Witam, od kilku dni mam problem z bardzo niestabilnym łączem internetowym , mianowicie bardzo często mam duży ping, oraz nawet szybkość łącza się strasznie zmniejszyła, zawsze było to między ok. 513 KB/s a ok, 700KB/s a teraz jest między ok. 50 KB/s a max ok. 128 KB/s (oczywiście to jest szybkość pobierania, przy szybkości wysyłania nie widzę zmian bo nadal jest jak było kiedyś czyli około 20 KB/s) co do szybkości to mam 10 MBit/s, ale to wina modemu, że szybkość sięga do max około 700 KB/s.
Ping jest raz niski (59 ms) a raz sięga nawet do 290 ms.
Na początku pomyślałem że to pewnie wina systemu operacyjnego który miałem zainstalowany, był to Windows 8 Pro 32-bit, który sam pobierał sobie aktualizacje i myślałem że mogła się tam jakaś szkodliwa zainstalować, więc przeniosłem się na system Linux (Znaczy to z powodu, bo pogrzebałem coś w AutoRuns i nie działała wcale ani mysz ani klawiatura, a naprawa systemu pogorszyła tylko sprawę bo zaczęły wyskakiwać BSODy, a tak to myślałem nad instalacją Linuksa obok Windowsa), ale na tym systemie także problem istnieje.
Dodam że przed wykonaniem testów wyłączyłem wszystkie programy które korzystają z sieci…
@UP nie chce mi się tam już rejestrować i od nowa temat pisać… :-x
Problem jest taki że od jakiegoś czasu net okropnie spowolnił się i ping sięga wartości krytycznych, wszystkie programy pobierają z szybkością nie taką jak powinny, max 200-300 kb/s, a ja mam w umowie internet 10MBIT/s czyli szybkość powinna być gdzieś 1MB/s, inaczej 1024kb/s!
Masz Neostradę DO 10Mbit co oznacza, że taki sprytny wynalazek TP zwany DLM przyciął ci prędkość adekwatnie do stabilności łącza.
Piszesz, że zrobiłeś reset modemu i było ok po czym znowu spadło i to właśnie jest DLM. Nic z tym nie możesz zrobić.
Jedyna rada to dokładnie sprawdź całą instalację w domu, gniazdka, filtry, kable. Spróbuj jakiś inny lepszy router. Jeśli wszystko będzie ok to zgłaszaj do TP uszkodzenie linii. Nie zgłaszaj problemów z internetem tylko uszkodzenie linii.
Jeśli masz możliwość zalogowania się do modemu, to tam powinny się wyświetlać takie rzeczy. Jeśli nie masz możliwości zalogowania się do modemu, to spróbuj skorzystać z tej porady post2846658.html#p2846658
Tak, mam możliwość zalogowania się do modemu przez naz.użyt. Admin i hasł. Admin.
Od dzisiaj jest jeszcze gorszy, nowy problem - co jakiś czas rozłącza mi się internet.
W tym tygodniu dzwoniłem wiele razy do neostrady ze swoimi problemami, i dałem sobie namyśl tak że jak nie pomogą mi i będą mieć mnie gdzieś to też bede mieć ich gdzieś zrezygnuje z nich i zmienie oepratora. no i facet z neo powiedział ze da mi szybszy net aż do 5MB/s (wcześniej miałem 10MBIT/s czyli do 1MB/s) i teraz mam problem z rozłączaniem się sieci. Słyszałem że csFospeed to naprawia ale nie moge nigdzie tej opcji znaleźć, bo jest tylko na dole ekranu niebieski kwadrat z jakimiś statystykami a ikona csfospeed w zasobniku nie reaguje na PPM.
Ten problem jest bardzo uciążliwy, bo nie mogę dziś wcale se pograć w TF2 ani inne gry, bo zaraz jakiś komunikat wyskakuje a ikona sieci w zasobniku systemowym co jakiś czas zmienia się na tą z żółtym trójkątem. wyłączanie i ponownie uruchamianie modemu nic nie daje.
Gadaj co chcesz, ostatnio został nałożony limit prędkości jeżeli się ma 10 lub 20 to prędkość jest OD 10mbit/s (nałożony przez TP). U mnie działa to nawet lepiej niż jest, bo mam 10MBit/s w umowie a pobieram cały czas od momentu założenia (3 miesiące) 13MBit/s. Szkoda że prędkość wysyłania jest słabiutka.
Co do niestabilnego połączenia polecam zadzwonić do konsultantów, ja dzwoniłem raz jak miałem dziwny problem z brakiem połączenia to zaraz naprawił. Były potrzebne dwa telefony ale zawsze to lepiej niż u mojego kumpla w Netii (gdzie konsultanci twierdzą że zgłoszenie potwierdzone, ale zgłoszenie potwierdzone to jest już od miesiąca).
Nie wiem skąd masz takie informacje, chyba że piszesz o łączu biznesowym lub SDSL. W każdym razie oficjalne oferty mówią zupełnie coś innego, niż piszesz.
Ja tam wszędzie widzę słowo “do”. W ofercie Neostrada Biznes masz nawet bardzo dokładnie sprecyzowane parametry, napisano że przy łączu 10Mb/s łącze może osiągac od 998Kb/s do 10Mb/s. Piszę akurat o NeoBiznes, bo tam dokładnie opisano parametry łącza, w przypadku zwykłej Neo, napisano tylko, że łącze osiąda do 10Mb/s. Gwarantowaną przepustowość to możesz mieć na łączach operatorskich, tj. DSL, Frame Relay czy Metro Ethernet, gdzie płaci się za taką usługę w tysiącach złotych.
Nie napisałeś skąd masz takie informacje, bo wątpię, aby Orange dawało gwarancję na łącza abonenckie. Z tego co się orientuję, nie wszedł żaden przepis, który wymuszałby podawanie gwarantowanej przepustowości. Nie zaprzeczam, że tak nie jest, ale jakbyś podał źródło takiej informacji, byłoby fajnie i może inni by na tym skorzystali.