Nieprawidłowe dane w podglądzie plików filmowych

Witam. Mam problem z Win 7 (32 bit), który to w oknach przy zaznaczaniu filmów często pokazuje mi nieprawidłowe dane.

 

Przykładowo -Mam film o długości jednej minuty, po jego kliknięciu i zaznaczeniu system liczy go jako 3 godziny… Nieprawidłowości zdarzają się także przy dacie stworzenia filmu (często filmy nakręcone w różnych dniach mają taką samą, nieprawidłową datę, prawidłowa data utworzenia znajduje się za to pod hasłem “data modyfikacji” -heh).

 

 

 

Pracuję na filmach w formatach .MTS i .m2t i przy nich te błędy występują. Jak z innymi roszerzeniami nie wiem. Błędy tego typu występują u mnie już od niepamiętnych czasów, ale dopiero teraz naprawdę zaczęło mi to przeszkadzać, ponieważ biorę sie za montaż filmów i nieco to utrudnia pracę.

 

Czego to może być wina? Systemu? Kodeków? Sterowników? Jestem totalnie zielony, także tego… Proszę o szybką pomoc w załatwieniu problemu.

To nie jest niczyja ani niczego wina bo tak to działa ze wszystkimi plikami.

Nieporozumienie jest efektem tego co się rozumie przez datę utworzenia pliku.

Przyznaję, że też tak kiedyś rozumowałem jak Ty i wydawało mi się, że data utworzenia pliku, to powinna być data kiedy ktoś tam ten plik utworzył i nie powinna się zmieniać. W rzeczywistości jest inaczej bo jest to data kiedy dany plik powstał na dysku, a to nie to samo.

Przykładowo: Jeżeli skopiujesz dowolny plik do innego katalogu lub tego samego, to data jego utworzenia będzie aktualną datą z momentu kopiowania, natomiast nie zmieni się data modyfikacji pliku. Oczywiście, że w takim przypadku data utworzenia będzie późniejsza niż data modyfikacji pliku.

Wynika z tego , że to co potocznie rozumiemy przez datę utworzenia jest w rzeczywistości na komputerze datą modyfikacji. :slight_smile:

Data modyfikacji pliku zmieni się tylko wtedy gdy dany plik będziemy edytować i tworzyć go ponownie.