NFSMW Tnie się, a nie powinien

Moj kuzyn, ma pc o paramterach

P4 1,7 ghz, 512 ddr ram i karte Radeon 9600 z 64 mb. Dostał ode mnie pod choinkę nfsmw, gdyż ja już w tą grę nie gram

gdyż chce kupic najnowsza czesc need for speeda. Co ciekawe gra need for speed most wanted ma wymagania

Pentium 4 1.4 GHz

256 MB RAM

karta graficzna z 32 MB RAM

Więc bez problemu powinien pograć płynnie na średnich delatach, a na minimalnych powinno zapierniczać

Jednak na średnich często się przycina, dlatego kuzyn ustawił wszystko na minimum. Co ciekawe gar chodzi płynnie,

ale czasem się przycina, dochodzi do zwolnien itd. To troche drazni, poniewaz gra powinna dzialac plynnie bez zadnych

zaciec a tu raz na jakis czas sie przycina. Jakies rady ?

:shock:

Zapomnij o średnich, jakby poszedł płynnie na minimalnych przy takiej karcie to ogromny sukces.

Kupić nową, lepszą kartę graficzną, taki radek z 64mb pamięci to za mało na takie gry, a na granie w nie na średnich detalach to już w ogóle.

Może dysk dostaje zadyszki? Na moim kompie (takim jak w podpisie) gra działa w maksymalnych detalach płynnie, ale czasem zacina się na chwilkę i jest to wina dwóch czynników - trochę mało RAM i duża fragmentacja danych na dysku.

Co ma do tego karta, na minimalnych wyraznie napisali karta minimalnie z 32mb pamieci, czyli co na

geforcu 2 gra bedzie plynnie dzialala na na radeonie 9600 juz nie ?

Malo ram … Ludzie gra wzmaga 256 wiec 512 to wystarczajaca ilosc, chyba …

oj a Ty nie rozumiesz, że wymagania minimalne są tylko po to aby gra się uruchomiła? nikt tutaj o płynności nie mówi… dopiero zalecana konfiguracja zapewnia płynną rozgrywkę i to też często przekłamania, trzeba mieć mocnego kompa

:lol:

ale niektórzy to nie myślą… 32mb to pamięć wymagana do odpalenia gry ale karta to nie tylko pamięć :lol: liczy się wydajność ogólna karty, ilośc jednostek VS/PS, szybkość pamięci, szybkość rdzenia

512MB RAM do tej gry starczy jednak masz słabego proca i słabą kartę graficzną…

nic nie poradzisz na to, ze się gra zacina, trzeba kompa wymienić albo usprawnić (chociaż pakowanie kasy w ten szrot i tak nie ma sensu)

Coz masz racje, naszczescie ja na swoim kompie nie mam takich zmartwien :stuck_out_tongue:

Dalem kuzynowi 2 czesc NFSU2 i odziwo nawet ta gra nie dziala plynnie. Myslalem ze znam sie

chociarz troche na sprzecie, ale chyba nie dlatego wytlumaczcie mi ja kto mozliwe jesli gra

nfsu2, ktora ma wymagania

P3 900 hmz, 256 bm ramu i karte z 32 pamiecia moze na srednich detalach przycinac na wyzej wymienionym kompie. Mnie to zastanawia. Na maxie detalach da sie grac tylko ze chodzi bardzo muloawto co denerwuje, na srednich czasem chodzi mulowato a na minimalnych gra dziala tak szybko ze grac sie nie da.

Mi sie wydawalo ze mu nfsu2 wejdzie na max bez problemu, a jesli juz to minimalnie bedzie zwalniac aminacja, ale na srednich powinno dzialas gigantycznie szybko. Jednak tak nie jest. Czy potraficie

wytlumaczyc dlaczego ?

Moja karta jest ponoć na wydajności radka 9550… przydzieliłem 64 mega i jakoś NFS MW śmiga mi bez zająknięcia na średnich detalach :lol:

Cycus , dywagujesz okropnie. Podstawową różnicą między twoim komputerem a sprzętem kuzyna jest ilość zainstalowanej pamięci operacyjnej RAM, która jest decyfującym czynnikem dla uzyskania płynności w grze NFS MW. Wartość 512 MB RAM-u dla Windows XP z optymalizacją menadżera pamięci (zamiast 80%, 95%) jest minimalną ilością dla osiągnięcia dobrej zabawy na poziomie 3/4 detali otoczenia, bez efektów specjanych. Kolego, karta graficzna nie odgrywa, takiej istotnej roli przy 256 MB w NFS MW, jak sądzisz. :!: Właściwie działa, jak samochód z zaciągniętym hamulcem ręcznym, którym jest ciągły odczyt bardzo dużego pliku wymiany z dysku twardego w grach pod DirectX 9.0b, c. Zastanawiasz się dlaczego NFSU działa na 256 MB - ponieważ jest napisany pod DirectX 8, który wymaga maksymalnie 256 MB w grach a DirectX 7 tylko 128 MB. Im szybszy procesor tym więcej detali możesz włączyć w w danej aplikacji. Nie popieram stanowiska, że najlepszym rozwiązaniem jest kupno nowego komputera, ponieważ razem z nim wiedzy nie kupimy na temat konfigurowania sprzętu i oprogramowania.

Osobiście grałem w Windows 98 SE w NFS MW na GeForce 2 Ti z Pentium III 900 przy 3/4 poziomu szczegółów otoczenia i uzyskałem średną płynność 35 FPS a w max nawet 50 fps. Moim zdaniem drogra bez pixel shader 2.0 jest bardzej naturalna, ale to kwestia gustu.

Cześć

Na początku to sorki za odkop, ale mam problem no taki właśnie że ta gierka tnie sie na średnich detalach:P

Z tym że mój komp to:AMD Athlon 64 X2 5000+, Płyta główna MSI K9AGM2, 1 GB DDR2 o prędkości 800MHz ,ATI X 1250 do 1GB pamięci

Co byście na to powiedzieli? POwinien chodzi na maks, a jednak nie chodzi nawet dobrze na średnich detalach…

Co mam zrobic że by to działało?

Pozdrawiam

Edit: wyczytałem takie coś:Mimo iż gra obsługuje standard Direct3D, oficjalnie wspierane są jedynie określone karty z akceleracją 3D. Gra działa na następujących kartach D3D:

ATI Radeon 7500

ATI Radeon 8500

ATI Radeon serii 9xxx

ATI Radeon Xpress 200

ATI Radeon serii X300, X600, X700, X800

NVIDIA GeForce 2 (GTS, MX, Ultra/Ti)

NVIDIA GeForce 3 (Ti)

NVIDIA GeForce 4 (MX, Ti)

NVIDIA GeForce serii FX

NVIDIA GeForce 6200, 6600, 6800, 7800

Intel 950/i915g

S3 GammaChrome S18 Pro

Choć Direct3D obsługuje znacznie więcej urządzeń z akceleracją 3D, nie można w ich przypadku przewidzieć zachowania gry Need for Speed Most Wanted. W ekstremalnych przypadkach uruchomienie Need for Speed Most Wanted z urządzeniem Direct3D, które nie jest oficjalnie obsługiwane, może prowadzić do braku stabilności środowiska PC.

Tam nie ma chyba mojej karty wymienionej…Czy to moze byc tego przyczyna, że sie tnie??

Merol4, twoja karta jest niepełnowartościową wersją X800 i zakładam, że twoja grafika Radeon X1250 jest zintegrowana z płytą główną MSI K9AGM3-F albo posiadasz laptopa. Radzę zmienić kartę na Radeona X800XL lub na inny szybszy model a jeśli to nie możliwe, to polecam jedyne bezpłatne rozwiązanie polegające na odciążeniu karty graficznej. Czwarty raz o tym piszę.

Optymalizacja gry:

W celu przyśpieszenia gry NFS MW na kartach z obsługą DirectX 8.1, DirectX 9 należy ograniczyć liczbę używanych w grze „szaderów” czyli specjalnych efektów świetlnych.

Ograniczenia dokonamy w w programie „!aTuner”. Uruchamiamy aplikację klikamy na More Settings… , Direct3D Extra Panel… potem ustawiamy Pixel Shader na 1.1 a Vertex Shader na 1.0. Naciskamy OK i w głównym Apply 3D Settings. Obraz na chwilę zniknie i pojawi się, jednak jeśli wyskoczyłby błąd, to nie należy się nim przejmować i uruchomić ponownie komputer. Teraz uruchamiamy i sprawdzamy czy „3D Mark 2001 SE” działa. Jeśli nie to przestawimy opcję Vertex Shader na 1.1 i testujemy ponownie. NFS MW trochę straci na uroku (dzięki temu odbijające się promienie słoneczne od asfaltu nie będą raziły w oczy) a na średnich detalach otoczenia (tzn. 3/4) można spokojnie grać. Aplikacja RivaTuner20RC158.exe też potrafi wyłączyć shader-y a wystarczy przejść do zaawansowanych właściwości sterowników Direct3D na zakładkę Shaders. Program !aTuner jest mniejszy i łatwiejszy w użyciu od RivyTuner.

Dzięki za odpowiedź. ale… pierwszy problem wyskakuje już przy odpalaniu programów (na oby dwóch sprawdzałem) wyskakuje error, że program nie obsługuje tej mojej karty…i dostep do potrzebnych mi funkcji jest ograniczony:P Znasz może jeszcze jakieś inne podobne programy, ale jakieś nowsze, żeby moją kartę obslugiwały:P

Z góry dzięki!

Pozdrawiam

Po pierwsze jeśli piszesz o błędach, to przedstaw ich treść albo zamieść zrzuty ekranowe. Nie stosuj razem tweaker-a Riva Tuner i aTunera w komputerze, ponieważ to jakbyś zainstalował dwa programy antywirusowe. Nic nie osiągniesz dobrego. Zdecyduj się w końcu na jeden tweak-er. W sprawach techniki szczegóły ważne są szczegóły więc pytam, jaką wersję zainstalowałeś aTunera? Właściwa to 1.9.83.17792 z http://www.3dcenter.org/dateien/dateien … aTuner.exe , który obsługuje następujące sterowniki w wersji

Prawdopodobnie masz zainstalowane Catalyst 7 lub wyższe.

Istnieje nieoficjalny program do optymalizacji gry NFS MW, ale dopóki nie napiszesz więcej na temat swojego oprogramowania ii sprzętu używanie optymalizatora NFS MW jest nie wskazane.

Na tym programie co podałeś wyskakuje to samo:

Your primary VGA Hardware is: ATI Radeon Xpress 1250 (PCI\VEN_1002&DEV_791E&SUBSYS_73271462&REV_00)

aTuner version 1.9.83.17792 was unable to find supported Hardware.

  • Only GeForce- and Radeon-Cards are supported.

  • If you are using a GeForce or Radeon, please remind that aTuner only supports the Nvidia Detonator and ATI Catalyst Drivers.

  • Try the newest aTuner Version

  • If you still got this message, feel free to email the Autor: aths@gmx.net

(You can use Copy&Paste from this Memo-Field.)

No i pobawiłem się trochę w ustawieniach gry i udało mi się ustawic detale na 3/4 i rozdzielczośc 1024 na 700 coś:P I działa bez cięcia, płynnie, z tym, że nie jestem zbytnio z tej grafiki zadowolony- na krańcach aut takie jakby kwadraciki są wiadomo o co chodzi myślę:P

Kolega mówił mi coś o sterownikach podkręcających kartę grafiki- co o tym myślicie?

Ciekawe jestem w jakiej to rozdzielczości chciałeś grać w “NFS MW” na słabym ATI Radeon Xpress 1250 z pamięcią 1GB pamięci. Jestem ciekawy czy masz PC-ta czy laptopa? Proszę Cię, abyś nie bawił się w podkręcanie karty graficznej gdyż na standardowym chłodzeniu łatwo uszkodzisz w sposób trwały sprzęt a przyrost wydajności będzie marginalny. Pewnie nie taki, o którym marzyłeś. Proszę Cię o podanie daty a lepiej wersji sterownika. Wpisz w menu “Start”, “Uruchom…” polecenie dxdiag i zapisz informacje o DirectX w pliku txt i przedstaw go na forum pomiędzy specjalnymi znakami code.

W sprawie błędów z wyświetlaniem samochodów prawdopodobnie masz zbyt nowy sterownik karty graficznej do zainstalowanego sprzętu lub posiadanej wersji DirectX. W ustawieniach gry wyłącz update reflection car. Jeśli zainstalujesz “Catalyst 4.2” to automatycznie wyłączysz obsługę Pixel Shader 2.0, lecz będzie trzeba posłużyć się instalacją ręczną z uwagi na brak możliwości wykrycia przez instalator karty Radeona Xpress 1250. Tweaker aTuner obsługuje m.in sterowniki “Catalyst 6.2”, z którego obecnie korzystam. Na wersji 8.5 współpracującej z X800XT działy się dziwne rzeczy np. “Wiedźmin” był twarzy a widoczne były jedynie oczy i usta a w “NFS MW” na maksymalnych detalach niebo mrugało, jak stroboskop.