Nieskończona ilość znaków w kalkulatorze

Witam, jestem początkującym programistą. Niedawno w szkole skończyliśmy pascal i zaczęliśmy c++ który bardzo mi się spodobał. W szkole program realizujemy bardzo wolno więc postanowiłem sam się kształcić w tym kierunku. Ostatnio napisałem kilka programów z pętlą i zaczynam tablice. I tu rodzi się moje pytanie, w jaki sposób napisać kalkulator na nieskończoną ilość znaków? Na początku deklaruje się ile liczb chcemy zsumować lub pomnożyć i tyle liczb wprowadzamy. Nie chcę aby ktoś mi gotowca pisał, tylko wytłumaczył ponieważ nie znalazłem odpowiedzi ani na forum ani w wyszukiwarce. Pozdrawiam :slight_smile:

Największa liczba możliwa w C++ to 18 446 744 073 709 551 615, zapisana w zmiennej typu unsigned long long int. Jeżeli chciałbyś przechowywać nieograniczoną liczbę znaków musiałbyś operować na stringach.

A jak stworzyć program w którym określam liczbę wprowadzonych danych, przyjmijmy że maksymalnie będzie to 1000 i mogę wprowadzić raz 10, czasem 3 itd. Czy możliwa jest taka opcja?

int a;

cin>>a;

int b[a];

Oraz czy mógłbyś mi mniej więcej naszkicować jak to powinno wyglądać?

int a;

cin >> a;

int* b = new int[a];

//coś tam robisz

delete[] b; //na koniec dobrze jest zwolnić pamięć

Albo lepiej używać np. std::vector i nie przejmoać się obsługą pamięci :smiley:

Najwieksza to jest nieskończoność zapisana na zwykłym float’cie :wink:

Są też dostępne darmowe bilioteki do obsługi liczb o “dowolnej” (zawsze jesteś ograniczony ilością pamięci) precyzji, mozesz też samemu napisać taką obsługę (na stringu to chyba jedna z najmniej wydajnych implementacji).

Poczytaj o dynamicznej alokacji pamięci, operatorach new, delete, new[] i delete[]. Uczysz się z jakiejś książki lub kursu na stronie internetowej?

Nie, nie jest to poprawny kod.