Nielegalne klucze na steama

Witam. Chciałbym zapytać, których stron i/lub rodzajów kluczy należy unikać? Obiło mi się o uszy, żeby nie decydować się na steam gifty, gdyż jeśli będzie to zablokowany region np na azję to mogą zablokować konto. Niemniej czy poza zwracaniem uwagi na to, aby region był free albo global należy kierować się czymś jeszcze? 

 

Z góry dzięki i wybaczcie ewentualne wpadki, ale w temacie jestem zielony. 

No to omijaj G2A/Kinguin, bo właśnie tam bardzo częst sprzedają steamgifty. Ze swoich doświadczeń omijałbym też strony instant gaming i gaming dragons

Ale na Kinguinie zawsze są informacje czy dana gra jest steam giftem czy nie. Na G2A z kolei jest informacja o regionie. Twoja odpowiedź nie rozwiała moich wszystkich wątpliwości. Pozwolę sobie zatem dopytać. Jak to koniec końców jest? Muszę unikać tylko steam giftów czy jest coś jeszcze? 

Nie chodzi tylko o steamgifty. G2A i kinguin to takie platformy jak allegro, i tam różni sprzedawcy sprzedają. Czasem się właśnie trafią nieuczciwi, którzy np. wystawiają klucze kupione za pomocą kradzionych kart kredytowych. 

Unikaj też jak gdzieś zobaczysz info, że do aktywacji jest potrzebny VPN

 

Jak chcesz być pewny, to kupuj tylko w zaufanych sklepach jak gram, cdp, muve etc lub bezpośrednio na steam/origin/uplay/battle.net/etc

Dzięki wielkie za odpowiedź. 

Witam serdecznie,

 

Chcemy rozwiać niektóre wątpliwości, które pojawiły się w tym wątku.

 

Jeśli chodzi o aktywację Steamgiftów - te działają dokładnie tak samo jak normalne kody w formie XXXXX-XXXXX-XXXXX. Jedyna różnica polega na sposobie aktywacji takiego produktu, która odbywa się poprzez stronę steampowered.com

W żadnym wypadku nie zalecamy aktywacji klucza lub giftu poprzez VPN gdyż można zaryzykować tym zbanowanie konta Steam (lub na innej platformie). Klucz należy dopasować do regionu, z którego aktywuje się klucz i ta informacja zawsze widoczna na stronie produktu jak i to czy kupujący wybiera Steamgift czy klucz (tu można wybierać w zależności od preferencji lub dostępności danego produktu w danej formie).

G2A jako Marketplace (podobny w swym działaniu do Ebay lub Allegro) zrzesza setki tysięcy sprzedawców z całego świata. Z tego powodu konieczna jest wnikliwa weryfikacja kodów. W tym celu w G2A działa klika działów stricte odpowiedzialnych za weryfikację sprzedawanych na G2A licencji także ryzyko kupienia kodu który nie działa  - jest minimalne. Jeśli natomiast taka sytuacja się zdarzy - dzięki G2A Shield, kupujący może ubiegać się o natychmiastowy zwrot poniesionych kosztów poprzez kontakt z konsultantem poprzez LiveChat. Nawet jeśli G2A Shield jest nie aktywny, sytuację taką można (a nawet należy) zgłośić do Centrum Rozwiązywania sporów gdzie nasi specjaliści od reklamacji wnikliwie zweryfikują sprawę.

 

W razie jakichkolwiek pytań, zachęcamy do kontaktu z naszym działem support pod adresem helpdesk(at)g2a(dot)com. 

 

Pozdrawiam,

Jake

G2A Team

Może i powyższy post jest napisany przez kogoś ściśle związanego z G2A, ale (co może dziwne) zgodzę się z tym co tam napisano.

 

Klucze przez G2A kupowałem nie raz, nie dwa i nie pięć, nie tylko dla siebie, ale również dla różnych znajomych i nigdy nie było żadnych problemów z jakimkolwiek kluczem. Warto zwracać uwagę na sprzedawcę, od którego kupuje się klucz (najlepiej brać tego z najwyższym ratingiem), dla bezpieczeństwa można posłużyć się G2A Shield. Oczywiście warto wtedy policzyć, czy taki zakup się opłaca (najwyższy rating sprzedawcy +g2a shield) i czy nie taniej wyjdzie kupić grę na oficjalnej platformie (steam, origin itp.) lub w wersji pudełkowej.

Pozwolę sobie zatem dopytać, jak na tym poletku wypada Kinguin, oraz jakich innych platform należy unikać i/lub zachować ostrożność wobec nich? 

 

Do tego chciałbym spytać co w razie kupienia gry z innego regionu, albo zakupionej ze skradzionych środków się stanie? Steam zablokuje konto, czy tylko daną grę? 

Co do Kinguin się nie wypowiem, bo nie korzystałem.

 

Natomiast co do drugiego, konto może zostać zablokowane (miałem taką sytuację z kluczem z allego…), jednak po kontakcie z supportem odblokowali konto, aczkolwiek gra została usunięta.

Czyli generalnie nieświadomy zakup kradzionej gry, niebędącej steamgiftem nie jest podstawą do stałego zablokowania konta, co jedynie usunięcia gry, tak? Co dokładnie przedstawiłeś supportowi steama? (bo wiesz. Czytałem gdzieś, że blokada na konto jest nieodwracalna i support nie ma nic do rzeczy, więc Twoja wiadomość mnie zaciekawiła)