Nie mozna ustawic vcore cpu


(Kiper53) #1

Witam. Chciałem się wziąsć za kręcenie, tylko, ze w Biosie nie mam opcji zmiany vcore :x Podkrece procek do 3.0 i chodzi niestablinie/Bs przy 3,3 przy ladowaniu systemu lag. Czy jest mozliwe to, ze ta plyta uniemozliwia podniesienie napiecia ?

 

q6660 2,4ghz

4gb ram 800 mhz GoodRam

P5B SE

Qoltec 425 W ( Wlasna odpowiedzialnosc)

 

 

Przęgladałem yt i zauwazyłem, ze ludzie na tej plycie moga zmienic vcore, maja inny bios, więcej zakladek. Ja swojego niedawno aktulizowałem do najnoweszej wersji i dalej to samo :x. Moze trzeba starszy bios zainstalowac ?


(mrFreeze) #2

Na tej płycie cokolwiek kręcić to już ryzyko 3 fazy zasilania procesora, bez żadnego chłodzenia.

 

Jak już chcesz kręcić (pewnie skończy się tragicznie) nie masz w biosie coś w stylu CPU Voltage Control? Zmień na Manual i możesz zmienić napięcie na procku.


(Kiper53) #3

Nic takiego nie ma własnie....

Ale co mam zmienic na manual ?

W Całym biosie nie ma nic o takim czyms.


(mrFreeze) #4

Może spróbuj wgrać najnowszy bios i coś to zmieni ale nie mam pojęcia.

 

https://www.asus.com/Motherboards/P5B_SE/#support


(Kiper53) #5

No Wgrałem najnowszy bios juz dawno... Nic to nie pomogło.


(JNJN) #6

http://forum.pclab.pl/topic/388178-ASUS-P5B-SE/

 

To płyta biurowa,a nie do OC, brak regulacji napięcia CPU.


(Kiper53) #7

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2550#sp A ta plyta z tego co mi wiadomo mozna zmieniac Napiecie ? Ramy tylko ddr2 667 duza roznica jesli chodzi o wydajnosc ?


(mrFreeze) #8

Powiedz ile Ty chcesz na tym q6600 osiągnąć? Pamiętaj, że ten procek na standardowym coolerze nie wytrzyma zbyt wiele nie mówiąc już czy w ogóle zasilacz to wytrzyma.

 

Poczytaj o tej płycie. Ogólnie do OV to służą płyty z innej półki cenowej cudu nie oczekuj.

 


(Kiper53) #9

Marzeniem moim byloby 3,2Ghz +, najlepiej 3,4/5 ghz ale ta plyta zapewne to uniemozliwi :X. Opłaca sie wymienic na tą plyte, lezy u kolegi bezrobotna  ^ ^. Ale do OC niby lepsza niz ta P5B SE, tylko ramy 667, czy to na wydajnosc wplynie czy nie ? Cooler mam na tą grzałke bardzo dobry OCCT 5 min około 50 stopni, z OC niech i do 60 dojdzie + bedzie ok. Zasilacz i grafika będzie nowa niedługo, dokładnie nie wiem, po to OC musi byc.


(mrFreeze) #10

Mimo wszystko uważam, że lepsza od Twojej obecnej. Czy Ci się uda te 3,2GHz osiągnąć ciężko powiedzieć myślę, że jest to realne tylko żeby się nie skończyło tragicznie (czytaj spalony zasilacz lub coś innego).


(Kiper53) #11

Jutro jak bede mial czas to sprobuje. :slight_smile:

Jakims cudem wykrecilem go na 3,4ghz przy napieciu 1,41( Przy 1,36 BS byly) i pojdzie na 3,6 spokojnie ^ ^, ale mi to niepotrzebne narazie i ten zasilacz xD. Oczywiscie test OCCT przez 15 min. Nie wykryło bledu.

Temperatury są ok ? Jeszcze dodam jeden wiatrak do mojego radiatora wtedy będzie napewno lepiej :slight_smile: Ustawiłem w biosie 1,41v, OCCT podaje 1,31v.

Cpu: 66/67 Core 0: 70/71 Core 1: 70/71 Core 2: 68/69 Core 3: 67/68.

A właczylem powersuply i przez 1 min core 0/1 po 80+ ? :o

Proszę korzystać z opcji Edytuj , zamiast pisać post pod postem.

rgabrysiak


(JNJN) #12

Za wysokie temperatury. OCCT min 30 minut test, później wymagająca gra.

 

I uważaj, bo puścisz wszystko z dymem?


(Kiper53) #13

Na taka grzałke myslałem, ze nie sa takie złe. Zrobie ten test jeszcze jutro z drugim wiatrakiem powinno byc lepiej :slight_smile:


(Kiper53) #14

Zrobiłem 1H OCCT Test i temp rdzenia po 71 max stopni. CPU 68. Jest ok ?


(Fan Xp) #15

w Biosie jeśli masz zmień pracę wiatraka na performance mode oraz wyczyść z kurzu mi to obniżyło o 27stopni temperaturę.


(Kiper53) #16

Mam opcje PWM, voltage.


(JNJN) #17

 

Może być.