Nie mogę się połączyć z jedną z sieci

Cześć. Mam problem z połączeniem się w laptopie z siecią wi-fi w nowym miejscu zamieszkania.
Komputer znajduje mi sieć, jednak przy próbie połączenia się z nią - wpisaniu odpowiedniej nazwy i hasła, wyskakuje mi komunikat, że nie można połączyć, albo pojawia się ponownie okienko do wpisania loginu i hasła i tak bez przerwy. Na 100% wpisuję poprawne hasło i login. Nie wiem o co może chodzić, gdyż z każdą inną siecią mój laptop łączy bez najmniejszego problemu, czy to inne wi-fi, czy po kablu. Co dziwne, wychodzi na to, że ta sieć z którą mój laptop nie łączy też jest ok. Udało mi się pod nią podłączyć smartfona, jak i współlokatorka na swoim laptopie też łączy się bez problemu.

Bardzo proszę o pomoc. Z czego wynikają te błędy? Co mogę zrobić?
Dodam, że ta sieć ma zabezpieczenie typu WPA2, a zainstalowany system na kompie to Windows7, jednak nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Czy w routerze nie ma ustawionej blokady po adresie MAC lub limitu jednocześnie podłączonych przez Wi-Fi urządzeń?

Szczerze nie mam pojęcia. Jest to router w akademiku, na piętrze jest ok. 100 osób, więc nie sądzę, by ustawili jakiś limit. Co do adresu MAC to nie wiem czy w jakiś sposób mogłabym to sprawdzić?

Czy smartfon, który podłączyłaś wcześniej, był w jakiś sposób zgłoszony administratorowi? Chodzi o to czy do waszej sieci można podłączyć się ot tak (sieć otwarta), czy wymaga to wcześniejszej konsultacji z administratorem.

Nie, smartfon nie był zgłaszany administratorowi, połączył się od razu po wpisaniu loginu i hasła. Współlokatorka również nic nie zgłaszała i połączyła się bez problemu.
Z tego co rozmawiałam z innymi ludźmi z akademika, nikt nie miał takiego problemu, nic nie musieli zgłaszać, pod wi-fi mogą się łączyć nawet osoby odwiedzające, o ile znają login i hasło.

Czy to może być kwestia antywirusa? Może on coś zablokował? Używam avast internet security.

Jeśli komputer łączy się bez problemu z innymi sieciami bezprzewodowymi, antywirus raczej nie jest winny. Czy ustawienia sieci Wi-Fi w panelu karty sieciowej (adres IP, domyślna brama, maska podsieci, serwery DNS) wpisane są na sztywno, czy włączony jest DHCP? I jeszcze jedna sprawa. Komputer w ogóle nie nawiązuje połączenia czy łączy się z siecią, ale nie ma dostępu do Internetu (nie otwierają się strony)?

W panelu połączenia sieciowe nie mam wpisanych adresów, mam zaznaczone “uzyskaj adres ip automatycznie”, “uzyskaj adres serwera DNS automatycznie”.
Komputer w ogóle nie nawiązuje połączenia. Wyświetla mi szereg dostępnych sieci, gdy klikam na wybraną, wpisuję login i hasło, po czym wyświetla mi ponownie tą samą tabelkę do wpisania loginu i hasła (wpisuje je na 100% poprawnie, ponieważ używając tych samych danych połączyłam się na telefonie), albo pokazuje komunikat, że nie można połączyć z siecią.

Próbujesz połączyć się, będąc zalogowaną na koncie administratora czy zwykłego użytkownika? Spróbuj zalogować się jako administrator i sprawdź czy to coś zmieni.

Przełączyłam się na konto administratora i spróbowałam połączyć, niestety dalej bezskutecznie. Wciąż wyświetla mi komunikat, że “system windows nie mógł połączyć się z siecią”.