Nie stabilny komputer

Od pewnego czasu mam problem z zamulaniem i dziwnymi sytuacjami podczas rożnych czynności podczas użytkowania komputera zazwyczaj totalna reinstalacja systemu operacyjnego .Na miesiąc spokój ale zawsze ten problem powraca , postanowiłem z nim walczyć. Nie znam się na tym wiec proszę was o pomoc. Szczególnie widoczne zmiany występują w przeskakiwaniu , zawieszaniu się kursora myszki zamuleniu procesora do 80 % - 100 % problemu z dźwiękiem nawiasem mówiąc nie wiem nawet jak to opisać ale spróbuje dźwięk który np ; powinien trwać 15 sek wydłuża się do 30 sek charczy zacina się i po chwili wszystko wraca do normy i tak co jakiś czas szczególnie widoczne jest to podczas ściągania lub instalacji oprogramowania jakiego kol wiek od gier ,instalacji lub programów. Podczas defragmentowania tez tak się zachowuje szczególnie denerwujące jest to bo podczas użytkowania nadmieniam np ściągania , instalacji i defragmentowania nic innego nie mogę robić a ten dźwięk doprowadza mnie do szalu … Proszę was o pomoc bo jak tego nie załatwię pewnego dnia nerwy mi puszczą i użyję siekierki .podajcie opis krok po kroczku co mam zrobić aby komputer wrócił do dawnej formy . Z poważaniem totalnie zielony użytkownik PC .help

Dodane 16.06.2010 (Śr) 3:00

aktualnie używam awasta , postaram się szerzej przedstawić ten problem . Ponieważ myślę ze tylko nie jeden czynnik składa się na to ze mam rozstrojony PC . pierwszym problemem jest zamulenie komputera podczas instalacji ,programów i gier ,ściągania plików z internetu… podczas tego (zamulania) występują takie objawy jak wydłużający ,harczacy dźwięk który przedstawia się w ten sposób np; (cześć wszystkim) to będzie coś takiego