"Nie można się połączyć z tą siecią"

Od dwóch dni nie mogę się połączyć z moim wifi za pomocą komputera, choć wcześniej bez problemu mogłem. Inne urządzenia łączą się z moim wifi. Co ważne, mój komputer z innymi sieciami wifi łączy się bez problemu (wykorzystałem funkcję przenośny hotspot wifi w telefonie). W końcu przeinstalowałem dzisiaj system. Przez kilka godzin połączenie z internetem było, jednak po kilku godzinach instalacji gier ze Steam’a prędkość mocno zmalała. Zresetowałem router - ponownie wyskoczył komunikat “Nie można się połączyć z tą siecią”. Uruchomiłem ponownie komputer - nie pomogło. Odinstalowałem sterownik karty sieciowej i ponownie zainstalowałem - nie pomogło. Wyłączyłem zaporę systemu Windows - nie pomogło. Jako że moja karta sieciowa to taki pendrive, to sprawdziłem jak działa na innym laptopie. Z moim wifi udało mi się wtedy połączyć. Oczywiście wyłączyłem wtedy wbudowaną kartę sieciową laptopa. Po wielu próbach na komputerze udało mi się w pewnym sensie połączyć z wifi - łączność z routerem jest, ale nie ma dostępu do internetu.

Przed i po reinstalacji systemu wygenerowałem raport o karcie sieciowej za pomocą komendy “netsh wlan show wlanreport”. Przed reinstalacją systemu było ok. 80 niepowodzeń pod hasłem “Dynamiczna wymiana kluczy nie powiodła się w skonfigurowanym czasie”. Świeżo po reinstalacji nie było żadnych niepowodzeń. Natomiast teraz jest 39 niepowodzeń pod tym właśnie hasłem.

System: Windows 10 Home 1703
Karta sieciowa: TP-LINK TL-WN821N

Jak mogę naprawić ten problem?

Próbowałeś pingować do bramy domyślnej ? Jeżeli udaje się pingować bramę domyślną to sprawdź czy działają DNSy i staraj się zdiagnozować, w którym momencie następuje problem. W wierszu poleceń wydaj polecenie ipconfig /all następnie ping <adres bramy domyślnej> -n 10. Zobacz czy następuje odpowiedź. Następnie sprawdź czy adres DNS skonfigurowany w routerze odpowiada prawidłowo. Jeśli system jest świeży i prawidłowo skonfigurowany (antywirus, aktualizacje, sterowniki) przyczyny szukałbym w konfiguracji routera. Pisałeś też, że problem nastał przy ściąganiu danych ze Steama - być może jest tak, że nie ma antywirusa w systemie i ściągasz jakiś wirus blokujący internet. Problem jest do diagnozy.
Kolejne pytanie - jaki masz router i czy ma on najnowszy firmware zainstalowany i jest skonfigurowany optymalnie ? Pytań jak widzisz jest sporo.