod netię tak jak jest to na jakimś filmiku instruktażowym na yt, lecz gdy próbuję połączyć się przez wifi nawet z metra pokazuje że nie można nawiązać połączenia.

@edit

Zmieniłem channel na 6 i śmiga, jakby jeszcze był jakiś problem napiszę.


(Dimatheus) #6

Hej,

A może standard rozgłaszania sieci WiFi ustawiony jest w standardzie, którego urządzenie nie jest w stanie obsłużyć? Chodzi oczywiście o standard n. W przypadku kanału jest mało prawdopodobne, by przy bliskim położeniu routera i karty WiFi zakłócenia były na danym kanale tak duże, by nie udało się uzyskać połączenia. Może coś innego powodowało zakłócenia?

Pozdrawiam,

Dimatheus