NFS Most Wanted działa gorzej niż NFS Carbon

Jak wyżej. Kolega ma taki problem że Carbon działa mu bez zarzutów nawet antyaliasingiem na 1024 a most wanted mu się przycina jak jedzie. Co może być powodem ? MW ma mniejsze wymagania… jego sprzęt to Pentium 2.4 mhz 1.5 gb ram 400, geforce 5500 FX.

A próbował zainstalować nowsze sterowniki do grafiki ? Może wina leży po ich stronie :slight_smile:

MW i Carbon mają podobne wymagania. MW jest wiekszym problemem dla grafiki niż CArbon, bo w MW jest do wyświetlenia piękne niebo i moc dobrze oświetlonych obiektór (dzień). Carbon musi wygenerować tylko najbliższy widok. U mnie na starym sprzęcie był ten sam problem.

Dobrze ale skoro wymagania minimalne to procek 1mhz grafa 64 i ram 256 to czemu na 3x lepszym kompie się zacina ?

Hehe… minimalne = wszystkie efekty wyłączone, najmniejsza rozdzielczość i w ogóle bez tych wszystkich wodotrysków…

Poza tym Przebar ma rację. W Carbonie karta graficzna musi renderować cienie i odbicia tylko tego, co jest oświetlone przez reflektory lub inne oświetlenie. W Most Wanted wszystko jest oświetlone, bo to w końcu w biały dzień się dzieje, a więc wszystkie obiekty muszą mieć cień, a że są oświetlone, to jeszcze w odbiciu na powierzchni lakieru. Poza tym wydaje mi się, że po prostu Carbon ma lepiej zoptymalizowany kod i być może dlatego działa szybciej niż MW na tych samych ustawieniach na tym samym komputerze.

Coś jest na rzeczy. Niech kolega zainstaluje najaktualniejsze drivery dla swojej karty graficznej. To nie jest normalne, że MW chodzi gorzej niż Carbon. W Most Wanted grafika jest bardzo prosta właśnie dlatego, że jest dzień. I jedyne co karta musi wygenerować, to jasne niebo i wszechobecny bloom (o ile ta karta go obsługuje, nie jestem pewien), to nawet nie jest HDR. Popatrzcie na cienie w MW, jakiej one są jakości…no comment. W Carbonie natomiast są znacznie lepsze tekstury asfaltu, światła różnego rodzaju odbijające się od karoserii, “megawykopanywkosmos” blur, światła odbijające się od podłoża, wszędzie są te światła i karta musi liczyć jak, gdzie i w którym momencie od czego dane światło ma się odbić, a to obciąża kartę najbardziej. Do tego dochodzi 8 uczestników wyścigu i od nich te światła też się muszą odbijać. Także nie bez powodu Carbon ma większe wymagania. Testowałem obydwie gry na 7600GT jakiś czas temu i MW chodził bez zająknięcia, a Carbona musiałem trochę obniżyć w detalach, bo robiło się niefajnie.

Także niech kolega usunie drivery, wyczyści system po nich Driver Cleanerem i Driver Sweeperem, a potem niech zainstaluje te: http://www.nvidia.com/object/winxp_175.19_whql.html

Ponadto trzeba by sprawdzić system pod kątem spyware i wirusów, jeśli jest jakiś obciążający system antywirus, to na czas gry go wyłączyć. W ogóle wyłączyć wszystko co jest zbędne podczas gry.

On nie ma neta więc i antywira też nie ma a skanował dr web i wyczyścił wszystko. Ściągnę mu nowsze stery może będzie różnica. Jeszcze jedna uwaga: kiedyś miał radka 9200 lub 9550 nie wiem dokładnie wiem że 128 mb i 256 bit i MW jak i Carbon chodził bez zarzutu, no może Carbon na trochę mniejszych detalach.

Bo radek 9550 jest wydajniejszy od tego GeForce’a