A więc tak. Miałem a nie mam a teoretycznie nic nie robiłem żeby znikła od tak sobie Drukarka sieciowa nie jest wykrywana przez Windowsa a program instalacyjny drukarki w ogóle nie widzi, że jest ona podłączona.
Niestety w żaden sposób nie potrafię sprawić, że system lub program od firmy Brother wykryje połączenie kablem drukarki i repeatera. Wcześniej było wszystko ok i nagle przestało działać. Nagle w sensie po przywróceniu ustawień fabrycznych w repeaterze, ale teraz nie wiem co ustawić i jak ustawić by drukarka działała jak powinna. Próbowałem różnych możliwości i różnych funkcji systemu Windows 8.1
Najpierw myślałem, że problem leży po stronie firewalla - odinstalowałem. Teraz mam firewall oryginalny systemowy. Używałem softu od Brothera. Teoretycznie jest on przeznaczony właśnie do wykrywania drukarek podłączonych do sieci. Były to programy BRadmin Light i BRadmin Proffesional. Drukarki jak nie widac online tak nie widać dalej. Proszę o pomoc
No niby tak ale wcześniej repeater nie miał chyba jakiś niestandardowych ustawień przynajmniej tak mi się wydaje. Teraz repeater ma wszystko wg. domyślnych ustawień…
A więc tak przy trybie AP nie mam ani netu ani drukarki natomiast w trybie Client drukarka jest wykrywana przez program instalacyjny Brathera bez problemu. Problem jednak jest z internetem bo nie ma z nim połączenia. Niestety muszę korzystać z repeatera by mieć internet i drukarkę. Wcześniej na stówkę było ok i z drukarką i z netem przy trybie pracy “Repeater”. JoteS rozwiązałeś problem połowicznie Masz może jakieś inne pomysły?
Przy trybie “Client” zainstalowałem drukarkę lecz przy zmianie trybu od razu jest ona offline zarówno w ustawieniach Windowsa jak i w oprogramowaniu Brothera…
A czy wcześniej, przed resetem, w ustawienia repetera wchodziłeś tym samym IP 192.168.10.1?
Można spróbować tak: repeter w tryb Client i zmiana jego IP na 192.168.0.254, bramki na 192.168.0.1 - bo chyba taką pulę adresów wykorzystujesz w głównej sieci. Po ew. zmianie takim adresem wchodzisz w ustawienia repetera.
Tak wcześniej logowałem się do ustawień przez 192.168.10.1 i był internet oraz drukarka. Aktywny tryb pracy był ustawiony na “Repeater”. Mogę spróbować zmienić IP o ile napiszesz jak? to zrobić oraz jak sprawdzić jaką pulę IP wykorzystuję Czy zrobić do w ustawieniach Repeatera czy może gdzieś w ustawieniach systemu Windows?
No faktycznie reset urządzenia, to nic takiego. Jeśli ten wzmacniasz ma DHCP klienta, to go włącz, powinien atomatycznie pobrać IP z Thomsona. Drukarka prawdopodobnie również ma włączonego DHCP klienta. Jeśli na wzmacniaczu włączony jest DHCP serwer (choć nie powinien, ale różnie bywa), to go wyłącz, bo prawdopodobnie komputer dostaje nieprawidłową konfiguracją protokołu TCP/IP, tak więc zmiana IP na wzmacniaczu nic Ci nie da, bo będzie on siebie wskazywał jako bramę.