Nie mogę zainstalować Ubuntu obok XP

Chciałbym zainstalować ubuntu obok windowsa ( na innym komputerze bez problemu zainstalowałem obok windowsa 7 ). Przy instalacji mam do wyboru dwie opcje: zamiana windowsa na ubuntu albo opcja jakaś zaawansowana ( sam mam zrobić partycje itp ), a na tym sie nie znam ( tworzenie tych partycji, te cale ext i swap ).

Co mogę zrobić, żeby zainstalowac bez problemu ubuntu obok xp?

Proszę o szybkie odp :slight_smile:

Dwie partycje inne niż ta z XP, swap jeśli usypiasz komputer to przynajmniej tyle co ramu, na system ext4 przynajmniej 3GB, GRUB wszystko sam wykryje.

Mam takie opcje:

http://oi42.tinypic.com/2q9cjuo.jpg

poniżej jest jeszcze sda4, 18mb, nieznane

___

i po rozwinięciu ‘device for boot loader installation’ ( ręcznie, bo screenshota mi nie strzela na tym ):

dev/sda ata wdc … (250gb)

dev/sda5

dev/sda2 windows recovery ( loader )

dev/sda3 windows xp prof

dev/sdb

____

co ustawię, na co, na ile itp. nie znam się na tym kompletnie :frowning:

dev/sda ata wdc to ile majom razem wszystkie partycje (250GB).

Masz 2 dyski dla windowsa(ntfs[sda3 i sda5]) razem majom około 230GB zakładam że to C i D.

1 Dysk(fat32[sda2]) który uruchamia windowsa zawiera on około 10GB.

i jeden(unknown) nieznany który ma około 18MG.

Mam nadzieję że opisaniem partycji pomogłem :wink:

To to akurat wiem jak patrze na mój post napisany wyżej :slight_smile:

Nie wiem co mam ustawić, gdzie, na co, na ile…przydałby się króciutki opis krok po kroku :slight_smile:

Po kolei.

Wydzielasz miejsce na dysku, na wolnym miejscu robisz partycję rozszerzoną, dzielisz ją na 3 w takich mniej więcej proporcjach:

/ - 10 GB powinno wystarczyć;

swap - tyle ile masz pamięci RAM jeżeli chcesz korzystać z hibernacji, jeżeli nie, może być nawet połowa ilości RAMu, a jeżeli masz pamięci operacyjnej 4 GB lub więcej, ze SWAPa możesz zrezygnować całkowicie;

/home - reszta wolnego miejsca.