Nie odpala gier na systemie 64bit. Błąd DLL


(Mateusz Kwizorski) #1

Witam,

Z racji zakupu nowego komputera postanowiłem przetestować jego możliwości, by wiedzieć z czym mam do czynienia. Laptop głównie do prac biurowych, ale miło jest znać kres jego możliwości. Z racji tego, że średnio mi coś mówią cyferki w benchmarkach testuję na grach. I tutaj napotkałem niesamowity problem.

Laptop posiada system 64 bitowy. Każda gra którą odpalam informuje mnie o błędzie plików dll. Nie lubię ludziom zawracać głowy, ale już załamałem ręce, bo nie mogę sobie poradzić, dlatego też jestem tutaj.

To co zrobiłem to pościągałem najnowsze paczki Visual C++. Starałem się nawet po kolei instalować poszczególne pliki, aż do pojawienia się problemu końcowego (07000b)-coś takiego(również opisywany szeroko przypadek w internecie). Idąc tym tropem ściągnąłem program do diagnozy takich błędów (depends). Niestety wywaliło mi tysiące błędów plików dll. Co zadziwiające mam system Windows 8.1 x64, a błędy plików dotyczą nie plików x86, a właśnie 64bitowych. Ktoś potrafi chociaż dać trop w którą stronę szukać? bo ja się już pogubiłem.


(lordjahu) #2

 

Sam sobie odpowiedziałeś. Pewnie wystąpił problem z zaawansowaną akceleracją grafiki, której twój model może w ogóle nie posiadać.


(Mateusz Kwizorski) #3

Witam,

Dziękuję za zainteresowanie. Niestety mylisz się kolego, gdyż odpalił Tomb Rider Rise z 2016r. Stwierdzenie o laptopie do prac biurowych miało przedstawić jego główne funkcje, a nie możliwości. Tak jak samochód można sobie testować na niemieckich “autobahnach” i zobaczyć ile jedzie, ale użytkowane będzie na polskim serze dziurdamerze.

Jeszcze raz przypomnę, że problem dotyczy błędu plików dll. W programie diagnostycznym wyrzuca tysiące niezgodności plików dll x64. System jest 64bitowy i dziwi zgodność i brak błedów w plikach x86. Jak już wspomniałem o dziwo odpalił Tobm Rider bez żadnych błędów i w programie diagnostycznym pliki były x64 bez błędów. Instalowałem paczki Visual C++ zarówno biblioteki x86 jak i x64, ale rozwiązania nie widzę. W internecie doszukałem się jedynie informacji o dodawaniu odpowiednich bibliotek po kolei lecz w tych poradnikach były np. 3 błędy. W przypadku kilku tysięcy zajęłoby to troszeczkę czasu, a efekt nie jest gwarantowany. Chciałbym się dowiedzieć, czy są zbiorcze paczki tego typu oprócz Visual C++? czy może jest jakieś inne rozwiązanie tego problemu?

Mógłbym prosić o poradę kogoś kto orientuje się w temacie, lub spotkał się z tego typu błędami?


(Mateusz Kwizorski) #4

Witam,

Udało mi się rozwiązać problem. Widziałem dużo podobnych tematów na różnych forach to rozwiązanie mojego indywidualnego problemu zamieszczę tutaj. Może przyda się dla potomnych. Już miałem zabrać się za chociaż w przypadku jednej z gier do naprawiania tysiąca plików dll. Cóż czasami trzeba się poświęcić, by sprawdzić o co chodzi tym bardziej, że jest to mój pierwszy kontakt z windowsem 8.1. Zainstalowanie wszystkich bibliotek z poprzednich lat Visual C++ nic nie dało. Najnowsze sterowniki również. Uaktualnienia wszelkich programów oraz zainstalowanie najnowszego direct X również nie pomogło. Na jednym z forów poruszyli temat direct X i tam wsadzili mi nos w dobry trop. Odpalenie najnowszego Tomb Raider Rise dało od myślenia nad zainstalowaniem starszych bibliotek direct X. I to był strzał w dziesiątkę. Pakiet bibliotek z 2008 direct X SDK rozwiązał problem w zupełności. Pozdrawiam