Nie mogę uruchomić żadnego antywirusa

Witam
Ostatnio pobrałem jakiś plik z internetu okazało się, że jest on czym zainfekowany. Największym problemem tego wirusa jest zablokowanie programów antywirusowych. Gdy próbuję uruchomić antywirusa pojawia się komunikat w okienku " System Windows nie może uzyskać dostępu do określonego urządzenia, ścieżki lub pliku. Możesz nie mieć odpowiednich uprawnień dostępu do elementu". Sam próbując zlikwidować to dziadostwo udało mi się usunąć MultiTimer’a i jakieś ciągłe otwierające się strony w przeglądarce. Niestety praca komputera została trochę zwolniona a sam Chrome się bardzo zacina. Prosiłbym bardzo o pomoc.

Ważne informacje:
-Jest to komputer stacjonarny

-System operacyjny Windows 10

-Zawsze używałem programu antywirusowego Malwarebytes ale również dwa dni temu zainstalowałem Avast’a

Pozdrawiam Wiktor Czajkowski

1 polubienie

Podstawowym narzędziem w każdym DOMU powinno być ratunkowe LIVE CD, uruchamiasz wtedy windowsa/linuksa z płyty i czyścisz, a tak będzie więcej zabawy (po posprzątaniu zrób sobie taki nośnik, na 100% jeszcze będziesz potrzebował :slight_smile:

Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Zrobiłem skan z programu i dostałem te trzy pliki, które Pan wypisał. Teraz pytanie co mam z nimi zrobić?

Witaj @victusvictusiowski

Mam na imię Juliusz i będę pomagał Ci rozwiązać problem, z którym do Nas przychodzisz.

===================================================

Główne zasady:

  • Po pierwsze, musisz wiedzieć, że każdy z Nas na Forum DobreProgramy, poświęca swój czas, aby pomagać innym. Czekaj cierpliwie na instrukcje.
  • Bardzo ważne, abyś nie uruchamiał żadnych programów i nie wykonywał innych poleceń niż te, o które poproszę.
  • Powiadomię Cię, gdy Twój komputer będzie bezpieczny i będziesz mógł uruchomić program usuwający pozostałości po programach naprawczych.

===================================================

Wykonaj wklejki według instrukcji

Następnie poczekaj na analizę logów

Okay wielkie dzięki za pomoc!
Oto Log’i z plików-

hasło to- dobreprogramy

Mam nadzieję, że oto chodziło

1 polubienie

W logach jest wiele różnych infekcji.
Tu będzie trzeba wielu narzędzi do naprawy.

  • Wykonaj wszystkie polecenia, które przedstawię poniżej. Jeśli któreś z nich jest dla Ciebie niezrozumiałe, powiadom mnie o tym i nie wykonuj kolejnych kroków.
  1. Odinstaluj z listy programów:
  • CloudNet
  • SpyHunter 5
  • YoutubeAdBlock
    Program McAfee WebAdvisor usuniesz tym narzędziem
  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\mrvit\Downloads
    fixlist.txt (12,1 KB)
    “Plik naprawczy został wykonany w FiRST Editor 1.07b © ijuliusz.pl”

  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.

  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.

  4. Pobierz ADWCleaner, uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie i oczyść, wklej plik wynikowy.

  5. Infekcja ZeroAccess
    Przeskanuj komputer narzędziem od AVG
    Ważna informacja ze strony AVG
    Uwaga: Jeśli zainfekowany komputer jest połączony z siecią LAN, rozłącz połączenie i nawiąż je ponownie dopiero po sprawdzeniu i wyleczeniu pozostałych komputerów.

  6. Czekaj na kolejne polecenia.