Mam problem z połączeniem się z routerem. Ostatnio łączyłem się z nim jakoś z miesiąc temu i nie było problemów, a dziś po wpisaniu w przeglądarkę jego adresu: 192.168.0.1 nie łączę się z nim. Ping odpowiada, internet działa, a ja nie mogę się z nim połączyć.
Dodam, że mam w sieci 2 routery i jestem podłączony internet > router1 > router2 > mój_pc
hm, a jakiej marki to router (ten do którego chcesz się połączyć)? Czy na pewno na tamtym routerze nie ma automatycznej aktualizacji softu? Niektóre modele routerów firmy Netgear dają taki objaw, że po autoupgrade softu PA routera staje się niedostępny przy zachowaniu pozostałych funkcji routera. Dobrym wyjściem jest wtedy download nowego softu (w wersji zzipowanej), podlogowanie się pod router jakimś klientem zewnętrznym (np. PUTTY) i ręczna podmiana plików na nowsze wersje (z paczki softu).
Router to D-Link 108g mimo. Przez 2 lata nie było z nim żadnych problemów. Zresetowałem go, ale nadal nie mogę się połączyć.
Z laptopa (win 8) po podłączeniu wifi z siecią routera też nie mogę się połączyć ze stroną konfiguracyjną (ale internet udostępnia), natomiast z telefonu wchodzi bez problemu.
Zdaje się, że oba routery mają właśnie taki sam IP domyślny. Teraz nie mogę się połączyć z routerem, z którym jestem połączony kablem bezpośrednio. Jeśli połączę się przez wifi to wchodzi mi po 192.168.0.1 bez problemu. Gdy zmieniłem mu adres na 192.168.0.2 to mogłem się połączyć po kablu.
Drugi router to jeszcze większa dla mnie zagadka. Nie wiem jaki ma IP, po zmianie na 1. routerze adresu na 192.168.0.2, router 2. nie odpowiadał na 192.168.0.1 Skanowałem sieć lokalną programem ipscan-win32-3.2 ale nie znalazłem drugiego routera mimo, że wszystko działa prawidłowo.