Nie mogę zainstalować Windowsa

Witam!
Czy mógłby ktoś mi pomóc zainstalować windowsa bo męczę sie z tym cały dzień i w kółko to samo. :confused:
Gdy próbuje zainstalować windows od nowa to odpala mi się cały czas system który już mam zainstalowany i nie chce ruszyć instalacja. Próbowałem już chyba wszystkiego i ciągle to samo. W boot menu widzi płytę słyszę że chodzi pisze że się odpala (boot cd/dvd) i nagle ładuje się windows ten który mam zainstalowany.

W biosie jestem zielony więc może ktoś mi powie co tu ustawić żeby wystartowała instalacja a nie windows który jest już wgrany:

Płyte czyta normalnie przez mój komputer.
Na chwile obecną zrestartowałem bios i czekam na waszą rade bo już szlak człowieka trafia

Jesteś pewien płyty?

Jasne nie dawno instalowane było u koleżanki z miesiąc temu.
A tu dowód że odpala:


Tylko że tam szło bez problemu odrazu z boot menu szło

Hej,

Przede wszystkim w First Boot Device powinien być CDROM, a dysk na miejscu drugim (Second Boot Device ma być Hard Disk).

Pozdrawiam,
Dimatheus

W first boot dev ustaw napęd cd

1 polubienie

Cały czas to samo. Nawet jak przestawiłem tak jak pisaliście


I po tym komunikacie startuje windows który mam zainstalowany

Naciśnij coś na klawiaturze, aby uruchomić z płyty.

1 polubienie

Dokładnie, rozruch z płyty wymaga potwierdzenia ze strony użytkownika - właśnie poprzez klawiaturę.

Nie działa też próbowałem. Ogólnie to jak dobrze pamiętam to powinno pisac tam coś aby kliknąć a u mnie nic nie pisze i odrazu system startuje

A może klawiatura w czasie uruchamiania systemu nie działa. Chociaż nie - skoro da się wejść do BIOS-u, to raczej działa poprawnie.

A pokaż, jakie opcje są pod pozycją Hard Disk Boot Option w BIOS-ie.

Takie coś:

Płyta główna ma chyba jakiś “Boot Menu” pod np. F11 - poszukaj w instrukcji i sprawdź. Tam powinno dać się wybrać napęd CD/DVD.

No właśnie to samo jest co ustawie first boot dev jak użyje F11