Nie działa Neostrada w laptopie z modemem Thomson Speedtouch


(Spike Spiegel) #1

Witam

Jakis czas temu próbowałem do łaczenia się z Internetem wykorzystać modem wbudowany w laptopa. Co jak później się okazało jest awykonalne.

Sięgnełem więc po modem, który otrzymałem od usługodawcy przy podpisywaniu umowy na dostęp do internetu. Jest to Thomson Speedtouch 330 ADSL USB, podłączony do laptopa Asus X50GL na platformie: Windows Vista Home Premium SP2. System zabezpiecza antywirus NOD32 4.o i PC Tools Firewall Plus.

Podłączenie internetu wykonałem zgodnie ze wskazówkami zawartymi w instrukcji na stronie: link jednakże Neostrada nie działa, tzn. nie mogę się połączyć w ogóle z tą usługą. Przy logowaniu wyskakuje komunikat: błąd połączenia 721 - serwer zdalny nie odpowiada i następuje rozłączenie połączenia. Co mnie bardzo dziwi bo:

>Parametry techniczne połączenia ustawiłem te same co na komputerze stacjonarnym, z którego na coodzień korzystam i na którym internet działa bezproblemowo za każdym razem gdy załaduje się system - czyli(VPI/VCI 0/35 PPPoA VCMUX) --- Róznica jest tylko taka, iż na stacyjce zamiast Visty śmiga XP a sterowniki są orginalne zapodane z płyty CD z zainstalowaną aplikacją dostepową; na notebooku natomiast mam zainstalowane tylko same sterowniki bez programu od TePS-Y

>W Menadźerze Urządzeń laptopa nie ma żadnych konfilktów sprzętowych, a sterowniki są prawidłowo zainstalowane

>Sam modem wykazuje pełną gotowość do pracy: linia USB jest aktywna i działa, natomiast ADSL monituje o własciwej synchronizacji modemu

>Problem nie może leżeć po stronie usługodawcy bo internet działa normalnie na komputerze stacjonarnym

>Przetestowałem połączenie pod katem błędów i porównałem z tabelką ze strony link w sekcji Odłaczony od linii wyszło mi co innego, zamiast 680 -> błąd 692 czyli Awaria sprzętu w domenie ??

>Być może moja wczeniejsza zabawa wbudowanym modemem dial-up przyczyniała sie do przestawienia jakiś ustawień fabrycznych w laptopie

Nie wiem jak uporacć sie z powyższym problemem może macie jakies sugestie lub pomysły.


(MrAsusrp6) #2

Podłącz modem do innego gniazda USB, przeinstaluj sterowniki.


(Spike Spiegel) #3

Wyłaczyłem antywirusa i firewalla, przeinstalowałem sterowniki w trybie zgodności z XP SP2 (zalogowany jako administrator), sprawdziłem połączenie na innych portach USB. Skorzystałem tym razem z porad i sterowników od dostawcy:

jednak efekt jest ten sam, co wcześnij - czyli błąd 721. Sprawdzałem czy dobrze wprowadzam dane do autoryzacji. Próbowałem na loginie/haśle dla połaczenia internetowego i na loginie/hasle poczty e-mail. W menadżerze urządzeń modem mam zainstalowany w sekcji karty sieciowe jako SpeedTouch ADSL Adapter i według monitu systemu urządzenie i sterowniki działają poprawnie. Nie wiem gdzie szukać przyczyny niepowodzenia.

Aktualnie rozważam kilka wariantów takiego stanu rzeczy:

< może to przypadłość systemów preinstalowanych w laptopach z całym tym dodatkowym szajsem software-owym, na orginalnym systemie Vista może nie ma tego problemu

< zastanawiam się czy to nie wina modemu dial-up wbudowanego w notebooka - Agere Modem Call Progress Audio może by go wyłączyć i przejrzeć ustawienia BIOS-u - byc może tu jest coś namieszane, a jeśli tak to jak przywrócić ustawienia fabryczne?

< mam wyłączone UAC, z tego co słyszałem to może niekiedy powodować problemy z prawidłowym działaniem aplikacji

< może również powininem sprawdzić system po kątem obecności trojanów lub rootkitów blokujących dostęp do internetu --> GMER, OTlistIt2

< a jeśli i to nie poskutkuje, to może zainstalować aplikację dostępową Neostrada TP z płyty CD (na komputerze stacjonarnym akurat z niej korzystam i internet działa jak należy) - problem tylko jak to zrobić by nie instalowac znowu starych sterowników do modemu a jedynie sam program neostrady

< mam jeszcze przypuszczenie że coś jest nie tak z kreatorem połaczenia internetowego - w panelu rejestracji łączenia z siecią, gdzie wpisuje się login i hasło mam przycisk Wybierz numer , a nie tak jak na screenie Połącz

ST330_vista_20_366826113.png

czyli coś może jest gdzieś nieprawidłowo ustawione

zastanawia mnie równiez informacja w tabelce ze strony: http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obslug...y_pakiety_wdzw/ czyli co i gdzie ma być zmodyfikowane tego już nie napisali

spróbuje także zainstalować sterownik ponownie z innym ustawieniem protokołu - obecnie PPPoA ( do wyboru mam jeszcze PPPoE ) i skonfigurować połączenie od nowa, choć wątpie by to się powiodło

Jeśli macie jakieś inne sugestie lub możecie mnie skorygować piszcie. Mi się już pomysły wyczerpały.