Nie mogę oddać grafiki na gwarancję mimo posiadania faktury?

Witajcie!

Koleżanka w sierpniu tego roku kupiła używaną kartę graficzną RTX 3060Ti z gwarancją na allegro… oprócz grafiki w paczce znalazła fakturę z komputronika z potwierdzeniem zakupu z 18 marca 2022… więc uznała, że wszystko jest w porządku i jakby coś się stało z grafiką to nie będzie problemów.

Niestety po tych około 4 miesiącach używania… karta najwyraźniej padła, ponieważ pojawiły się jakieś artefakty, po czym w ogóle nie ma obrazu mimo włączonego komputera i jest brak sygnału. Postanowiła zadzwonić do komputronika z pytaniem jak odesłać kartę na gwarancję… czy można osobiście czy trzeba wysłać kurierem - no i tam się dowiedziała, że jeśli faktura nie jest na nią tylko inną osobę lub firmę to musi kontaktować się z osobą na którą jest faktura… oni tego nie przyjmą, bo coś tam w systemie tak mają i jakieś bla bla.

Kobieta z infolinii podobno wydawała się być trochę dziwna i odpowiadała jakby nie do końca rozumiała pytania… więc postanowiłem zapytać Was czy wiecie może jak taka sytuacja powinna wyglądać? Muszą to przyjąć czy serio trzeba się kontaktować ze sprzedawcą?

Ja zawsze kupowałem nowe ze sklepu, to nie miałem takich przygód i nie ogarniam tematu… potrzebna jest w takim przypadku np. jakaś umowa kupna-sprzedaży czy sama faktura wystarczy?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!

Hmm, są dwie drogi. Rękojmia i gwarancja. Gwarancja powinna „iść razem z rzeczą”
vide:

ps. moja poprzednia odpowiedź była niepoprawna, dlatego poprawiłem.

1 polubienie

Jeśli zakupiła tą kartę na Allegro, to powinna zwrócić się do sprzedającego. Jeśli on nie rozwiąże problemu trzeba napisać do administracji Allegro skargę. Wiem, że pomogą. Ja miałam problem z laptopem i w taki sposób uzyskałam pomoc mimo, że sporo czasu minęło od zakupu sprzętu. Musi dokładnie opisać co się stało. Mój kontrahent też się migał, ale zagrozili mu zablokowaniem konta.

Allegro nie pomoże, jeżeli kupujesz nie od przedsiębiorcy…

Sprawdzałeś? Kiedyś kupowałam coś od prywatnego sprzedawcy. Towaru nie otrzymałam i po wszczęciu sporu odzyskałam pieniądze. Po prostu do nich napisz, to nic nie kosztuje. Najpierw skontaktuj się z osobą, która ci sprzedała kartę. Jeśli nie będzie reakcji poproś Allegro o obserwację i wszcznij spór.

Sorry ale czy Ty czytasz to, na co odpowiadasz?

1 polubienie

Wszystko udało się ogarnąć, dziękuję za odpowiedzi!

Czytam, a na allegro jestem od wielu lat i sporo kupuję. Miałam różne problemy i nigdy się na nich nie zawiodłam. Ale ty wiesz wszystko lepiej. Cieszę się, że problem rozwiązany.

mufka

Jak to możliwe, że dopiero teraz się zderzamy w dyskusji na forum? ■■■? :wink:

Na tym forum uczyłam się komputera od podstaw (patrz mój rocznik). Rzadko zabieram głos w dyskusjach, bo nie mam dużej wiedzy z tego zakresu. Jestem samoukiem. Wiem, że można tu liczyć zawsze na pomoc ludzi, którzy znają się na rzeczy. Tak też nie wychylam się. Pomoc w stylu odinstaluj, przeczyść i zainstaluj to strata czasu, a wielu ludzi takie właśnie daje rady.

Ps. Komuś zaglądasz w metrykę, a sam się ukrywasz?

Wymień proszę trzy nicki najbardziej znanych do 2010 userów na forum :slight_smile:

Ta mufka jest podobna do mojej księgowej, więc może nie być na emeryturze i mieć w miarę wzrok by używać telefonów.

a po co wysyłasz do sklepu, najlepiej wysłać od razu do producenta czyli gwaranta?

Ten temat został automatycznie zamknięty 90 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.