Niestabilne sektory a gwarancja

Dzień dobry,

Na dysku twardym pojawiły się niestabilne sektory (tak pokazuje SMART w CrystalDiskInfo). Jednak w HDTune pełne przeskanowanie struktury dysku nie wykazuje żadnych uszkodzonych sektorów. Czy taki dysk nadaje się do reklamacji? Czy można reklamować dysk który nie ma uszkodzonych sektorów a jedynie ostrzeżenie w SMART dotyczące niestabilnych sektorów?

Pozdrawiam

1 polubienie

Reklamować można wszystko, ale czym innym jest dysk z pudełka, czym innym kilka dni przed gwarancją. Dysk działa, w drugim przypadku więc może być problem. Wklej wyniki.

To że coś działa nie znaczy że jest w pełni sprawne lub że posiada określone właściwości (stabilne działanie, bezpieczeństwo danych itp.)

Bardziej chodzi mi o to czy niestabilne sektory można traktować jako uszkodzenie dysku?

Na początek sprawdź dysk narzędziem producenta, dedykowanym. Te generyczne nie zawsze sa w 100%dokładne. Po drugie… uważam, że mogą być tak traktowane, jako zbyt szybkie zużycie np. w postaci rdzewiejącej po roku obudowy pralki. Nie oznacza to jednak, ze producent/sklep nie beze robił kłopotu. :wink:

Reklamowałem dysk z kilkoma bad sektorami jakiś miesiąc przed gwarancją. Wymienili na inny model bez żadnych problemów.

  1. Jeżeli narzędzie producenta nie pokaże pogarszającego się stanu dysku, to mogą potraktować go jako sprawny i odesłać.
  2. Jeżeli pojawiają się uszkodzone lub niestabilne sektory, to można próbować nadpisywać taki dysk wielokrotnie, prawdopodobnie kolejne sektory się posypią a to już wystarczy aby narzędzie producenta wskazało na problem z dyskiem.