Nie mogę zalogować się na stronę konfiguracyjną routera

Witam.

Posiadam router tp-link WR340G. Korzystając z poradników chciałam go skonfigurować, jednak nie mogę wejść na stronę konfiguracyjną routera. Prosiłabym o pomoc. Myślę, że było by łatwiej, gdyby ktoś zaczął od podstaw, czyli jak podpiąć router.

Z góry dziękuję

http://www.tp-link.com.pl/resources/sof … 083466.pdf

Dodam, że robię wszystko według tej instrukcji http://www.cmtsinfo.net/index.php?howto=wr340g jednak nie mogę zalogować się na konfigurację routera.

Dodane 28.10.2012 (N) 14:51

Proszę o pomoc!

“nie mogę zalogować się” może oznaczać dziesiątki rzeczy. Doprecyzuj:

Strona się nie ładuje? Masz jakiś komunikat o błędzie? Hasło nie pasuje?

Właściwie po wielu próbach udało mi się zalogować, ustawiłam wszystko zgodnie z tą instrukcją http://www.cmtsinfo.net/index.php?howto=wr340g, a połączenia do internetu dalej nie ma. Router mam podłączony kablem od neta i krótszym kablem do pc. Internetu nie ma ani tam ani na lapku. Próbowałam zmieniać “channel” na wszystkie z proponowanych, jednak bez zmian

A sklonowałeś MAC’a ?

tak, zrobiłam wszystko z poradnika, w tym klonowanie mac’a

To może od początku :wink:

  1. Kto jest dostawcą? (może być nazwa ISP lub określenie, czy to linia telefoniczna, czy kablowa)

  2. Pod co podłączasz wspomniany router? (jest jakieś urządzenie przed routerem WR340G, modem, inny router…)

  3. Wykonywałaś ostatnie polecenie z instrukcji, wyłączenie urządzeń z sieci i ponowne ich włączenie do prądu?

Na początku zaznaczę, że nie znam się na tym za bardzo, więc proszę o wyrozumiałość, jeśli moja odp będzie nie w temat;)

  1. Wydaje mi się, że jest to linia kablowa, tzn nazwa firmy to CoverNet, nic więcej nie jestem w stanie powiedzieć, gdyż dla mnie to ciemna magia.

  2. Router podłączony jest do komputera takim krótszym kablem z zestawu oraz kablem z od internetu.

  3. Tak, wykonałam też ostatni podpunkt.

Rzecz w tym, że kiedyś już podłączałam ten sam router według tej samej instrukcji i wszystko działało, później przez jakiś czas router był odpięty, a teraz zrobiłam wszystko (wydaje mi się)tak samo i już nie działa. DLatego wdzięczna będę za wszelkie sugestie. Aha i jeśli źle odpowiedziałam na któreś z pytań, prosiłabym o instrukcje, jak daną rzecz sprawdzić.

Dodane 28.10.2012 (N) 18:42

Dodam jeszcze, że wykrywa sieć pod nazwą jaką ustawiłam, łączy się z nią, jednak nie ma połączenia z internetem.

Wykrywana jest sieć wifi, ale to nie to samo co dostęp do internetu

Ok, to naświetla nieco sytuację.

Wynika z tego, że wykonałaś całą instrukcję poprawnie (rozumiem, że kabel od internetu podłączasz pod niebieskie gniazdo swojego routera), z jednym małym wyjątkiem, który nie został w niej uwzględniony.

Chodzi mianowicie o konfigurację routera w Network->WAN, czy możesz podać jakie są wartości dla:

-WAN Connection Type:

-IP Address:

-Subnet Mask:

-Default Gateway:

Jeśli wartości trzech ostatnich to 0.0.0.0 , będzie znaczyło, że sam router nie łączy się z Twoim dostawcą/internetem i wielce prawdopodobne, że będzie trzeba albo ręcznie podać te dane (dostawca coś takiego podawał?), albo ustawić “WAN Connection Type” tak by dało się wpisać login i hasło użytkownika, które być może dostałaś od swojego ISP (bo nie wiem na jakiej zasadzie jego sieć konkretnie działa).

Problem rozwiązany:)

Rzeczywiście wartości były równe 0.0.0.0, ale zrobiłam tak jak mówiłeś, tzn wpisałam nazwę użytkownika i hasło znalezione na umowie i śmiga:)

Dzięki wielkie za pomoc!