Niemożność dzwonienia przez Neofon TP - TP-Link W8901G

Witam.

Jestem już zupełnie bezradny.

Może zacznę od początku.

Zakupiłem wczoraj router TP-Link W8901G i jest świetny, bardzo dobry zasięg, konfiguracja, prostota w obsłudze. Jednak chcąc dzwonić przez Neofon TP (potrzebny do pracy) to normalnie się łączy z danym numerem telefonu, jednak w słuchawkach nie słychać dźwięku podczas łączenia, po prostu nie mogę się dodzwonić. Czytałem, że może to być problem z portami lub firewallem (wyłączyłem go) jednak z portami nic nie robiłem bo nie wiem gdzie jest opcja odblokowania no i nie wiem, na jakim pracuje Neofon (dla niewiedzących dodam, że jest on zainstalowany w SPIK).

Bardzo, bardzo proszę o pomoc. Potrzebuję ten telefon do pracy (jest on na firmę) a niestety przez coś nie mogę dzwonić…

Witaj

może to Tobie się przyda miałem podobny problem i otrzymałem pomoc od operatora w tej treści:Spotykaliśmy się już z podobnym problem.

Przyczyną był wbudowany w router użytkownika ALG (Application Layer Gateway), który mając na celu

usprawnienie działania protokołu SIP dopisywał wspomniany wcześniej fragment nagłówka z błędnym

adresem IP.

ALG w tamtym przypadku (ruter firmy D-Link) można było wyłączyć w ustawieniach routera.

Prosimy o przeglądnięcie ustawień routera i wyłączenie ALG dla protokołu SIP.

W przypadku routera firmy D-Link:

  1. W pasku adresu przeglądarki należy wpisać 192.168.1.1 (jest to domyślny wewnętrzny adres routera)

  2. Podczas logowania - User Name: admin Password: admin (jeśli nie zostały zmienione)

  3. Z górnego menu wybieramy “ADVANCED”, a następnie po lewej “FIREWALL & DMZ”

  4. Na stronie należy odszukać okno “APPLICATION LEVEL GATEWAY (ALG) CONFIGURATION” i odznaczyć pola

h.323 oraz SIP i zapisać ustawienia “Applay Settings”

Po wykonaniu tych czynności router może wymagać zrestartowania spróbuj.Marks51