Witam. Od kilku miesięcy z moją neostradą źle się dzieje, internet jakby “przerywa” co jakiś czas. Przy przeglądaniu stron tego nie odczuwam, ale gdy oglądam film na YT lub gram co chwile albo film się zatrzymuje albo dostaje disconnect. W grudniu zeszłego roku przeszedłem z 1mb/s na 10mb/s i wszystko chodziło idealnie lecz w wakacje urok prysł. Szukałem porad w innych tematach, ale nic nie znalazłem. Poniżej statystyki łącza i model routera.
margines cieniutki jak przyjdzie większe obciążenie linii to spada jeszcze bardziej i zrywa sprawdź na innym kablu tel.ten może się uszkodził albo niech przepną cie na drugą parę kabli musiałbyś zgłosić to i poprosić o przepięcie na drugą parę miedzianą na infolinii powiedz że masz pełną synchronizację ale margines jest zbyt niski.jeśli nić się nie da poprawić to pewnie zaproponują przejście na 6Mb aktualizacja oprogramowania routera też może coś da
Pobawiłem się ustawieniami DSL - wcześniej miałem tylko ADSL2+ zaznaczone, włączyłem te opcje:
G.Dmt
AnnexM
AnnexL
ADSL2
Bitswap
■■■
I o dziwo nie miałem żadnych dc. Pobrałem firmware z czerwca, jeśli jutro rano będzie mi przerywać to je wgram. Co do zmniejszenia prędkości jakoś mi się to nie uśmiecha, w grudniu testowali łącze i mówili, że 10mb/s bez problemu. W końcu ta linia jest nowa, w 2009 zakładali. Co do kabla to jest ok, sprawdzałem. Jeśli firmware nie pomoże to zadzwonię do nich.
jak na to tłumienie linii to ten margines SNR masz na styk powinno być więcej na oko z 16dB przy dobrej linii najlepiej niech sprawdzą technicy na centrali i u ciebie w domu
No może nie aż 16 dB, ale SNR powinien być wyższy. Ja proponuję skrócić maksymalnie kable, ewentualnie je naprawić i podłączyć router jak najbliżej - jeśli przybędzie choćby jeden decybel na SNR to już powinno nieco poprawić stabilność łącza. Spróbuj - nie zaszkodzi, a może pomóc.