Nie działa Java na OpenSuse 11.3 w Firefoksie i Chrome


(system) #1

Witam!

Otóż tak. Zainstalowałem dziś sobie OpenSUSE 11.3. Jako, iż czasami korzystam z czatu WP, który jest na javie - musiałem pokombinować z Javą. Mam jakąś wersję Open JDK czy coś oraz Sun Java 1.6.0. Żadna z nich nie działa mi na google chrome, a na FF zawiesza się na starcie - to znaczy jest okienko, ale nie mogę z czatu korzystać. Dałoby się coś z tym zrobić?


(Qba Lukaszczyk) #2

Może to dlatego, że masz javę od Suna i Open JDK? Wywal tą jedną i sprawdź.


(system) #3

Ale w chromie włączone jest tylko jedna a wywalenie JDK nic nie daje. Mogę wywalić suna, jeżeli korzystam z OpenOffice? Dodam iż przy próbie zrobienia tego, yast wywala komunikat z zależnościami dotyczącymi tegoż właśnie pakietu biurowego.


(Qba Lukaszczyk) #4

A możesz sprawdzić Operę? U mnie ten właśnie czat działa znakomicie na Operze i Open JDK

-- Dodane 21.03.2011 (Pn) 22:00 --

Pogłowię się nad tym problemem...


(dragonn) #5

Nie wiem jak w OpenSUSE, ale w arch żeby mieć javę w przeglądarce z pomocą openjdk6 musiałem jeszcze doinstalować icedtea-web icedtea-web (poszukaj czegoś z nazwą icedtea).


(system) #6

Wiadomość mogę wpisać, tyle że zamiast białego okna mam zielone tło. Czyli nie działa jak trzeba.


(marcin82) #7

Wywal wszystkie wersje javy z poziomu menedżera pakietów (Yast). Następnie sprawdź, czy jeszcze czegoś nie ma (z prawami root):

updatedb

Następnie:

locate java

Jeśli coś zostało, usuń. Potem pobierz ten pakiet;http://javadl.sun.com/webapps/download/ ... leId=47142Następnie w katalogu pobierania wydaj polecenie (prawa do uruchomienia):

chmod ugo+rwx nazwa_pliku.bin

Potem zainstaluj (z prawami root):

nazwa_pliku.bin

(system) #8

Dzięki panowie.

updatedb i "locate java" daje mi:

logan-desktop:/home/logan # updatedb

If 'updatedb' is not a typo you can use command-not-found to lookup the package that contains it, like this:

    cnf updatedb

logan-desktop:/home/logan # locate java

If 'locate' is not a typo you can use command-not-found to lookup the package that contains it, like this:

    cnf locate

Pakiet ściągnięty i zainstalowany. Nadal nie chce działać pod chrome, tyle że nie mam żadnych komunikatów. Ale za to na FF działa bezbłędnie, więc moim zdaniem dla mnie nie ma już problemu.

Jeśli chodzi o komendę chmod to wykonałem ją z atrybutami a+x.