Nie mogę wczytać całego pliku do pamięci

Witam

Jestem młodym programistą, w sumie dopiero od roku, tak na poważnie, zacząłem przygodę z programowaniem. A w zwiazku z tym, jeżeli moje pytanie wyda się głupie, to proszę o wybaczenie.

Próbóje wczytać dane z pliku tekstowego do pamięci komputera. Zapisuje te dane do dynamicznej tablicy klas.

Podczas wczytywania dostaje info że program przestaje działać, i próbuje wsyłać jakiś raport do microsoftu o błędzie, w sumie jak to się mówi, program mi się wysypuje.

Natomiast kiedy ustawie tak, aby wczytał tylko część pliku, to działa bez problemu. Czyżby plik tekstowy który ma rozmiar dokładnie 4,61KB może nie zmieścić się w pamięci komputera? Czy problem leży raczej w czymś innym?

Programuje w C++, używam kompilatora Code::Blocks 8.02 i obecnie pracuje na Windows 7, ale pod Vista miałem dokładnie ten sam problem.

Plik 4kb zmieści Ci się bez problemu. Masz błąd w kodzie - najprawdopodobniej przepełnienie bufora przy wczytywaniu do pamięci. Przy mniejszej ilości danych pewnie masz szczęście i nie nadpisujesz niczego (w danej chwili) istotnego.

W pamięci może się pomieścić prawie tyle ile masz fizycznie pamięci (ciągłego obszaru).

Kompilator tu niema nic do rzeczy, programista zawinił.

Code::Blocks - nie jest kompilatorem.

To jak mogę uprzątnąć buffor, żeby sprawdzić czy przypadkiem go nie przepełniam? Korzystam z biblioteki

Problem masz nie ze sprzątaniem bufora lecz z jego przydzieleniem.

char buf[4096];FILE *in=fopen("plik.txt","r"); int len=fread(buf,1,4096,in);fclose(in);len4096) buf[len]=0;cout"Plik jest zdecydowanie za długi"endl; [/code]Co robisz nie tak?

Granicą jest największy ciągły obszar logicznej przestrzeni adresowej procesu (zakładając, że jest dostępny swap file).

Gdybym ja to wiedział co robie nie tak.