Nie odpala gier na systemie 64bit. Błąd DLL

Witam,

Z racji zakupu nowego komputera postanowiłem przetestować jego możliwości, by wiedzieć z czym mam do czynienia. Laptop głównie do prac biurowych, ale miło jest znać kres jego możliwości. Z racji tego, że średnio mi coś mówią cyferki w benchmarkach testuję na grach. I tutaj napotkałem niesamowity problem.

Laptop posiada system 64 bitowy. Każda gra którą odpalam informuje mnie o błędzie plików dll. Nie lubię ludziom zawracać głowy, ale już załamałem ręce, bo nie mogę sobie poradzić, dlatego też jestem tutaj.

To co zrobiłem to pościągałem najnowsze paczki Visual C++. Starałem się nawet po kolei instalować poszczególne pliki, aż do pojawienia się problemu końcowego (07000b)-coś takiego(również opisywany szeroko przypadek w internecie). Idąc tym tropem ściągnąłem program do diagnozy takich błędów (depends). Niestety wywaliło mi tysiące błędów plików dll. Co zadziwiające mam system Windows 8.1 x64, a błędy plików dotyczą nie plików x86, a właśnie 64bitowych. Ktoś potrafi chociaż dać trop w którą stronę szukać? bo ja się już pogubiłem.

 

Sam sobie odpowiedziałeś. Pewnie wystąpił problem z zaawansowaną akceleracją grafiki, której twój model może w ogóle nie posiadać.

Witam,

Dziękuję za zainteresowanie. Niestety mylisz się kolego, gdyż odpalił Tomb Rider Rise z 2016r. Stwierdzenie o laptopie do prac biurowych miało przedstawić jego główne funkcje, a nie możliwości. Tak jak samochód można sobie testować na niemieckich “autobahnach” i zobaczyć ile jedzie, ale użytkowane będzie na polskim serze dziurdamerze.

Jeszcze raz przypomnę, że problem dotyczy błędu plików dll. W programie diagnostycznym wyrzuca tysiące niezgodności plików dll x64. System jest 64bitowy i dziwi zgodność i brak błedów w plikach x86. Jak już wspomniałem o dziwo odpalił Tobm Rider bez żadnych błędów i w programie diagnostycznym pliki były x64 bez błędów. Instalowałem paczki Visual C++ zarówno biblioteki x86 jak i x64, ale rozwiązania nie widzę. W internecie doszukałem się jedynie informacji o dodawaniu odpowiednich bibliotek po kolei lecz w tych poradnikach były np. 3 błędy. W przypadku kilku tysięcy zajęłoby to troszeczkę czasu, a efekt nie jest gwarantowany. Chciałbym się dowiedzieć, czy są zbiorcze paczki tego typu oprócz Visual C++? czy może jest jakieś inne rozwiązanie tego problemu?

Mógłbym prosić o poradę kogoś kto orientuje się w temacie, lub spotkał się z tego typu błędami?

Witam,

Udało mi się rozwiązać problem. Widziałem dużo podobnych tematów na różnych forach to rozwiązanie mojego indywidualnego problemu zamieszczę tutaj. Może przyda się dla potomnych. Już miałem zabrać się za chociaż w przypadku jednej z gier do naprawiania tysiąca plików dll. Cóż czasami trzeba się poświęcić, by sprawdzić o co chodzi tym bardziej, że jest to mój pierwszy kontakt z windowsem 8.1. Zainstalowanie wszystkich bibliotek z poprzednich lat Visual C++ nic nie dało. Najnowsze sterowniki również. Uaktualnienia wszelkich programów oraz zainstalowanie najnowszego direct X również nie pomogło. Na jednym z forów poruszyli temat direct X i tam wsadzili mi nos w dobry trop. Odpalenie najnowszego Tomb Raider Rise dało od myślenia nad zainstalowaniem starszych bibliotek direct X. I to był strzał w dziesiątkę. Pakiet bibliotek z 2008 direct X SDK rozwiązał problem w zupełności. Pozdrawiam