NFS Most Wanted i format 16:9


(Xparanienormalnyx) #1

Witam. Ostatnio "odgrzewam" sobie gry sprzed kilku lat, no i wybór padł teraz na most wanted. Chciałbym przy okazji nagrać jakiś ciekawy gameplay na youtube, rzecz jasna w formacie panoramicznym, albowiem taki format już nawet u nas jest najbardziej popularny. Poszukałem trochę w google i znalazłem programik "nfsmwres", który spełnia swoje zadanie, uruchamia grę w rozdzielczości np. 1280x720, lecz niestety proporcje nie są prawidłowe. O ile otoczenie i modele aut zdają się wyglądać dobrze, to z mapy i zegara robią się jajka, co strasznie wkurza i wygląda bardzo nieestetycznie, dla przykładu daję screen: http://iv.pl/images/53363000698939888641.jpg

No i pytanie brzmi, czy jest jakiś sposób aby zniwelować ten problem? Szczerze mówiąc dziwne dla mnie jest, że tak znana produkcja z 2005 roku ma problem z proporcjami, czyżby to jakiś błąd czy celowy zabieg programistów do edycji europejskiej?? Gra jest oryginalna. A wiele starszych gier bez problemu skaluje obraz...


(talarek) #2

Ta gra obsługuje formaty 4:3 i 16:10. U Ciebie jak widać obraz jest przeskalowywany, stąd "owale". Proponuję przełączyć na 4:3 będą pasy z boków, ale obraz nie będzie miał zachwianych proporcji.


(Xparanienormalnyx) #3

Czytać ze zrozumieniem to ty umiesz?? Chcę grać i nagrać gameplay w formacie 16:9.

PS: Przy proporcjach 16:10 1280x800 tak samo są jajka, więc...


(Wojtekbogocki) #4

Przypuszczam, że nic nie poradzisz, ten programik powoduje po prostu rendering grafiki 3d w formacie 16:9 tzn. widzisz trochę więcej z obu boków a hud'a nie zmienia bo najpewniej jest on zwyczajnie 'nakładany' na cały ekran jako zwykła tekstura i stąd te jajka.


(system) #5

Talarek ma częściowo rację. Gra jest stara i dostosowana do starego telewizyjnego formatu obrazu 4:3. Formaty 16:10 i 16:9 są panoramiczne i obraz zwyczajnie się rozciąga na boki co widać najlepiej na okręgach jako owale. Wszystko jest rozciągnięte, otoczenie i auta również, tylko na innych bryłach tego nie widać. Identyczną sytuację mam ze starą FEAR Combat, która również dostosowana jest do formatu 4:3. Monitor mam 22 cale 16:10 i okrągłe figury w FEAR wyglądają jak jajka. U mnie monitor ma funkcję przełączania obrazu na format 4:3 z czarnymi pasami po bokach i wtedy gra wygląda normalnie. Ale uwaga, do nieco rozciągniętego obrazu bez problemu można się przyzwyczaić, dlatego dałem sobie spokój z zabawą w przełączanie tej funkcji. Paranienormalny, nic na te jajka nie poradzisz, chyba że twój monitor ma funkcję tę samą, co mój. Albo nie przejmuj się tymi jajkami, kto ci się będzie na to gapił i analizował?


(Xparanienormalnyx) #6

2005 rok to stara gra? I co ciekawe, wyprodukowana w ameryce, gdzie od dawien dawna obraz panoramiczny jest przecież standardem, więc przystosowywanie gry do formatu europejskiego to niezły samobój. Anyway oficjalnie niby wspiera formaty 16:9 i 16:10 ale jednak nie, jeden wielki LOL.

Monitor nie ma nic do rzeczy, grać sobie można i tak i tak, nagranie dobrze wyglądającego gameplaya to już inna sprawa. No ale dzięki za odpowiedzi.


(system) #7

No pewnie że stara, no co ty. Fear Combat również jest z 2005 roku. Są nowsze kontynuacje, np. FEAR Project Origin, o których możemy powiedzieć, że nie są stare. 6 lat wstecz to jakby inna epoka i jaka wielka, widoczna różnica w grafice z nowszymi i najnowszymi grami. Z mojego doświadczenia wiem, że wszystkie gry nie starsze jak 3, może 4 letnie, są dostosowane do formatów panoramicznych.

-- Dodane 21.08.2011 (N) 22:58 --

Ja tam nie jestem pewien, czy ta Ameryka to taka Alfa i Omega i mieliby formaty panoramiczne monitorów do komputerów /nie mylić z telewizorami!!/ znacznie przed innymi. Monitory parę lat temu były po prostu małe. Pamiętam jeszcze niedawno 19 calowe 4:3, mniej więcej wtedy, kiedy FEAR Combat i twoja samochodówka świeciły triumfy. Przecież formaty i wielkości monitorów obowiązywały mniej więcej w komputerach na całym świecie i niemal jednocześnie ewoluowały i były w sprzedaży. Weź już nie chwal tak tej terrorystycznej Ameryki.


(Xparanienormalnyx) #8

Ale np. taka stara gra jak Chasm: The Rift, z bodajże 96 roku, DOSowa, wspiera 4:3 i 16:9, wiele różnych windowsowych gier sprzed 8miu, 10ciu lat też nie ma z tym problemu, dlatego to mnie zdziwiło zwłaszcza, że to dość głośna produkcja...


(system) #9

Zgadza się, wiele starszych gier było dostosowanych do monitorów panoramicznych, ale nie wszystkie. Wszystko zależało od producenta i od zrobionej rozdzielczości. Jeszcze dużo starsza jak FEAR Combat, Return to Castle Wolfenstein działa ładnie na dużym monitorze panoramicznym :):slight_smile:


(Thorbringer) #10

Fajnym miejscem do sprawdzania możliwości uruchomienia gry w panoramie jest zagraniczna strona www.widescreengamingforum.com