krejzzer
(Lytowp)
11 Grudzień 2013 16:06
#1
Witam wszystkich,
posiadam modem Cisco EPC3925, w sieci UPC.
Ponoć mam dynamic IP, jednak działa to na zasadzie, że zmienia się kiedy chce… od paru dni potrzebuję zmienić IP, jednak poniższe sposoby nie pomogły
:
-resetowanie modemu/rootera
-wyłączam modem na noc
-próby zmiany w ipconfig /release
-próby zmiany kodu mac z poziomu panelu sterowania jak i strony rootera (tam nie mogę tego znaleźć)
Jeżeli ktoś z was, uważa, że wyżej wymienione sposoby powinny zadziałać, proszę mówić i dać opis co i jak dokładnie, być może coś zrobiłem nie tak…
Wszystkie pomysły mile widziane,
zamieszczam link do instrukcji…
https://www.cisco.com/en/US/docs/video/at_home/Cable_Modems/3900_Series/4041327_A.pdf
bobbi
(bobbi)
11 Grudzień 2013 17:52
#2
Możesz sobie darować wszelkie próby konfiguracji routera czy ustawień sieci w komputerze.
Skoro adres IP jest przydzielany dynamicznie przez dostawcę (UPC) więc tylko on może go zmienić.
Z reguły odbywa się to automatycznie ( wg. ustawionego schematu ) w urządzeniach dostawcy i dlatego zmienia się on jak piszesz “kiedy chce”
Jedyne co możesz zrobić to poprosić dostawcę o zresetowanie portu na własnych urządzeniach a wtedy zostanie przydzielony nowy adres
roobal
(roobal)
11 Grudzień 2013 18:26
#3
UPC nie przydziela zmiennego IP. Zdarza się, że w UPC adres IP się zmienia, np. u mnie zmieniło się kilka razy głównie po zmianie przepustowości.
Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś IP zmieniało mi się w momencie zmiany MAC adresu urządzenia wpiętego bezpośrednio do modemu.
roobal
(roobal)
11 Grudzień 2013 18:53
#5
Ja miałem zawsze włączone filtrowanie MACów i raczej nic się nie zmieniło, ale spróbuję to przetestować i jeśli zadziała, to dam znać.
Edycja:
Zmiana MAC adresu nie powoduje zmiany adresu IP. Użycie opcji zwolnienia i odnowienia adresu w moim modemie również nie powoduje przydzielenia nowego adresu IP. Moim zdaniem UPC przydziela IP automatycznie, a nie dynamicznie.
krejzzer
(Lytowp)
11 Grudzień 2013 20:37
#6
“Jedyne co możesz zrobić to poprosić dostawcę o zresetowanie portu na własnych urządzeniach a wtedy zostanie przydzielony nowy adres”
roobal
(roobal)
12 Grudzień 2013 22:53
#7
Możesz czekać, ale IP może nie zmienić się, np. przez rok. Ja przez 2 lata miałem takie samo IP.