Nie czyta pamięci RAM

Witam!

Jestem na 1 roku informatyki, ale nadal jak widać nie mogę sobie poradzić z pewnym problemem :slight_smile: Mam stary komputer :

Płyta główna ABIT AN7 U GURU

Procesor AMD Athlon XP 2.20 GHz (podkręcony) fabrycznie 1.83 GHz

Grafika ATI Radeon 9600 series

W tym komputerze miałem nie za wiele pamięci RAM bo tylko 2x256 MB i dokupiłem sobie jeszcze jedną kość 1 GB jako że posiadam 3 sloty DIMM to stwierdziłem, że spróbuje połączyć nową kość ze starymi. Te wszystkie kości są w sumie identyczne bo parametry mają takie same tj. PC2700 DDR330.

Po włożeniu nowej pamięci system jej nie wykrywał tzn jak patrze w Everescie to slot jest zajęty i wykrywa, że pamięć istnieje ale jej nie pobiera do użytku. To jest pamięć co ma moduły z dwóch stron a te stare miały z jednej strony. Nie jest to pamięć ECC. Jak wkładałem tą pamięć to system się nie uruchamiał w ogóle, nawet brak było pisków z BIOS’U. Tak naprawdę nie wiem czemu nie działa, w instrukcji płyty głównej napisane jest, że każdy z 3 slotów obsługuje maksymalnie 1 GB to powinno chodzić.

Z góry dzięki za pomoc :smiley:

Wyjmij te po 256Mb

wyjąłem niestety system się nie uruchamia

Podłącz wszystkie kości i sprawdź w biosie w opcji typu “system information”, czy tam jest wykrywana cała pamięć. Ewentualnie możesz spróbować bądź poczytać w instrukcji płyty różnych ustawień pamięci. Chodzi mi o kolejność typu 256,1024,256 lub 256 256 1024 lub 1024 256 256

Wykrywalne jest tylko 512 ;/ pomimo, że jest ona włożona ta karta, natomiast jeśli sprawdzę w komputerze to wykrywa ze jest te 1,5 GB ale bierze tylko 512 MB. Zastanawiałem się czy to może być wina częstotliwości, albo timingów ale to nic nie zmieniało. Mój komputer puszcza pamięć w Dualu, może to jest przyczyną, albo może to że ta nowa kość ma po obu stronach pamięć. Cały dzień wczoraj siedziałem ale nic. Próbowałem różnych kombinacji począwszy wkładając samą nową kość a potem kombinować właśnie w ten sposób. :frowning: