Nie działa internet na kablu, ale na wifi tak

Do tej pory wszystko było OK, komputer był podłączony do liveboxa TP Sagem F@st 3202, wifi działało w całym domu. Sprawa zaczęła się od tego, że podczas burzy piorun trzasnął w okolicy naszego domu i livebox się wyłączył, poległ zasilacz. Tata pojechał kupić nowy. Wszystkie diody się poprawnie świecą, TV działa, wifi działa, dlatego teraz piszę z laptopa, ale livebox jest bezpośrednio podłączony do komputera i nie mogę się połączyć z internetem. Żadna strona się nie wczytuje itp. Nie znam się na konfiguracji sieci i nie wiem w czym problem. Proszę o pomoc.

Zobacz czy karta jest widoczna w panelu sterowania > menadżer urządzeń czy nie masz tak wykrzyknika . Obstawiam iż karta poszła się chrzanić

Karta sieciowa działa. W ścianie mam 2 gniazdka i w jednym jest livebox a w drugim komputer, monitor i cała reszta i nic się im nie stało, ani drukarce, ani głośnikom.

Może spróbuj zrestartować tego Liveboxa, może na nowo skonfiguruje sieć, przydzieli ip i będzie działać.

Poza tym sprawdź, jeśli masz możliwość także kabel, którym podłączasz Liveboxa do komputera.

Robisz to na USB czy przez skrętkę? W sumie nie wiem czy takie kable mogłyby się od burzy popsuć, ale sprawdzić nie zaszkodzi :slight_smile:

Jak pisał kolega wyżej, sprawdź na innym kablu czy problem występuje, mógł się uszkodzić, np. przepalić. Sprawdź wszystkie porty przełącznika w routerze (porty LAN) czy na innych portach również nie ma połączenia z siecią. Podłącz komputer i laptop również kablem i sprawdź czy możesz pingować oba urządzenia i jeśli nie, podaj wynik polecenia ping. Uruchom jeszcze wiersz polecenia i podaj wyniki poniższych poleceń :arrow: kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html

ipconfig /all

ping localhost

ping -4 localhost

netstat -p -n tcp

netstat -r

wmic nic list brief

wmic nicconfig where IPEnabled='true'