Nierozpoznany modem, nieudane przywracanie, zawieszający się CHKDSK


(Szynszyla95) #1

Witam! 

 

Problem zaczął się trzy tygodnie temu gdy chciałem jak zwykle wieczorem skorzystać z Internetu. Wpiąłem modem (D-link dwm-156) lecz komputer jakby go nie widział. Gdy podpiąłem pod USB 3.0 to po pierwsze: nie pokazywał mi sieci, po drugie nie mogłem uruchomić menedżera modemu (po podłączeniu modemu otwierał się za to natychmiastowo), a także komputer nie mógł się całkowicie zamknąć (także po odłączenie modemu natychmiastowo komputery kończył zamykanie).  

 

Gdy podłączyłem modem do USB. 2.0 system od razu oznajmił, iż nie rozpoznano urządzenia. 

 

Pierwsze co zrobiłem to przywróciłem system. Pamiętam, że jeszcze przed nowym uruchomieniem system na siłę zainstalował jakąś aktualizację i wydaje mi się, że przed wtorkowym wieczorem też instalowało się coś. To nie przyniosło efektu. Więc wybrałem punkt wcześniejszy,  sprzed 2 tygodni. To powracanie zakończyło się niepowodzeniem, system zalecił CHKDSK /r, które zawiesiła się na 10% i po gdzieś 2 godzinach zarzuciła pracę i uruchomiło system jak gdyby nigdy nic. Próbowałem odinstalować karty sieciowe z menedżera, ale nie dało się. Reinstalacja menedżera d-linka też nic nie wniosła. 

 

 

Po kilku dniach miałem trochę czasu i podjąłem następujące kroki:

 

  1. Użyłem programu HDTune do sprawdzenia dysku, pobrałem nawet jakąś wersję Pro trial, wykonałem wszystkie tam dostępne testy - ze skutkiem negatywnym - tzn... nic nie znalazło, żadnych uszkodzonych sektorów, ani nic.

 

2. Użyłem opcji W8: "odśwież komputer", która odinstalowała praktycznie wszystkie aplikacje, a gdy podłączyłem chociażby myszkę to instalowała sterowniki - więc jak mniemam sterowniki także zostały wyzerowane (jeśli się mylę, to proszę poprawić).

To nie dało żadnego skutku.

 

  1. Po skopiowaniu danych użyłem opcji zainstalowania systemu od nowa, bez zatrzymywania jakichkolwiek ustawień i plików.

 Gdy wczoraj wieczorem komputer skończył wszystko konfigurować pierwszą czynnością na tak "czyściutkim" systemie było podłączenie ów modemu. Bezskutecznie. Po podłączeniu do USB3.0 explorer zwyczajowo się wieszał, po podłączeniu do USB2.0 ta jak wcześniej - nie rozpoznano urządzenia. Gdy zostawiłem na noc komputer z modemem podłączonym do niebieskiego portu zastałem od rana informację:

 

post-143119-0-49103300-1419378862_thumb.

 

  1. Na "czystym systemie" wykonałem także CHKDSK /f, tym razem skanowanie przebiegało dużo szybciej i przede wszystkim bez zawieszenia, i bez błędów.

 

Aha! Mój laptop posiada dwa złącza USB3.0 oraz jedno ładujące 2.0, a urządzenie posiada zwykłe USB 2.0 

 

Dałem do sprawdzenia modem dwóm znajomym. Zarówno na W7 ja W8.1 działały z kartą SIM bez zarzutu.

 

Modem fabrycznie ma zagwarantowaną kompatybilność z systemem Windows8. (O 8.1 nic nie jest napisane).

 

Jeśli chodzi o sterowniki, to aktualnie w menedżerze urządzeń nie mam zainstalowanych innych kart sieciowych prócz wbudowanych.

 

Laptop to Lenovo M5400, dysk hybrydowy, W8.1

 

Sprawdziłem także, czy nie został zaktualizowany jakiś pakiet sterowników Lenovo -  wersja aktualnego oprogramowania sprzętowego dla mojego laptopa pochodzi z września '13. Jeśli chodzi o aktualnie zainstalowane aktualizacje:

 

post-143119-0-26036900-1419378603_thumb.

 

Nie mam pojęcia, gdzie występuje konflikt, a póki co problem sam się "nie rozwiónzł"...

 

Proszę o porady z Waszej strony, jak przywrócić dobre relacje modemu z laptopem.

 

Pozdrawiam!

 

 

 


(Chamlet) #2

Witam, 

Po pierwsze nie podłączaj do usb 3.0 tylko na 2.0. 

Zainstaluj poniższy sterownik pierwszy u góry, uruchom ponownie kompa i wsadź w 2.0

http://www.driverscape.com/download/dwm-156-hsupa-usb-modem


(Szynszyla95) #3

W porządku,

program zainstalowany, komputer ponownie uruchomiony.

Wpiąłem modem pod 2.0, komunikat - nie rozpoznano urządzenia.

 

Nic nie robiłem w tym programie, cóż mam więc teraz uczynić?


(Chamlet) #4

Z mendzera odinstalowac karty sieciowe z wiązane z tym gwizdki, oraz też kontrolery uniwersalne usb 


(Szynszyla95) #5

Sęk w tym, że po zainstalowaniu ponownie systemu wszystkie karty związane z modemem zostały usunięte. Jedyne co mogłem zrobić z tego co zaleciłeś zrobić, to usunąć kontroler uniwersalny USB ze znakiem ostrzegawczym dotyczącym, co nie przynosi żadnego skutku niestety.

 

 

Oto co mam w kontrolerach, coś jeszcze należy usunąć?

 

post-143119-0-73631400-1419437379_thumb.


(Chamlet) #6

Wszystkie urządzenie kompozytowe USB (te dwa) i pamięć masowa  USB i to z wykrzyknikiem uruchom ponownie kompa i wsadź gwizdek. 


(Szynszyla95) #7

Postąpiłem wedle instrukcji, nic to niestety nie dało… Wciąż komputer nie potrafi zrozumieć modem.

 

A czy możliwe jest, że jakaś aktualizacja wprowadziła jakieś sterowniki, które teraz się gryzą?


(Chamlet) #8

Pewnie stery od portów usb, można by było zrobić firmware na gwizdek.

 

Z poziomu tego menadżera, można jeszcze usunąć tam gdzię porty COM i LPT, COM4 lub z któryś jest pewnie od gwizdka. Jak nie wiesz który odinstaluj wszystkie, wtedy zaskoczy znajdywanie gwizda, tylko , zanim wsadzisz to uruchom ponownie kompa.


(Szynszyla95) #9

Wiesz co, nigdzie nie widzę tego o czym piszesz. Mam jedynie w zakładce “unistall drivers” pogrupowane w cztery zakładki: “Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej” a w każdej co innego. Natomiast w menedżerze systemowym mam wszystko rozbite.


(Chamlet) #10

Tam gdzie robiłeś screen shota. jest takie coś.


(Szynszyla95) #11

To w systemowym menedżerze urządzeń.

Mam odinstalować wszystko?

post-143119-0-40543800-1419467570_thumb.


(Chamlet) #12

Nie. tak jak na tym obrazku, nie che mi się swoich stawiać.

http://forum.atnel.pl/_obrazki/o/248/47c4db81078740abca7e269ec209dc21.jpg

 

COM z jakimś numerem jest na pewno od gwizdka. To będzie (USB) a jak nie wiesz który to wszystkie, uruchom ponownie i włóż ponownie ten modem i powinno znaleźć.


(Szynszyla95) #13

Amigo, nie mam takich portów w moim menedżerze:

post-143119-0-13079300-1419469014_thumb.

 

 


(Chamlet) #14

Zrób screena rozwiniętej listy modemy, karty sieciowej i bluetooth. Odinstalować Samsung mobile device.


(Szynszyla95) #15

Bitte :slight_smile:

 

post-143119-0-56549700-1419469569_thumb.

 

Bluethooth mam wbudowany, WiFi też, kartę sieciową (lan) też posiadam, a ten modem jest związany najprawdopodobniej z moim Samsungiem GS3.


(Chamlet) #16

Odinstalować modemach Samsung i i to samo w Kontrolerach magistrali szeregowej.


(Szynszyla95) #17

Dobra, odinstalowałem, tylko dla pewności spytam:

Te które teraz są zostawić czy z nich też coś trzeba wyrzucić?

post-143119-0-01473900-1419470008_thumb.


(Chamlet) #18

Tutaj jest okey, jak to od tel, to raczej nic nie zmieni. 

 

Na str wyczytałem aby odinstalować wszystko z tego screena co masz wyżej, następnie nacisnąć na ikonkę komputer z lupką.


(Szynszyla95) #19

Jestem spowrotem. Nic się nie zmieniło.

 

A może powód jest bardziej fizyczny, niźli programowy? Może tak na prawdę to ja mam jakoś inaczej skonstruowane hosty i modem też gdzieś nie styka o mikrometr i coś nie może się dogadać… Choć inne urządzenia pod tym portem działają jak należy… Brakuje mi pomysłów. 

 

Może odinstaluję wszystkie aktualizacje winodwsa, nie mam ich w tej chwili zbyt wiele…?


(Chamlet) #20

Raczej odinstaluj wszystko z magistrali uniwersalnej.