Ponownie pomagam komuś zdalnie, tej osobie wyskakuje powyższy komunikat w każdej przeglądarce, przytaczam go ponownie : “Nie uzyskano połączenia z serwerem”. Mozilla, IE, itp - ten sam problem. Wejście na jakąkolwiek witrynę kończy się taką akcją. Załączam screen :
PS. Nie łączy się przez żadne proxy, nie ma włączonej zapory, nie ma żadnego firewalla. Skype, Gadu-Gadu, itp. działają.
W tej sytuacji rozwiązaniem jest zaczekanie aż naprawią, albo ustawienie innych DNS-ów, np. OpenDNS:
208.67.222.222
208.67.220.220
Te adresy trzeba wpisać albo w konfiguracji routera albo we właściwościach protokołu TCP/IP. Jeśli osoba której pomagasz ma router, a zmienisz to we właściwościach protokołu, problemy nadal będą występować na innych komputerach podłączonych do tego routera.
Wchodzisz w Start -> Panel sterowania -> Przełącz do trybu klasycznego -> Połączenia sieciowe. PPM na Połączenie lokalne (lub inne - to które jest włączone), wchodzisz do właściwości. Klikasz LPM na Protokół internetowy TCP/IP i wciskasz przycisk Właściwości. Wybierasz “Użyj następujących adresów serwerów DNS” i wpisujesz tam te adresy.
I powinno już działać. Zapisz sobie jakie adresy były wcześniej, żeby można było w razie czego do nich wrócić (choć ja na OpenDNS nie narzekam).
Jeśli to nie pomoże to sprawdź zawartość pliku hosts (c:\windows\system32), wirusy często go modyfikują aby uniemożliwić aktualizację systemu i programów antywirusowych.
Skoro to nie pomogło, to jest to bardzo dziwne. Sprawdź tylko jeszcze plik hosts. Bo jak nie to, to już nie mam pojęcia, co może być. Wtedy pozostanie przeskanowanie programem antywirusowym, logi z OTL, temat do działu Bezpieczeństwo itd.