Nie mogę połączyć się z routerem TP-Link wr1043nd

Witam wszystkich,

Tak to już było ale przenieśli na śmietnik z powodu złego opisu tematu.

Mam router TP-Link WR1043ND połączony z modemem Arris przez Vectre, mogę się połączyć z netem tylko przez kabel tz. kabel do modemu->modem do routera->router do laptopa (Samsung RC710)

I tak to wszystko działa przez WLAN ale już po odłączeniu kabla od laptopa i próbą połączenia się w routerem wyskakuje mi “System Windows nie mógł nawiązać połączenia z siecią XYZ”

W routerze wszystko mruga jak powinno, restartowałem go set razy na różne sposoby i modem tez. + sterowniki na 100% mam takie jakie powinny być, utworzyłem własną sieć wifi.

Pomóżcie błagam! !!

Kabel który dostałeś z routerem powinieneś podłączyć po modem, w router wpinasz go w wejście WAN pamiętaj że musisz włożyć go odpowiednią stroną bo nie zadziała, potem tylko konfiguracja i zabezpieczenie sieci hasłem i to wsio.

Hej,

Prosta kwestia - czy konfigurowałeś w panelu administracyjnym routera (zwykle dostępny w przeglądarce pod adresem 192.168.1.1, ale tylko wtedy, gdy połączenie z siecią lokalną jest ustanowione - w tym przypadku gdy jesteś połączony kabelkiem) ustawienia sieci WiFi? Wygląda na to, że nie. A bez tego nie uda się uzyskać połączenia. Po zalogowaniu się w panelu przejdź do zakładki WiFi bądź Wireless i tak wprowadź odpowiednie ustawienia - tryb zabezpieczenia, szyfrowanie itp.

Pozdrawiam,

Dimatheus

A chwila,chwila. Pominąłem ważny aspekt sprawy… Otóż w pierwszy miesiącu użytkowania wszystko działało przez wifi. Tak więc jestem pewien że konfiguracje przeprowadziłem poprawnie.

Hej,

Całkiem prawdopodobne więc, że ustawienia zostały zresetowane. Podłącz się do routera kabelkiem i dokonaj ponownej konfiguracji WiFi, tak jak pisałem w poprzednim poście.

Dodatkowo sprawdź, czy karta WiFi w komputerze na pewno jest włączona.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Robiłem to już resetowałem wszystko i konfigurowałem a pod koniec w easy setup jest napisane że sieć wifi jest poprawna a karta sieciowa też… No po prostu wszystko pisze że jest ok.

Hej,

Wygląda to tak, jakby ustawienia routera były nie do końca poprawne. Dlatego najlepiej zresetować ustawienia urządzenia. Gdzieś na obudowie - zwykle z tyłu - powinien znajdować się przycisk Reset - można wcisnąć go można cienkim patyczkiem bądź wykałaczką. Co najważniejsze trzeba go przytrzymać przez co najmniej 5 - 10 sekund. Krótkie jego wciśnięcie nic nie zmienia i nie czyści ustawień urządzenia. Po resecie ustawień na nowo konfigurujesz urządzenie - przede wszystkim możliwości dostępowe sieci WiFi.

Dodatkowo sprawdź, czy nie jest włączone zabezpieczenie sieci poprzez filtrowanie adresów MAC kart sieciowych. Jeśli to możliwe zrób screen’y ustawień routera w zakładkach dotyczących sieci WiFi i bezpieczeństwa.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Działa! !!

Dzięki wszystkim za pomoc! Pozdrawiam

Hej,