Tak to już było ale przenieśli na śmietnik z powodu złego opisu tematu.
Mam router TP-Link WR1043ND połączony z modemem Arris przez Vectre, mogę się połączyć z netem tylko przez kabel tz. kabel do modemu->modem do routera->router do laptopa (Samsung RC710)
I tak to wszystko działa przez WLAN ale już po odłączeniu kabla od laptopa i próbą połączenia się w routerem wyskakuje mi “System Windows nie mógł nawiązać połączenia z siecią XYZ”
W routerze wszystko mruga jak powinno, restartowałem go set razy na różne sposoby i modem tez. + sterowniki na 100% mam takie jakie powinny być, utworzyłem własną sieć wifi.
Kabel który dostałeś z routerem powinieneś podłączyć po modem, w router wpinasz go w wejście WAN pamiętaj że musisz włożyć go odpowiednią stroną bo nie zadziała, potem tylko konfiguracja i zabezpieczenie sieci hasłem i to wsio.
Prosta kwestia - czy konfigurowałeś w panelu administracyjnym routera (zwykle dostępny w przeglądarce pod adresem 192.168.1.1, ale tylko wtedy, gdy połączenie z siecią lokalną jest ustanowione - w tym przypadku gdy jesteś połączony kabelkiem) ustawienia sieci WiFi? Wygląda na to, że nie. A bez tego nie uda się uzyskać połączenia. Po zalogowaniu się w panelu przejdź do zakładki WiFi bądź Wireless i tak wprowadź odpowiednie ustawienia - tryb zabezpieczenia, szyfrowanie itp.
A chwila,chwila. Pominąłem ważny aspekt sprawy… Otóż w pierwszy miesiącu użytkowania wszystko działało przez wifi. Tak więc jestem pewien że konfiguracje przeprowadziłem poprawnie.
Całkiem prawdopodobne więc, że ustawienia zostały zresetowane. Podłącz się do routera kabelkiem i dokonaj ponownej konfiguracji WiFi, tak jak pisałem w poprzednim poście.
Dodatkowo sprawdź, czy karta WiFi w komputerze na pewno jest włączona.
Robiłem to już resetowałem wszystko i konfigurowałem a pod koniec w easy setup jest napisane że sieć wifi jest poprawna a karta sieciowa też… No po prostu wszystko pisze że jest ok.
Wygląda to tak, jakby ustawienia routera były nie do końca poprawne. Dlatego najlepiej zresetować ustawienia urządzenia. Gdzieś na obudowie - zwykle z tyłu - powinien znajdować się przycisk Reset - można wcisnąć go można cienkim patyczkiem bądź wykałaczką. Co najważniejsze trzeba go przytrzymać przez co najmniej 5 - 10 sekund. Krótkie jego wciśnięcie nic nie zmienia i nie czyści ustawień urządzenia. Po resecie ustawień na nowo konfigurujesz urządzenie - przede wszystkim możliwości dostępowe sieci WiFi.
Dodatkowo sprawdź, czy nie jest włączone zabezpieczenie sieci poprzez filtrowanie adresów MAC kart sieciowych. Jeśli to możliwe zrób screen’y ustawień routera w zakładkach dotyczących sieci WiFi i bezpieczeństwa.